تصاویر نفس گیر از جوایز عکاس محیط زیست سال


بقای بوفالوها در خشکسالی

دکتر شفیع اسلام

این پیکره های تاریک گاومیش هایی هستند که در حین جستجوی غذا از علفزارهای خشک شده در بنگلادش عبور می کنند. این عکس که توسط عکاس شفیول اسلام گرفته شده است، خشکسالی های ویرانگر در شمال و غرب بنگلادش را نشان می دهد که منابع غذایی و آب را هم برای مردم و هم برای طبیعت کم کرده است.

این یکی از آثار نفس گیر در مسابقه عکاس محیط زیستی سال امسال است که واقعیت هشدار دهنده تغییرات آب و هوا و تلاش های بشر برای ترمیم رابطه ما با طبیعت را به تصویر می کشد.

پرورش مگس سرباز سیاه

مائوریتزیو دی پیترو

این عکس جوی از انبوهی از مگس های سرباز (هرمتیک می درخشد) که توسط عکاس Maurizio di Pietro گرفته شده بود، جایزه بزرگ مسابقه را به خانه برد. به عنوان بخشی از تحقیقات دانشگاه تورین ایتالیا که به دنبال منابع جایگزین و پایدارتر پروتئین است، سوژه های تصویر در شرف تبدیل شدن به آرد حشرات هستند.

مرجان ها در شب

نیکلاس مارین

عکاس نیکلاس مارین درست در سواحل آروبا در دریای کارائیب، این مرجان درخشان و یشمی را ثبت کرد. درخشندگی چشمگیر زیر نور فرابنفش در طول یک شیرجه شبانه ثبت شد. مارین در بیانیه ای گفت: «این عکس مهم است زیرا شگفتی و شکنندگی حیات دریایی و نیاز به محافظت از آن را نشان می دهد. بیولومینسانس یک پدیده طبیعی شگفت انگیز است که نشان دهنده سلامت اقیانوس است.

اخراج لوتزرات

گیل بارتز

از دیگر تصاویری که در فهرست نهایی این رقابت قرار گرفتند، می توان به عکس گیل بارتز عکاس از دو فعال آب و هوا در لبه یک معدن روباز در لوتزرات، آلمان، ایستاد. این معدن در دهه 1980، عمدتاً برای استخراج نوعی زغال سنگ به نام lignite افتتاح شد و منجر به آواره شدن بیش از 30000 نفر شد.

کار طلایی

دنیس فریرا نتو

در ساحل ماتینوس در برزیل، دنیس فریرا نتو از تلاش ها برای بازسازی ساحل عکس گرفت. حفارهای بزرگ برای تقویت ساحل و دفاع بهتر در برابر اقیانوس، شن و ماسه را از دریا می گیرند.

بازسازی ریف

جاکومو دورلاندو

یک جفت غواص در بالی، اندونزی، در حال نصب بلوک‌های بتنی در محل احیای مرجان‌ها در این تصویر توسط Giacomo d’Orlando هستند. اینها قرار است به عنوان یک مهد کودک مصنوعی برای رشد مرجان های جدید عمل کنند، تا در تلاشی برای معکوس کردن آسیب به اکوسیستم دریایی ناشی از شیوه های ماهیگیری ناپایدار عمل کنند.

موضوعات:

  • محیط /
  • تغییرات آب و هوایی