دستان شما احتمالاً دو برابر سنگین تر از آن چیزی است که فکر می کنید


مردم در قضاوت در مورد وزن دست های خود بد هستند

Inthon Maitrisamphan/Shutterstock

مردم فکر می کنند دستانشان تقریباً نصف وزن واقعی آنهاست.

دنیس کادت از Birkbeck دانشگاه لندن می‌گوید: ما اغلب به وزن دست‌هایمان فکر نمی‌کنیم، اما افرادی که دارای پروتز هستند گاهی شکایت می‌کنند که اندام مصنوعی‌شان خیلی سنگین است، حتی زمانی که وزن آنها کمتر از یک اندام واقعی باشد. او می‌گوید که تعداد کمی از مطالعات به طور دقیق به چگونگی درک ما از وزن اعضای بدن خود پرداخته‌اند.

کادت و همکارانش 20 بزرگسال را آزمایش کردند که به هر یک از آنها گفته شد دست چپ خود را روی ستونی شبیه به تکیه گاه شل کنند. در ابتدا، هر فرد دست چپ خود را آزادانه می گذاشت، اما سپس از آن حمایت می شد و وزنه ای به مچ دست چپ او می چسباند. در طول آزمایش، شرکت‌کنندگان نمی‌توانستند دست‌ها یا وزنه‌های خود را ببینند، زیرا توسط صفحه‌ای پوشانده شده بودند.

محققان از هر یک از شرکت‌کنندگان خواستند قضاوت کنند که آیا دستشان سنگین‌تر است یا وزن، و آنها این کار را مکررا با وزنه‌های مختلف انجام دادند.

وزن دست‌ها به طور متوسط ​​حدود 400 گرم است، اما افراد شرکت‌کننده در مطالعه وزن دست خود را به طور متوسط ​​49.4 درصد دست کم گرفتند.

تیم مطمئن نیست که چرا چنین بوده است، اما Cadete معتقد است که این دست کم گرفتن باعث می شود که حرکت مالیات کمتری داشته باشد. «ممکن است دست های ما سبک تر شوند [than they actually are] به طوری که ما راحت تر در جهان حرکت کنیم.» او می گوید.

سپس، تیم بررسی کردند که آیا خستگی وجود دارد یا خیر بر درک فرد از وزن دست خود تأثیر می گذارد. آنها آزمایش را روی 20 نفر تکرار کردند، سپس از شرکت کنندگان خواستند تا قبل از انجام دوباره آزمایش، یک دینامومتر دستی را که معمولاً برای اندازه گیری قدرت گرفتن استفاده می شود، به طور مکرر به مدت 10 دقیقه فشار دهند.

پس از تمرین، شرکت کنندگان تنها حدود 29 درصد وزن دست خود را دست کم گرفتند. هرچه افراد خستگی بیشتری را در دست خود گزارش کنند، احساس سنگینی دست خود را بیشتر می کردند. Cadete می گوید: این می تواند مکانیزمی برای تشویق ما به استراحت پس از ورزش شدید باشد.

به گفته Cadete، این یافته ها می تواند به ما در طراحی پروتزهای بهتر کمک کند. او حدس می‌زند که اگر دانشمندان بهتر می‌توانستند افرادی را که از پروتز استفاده می‌کنند متقاعد کنند که اندام‌های مصنوعی آنها بخشی از بدن آنهاست، آن‌ها را سبک‌تر می‌دانستند، همانطور که ما با دستان خود انجام می‌دهیم.

موضوعات: