به افرادی که میخواهند برای شروع رژیم های کتوژنیک اما از شروع آغاز میترسند.

۸ دلیل که با رژیم کتوژنیک وزن کم پنج نکته‌ای که شما را در کتوژنیک چیست 1402 نمیکنید! مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که با کمک این رژیم، 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به قطع استفاده از تمام داروهای دیابت هستند. این مدل رژیم، معمولاً حاوی 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و فقط 5٪ کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک استاندارد به طور معمول 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و فقط 5٪ کربوهیدرات را شامل میشود. پیش از این، رژیم کتو برای کمک به کاهش دفعات حملات صرع در کودکان استفاده میشد، اما امروزه از این رژیم برای کاهش وزن استفاده میشود. حتی توصیه میشود اگر میتوانید آن را به صفر برسانید؛ بنابراین باز هم رژیم متعادل نیست که بتوانید همیشه آن را دنبال کنید اما بخصوص برای افرادی که نمیتوانند کالری مصرفی را کنترل نمایند و از طرفی هم میخواهند در عرض مدت کوتاهی یعنی 3 الی 4 ماه به وزن ایده آل برسند بسیار مناسب است. بدن شما بدون توجه به برنامه غذایی که برای کاهش وزن سریع انتخاب میکنید، هنوز به چربیهای سالم نیاز دارد. به همین دلیل ما امروز در این مقاله میخواهیم یک رژیم غذایی کاربردی به نام رژیم کتوژنیک را به شما عزیزان معرفی کنیم که این روزها سر و صدای زیادی بین افراد طرفدار رژیمهای سریع ایجاد کرده است.

لیست رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در ماه رمضان تجدید حیات رژیم کتوژنیک به عنوان یک فرمول سریع کاهش وزن مفهوم نسبتاً جدیدی است که نشان داده شده است حداقل در کوتاه مدت بسیار موثر است. متأسفانه اثرات جانبی رژیم کتوژنیک که با نام آنفولانزای کتوژنیک یا “Keto Flu” شناخته می شود برخی افراد را از داشتن این رژیم می ترساند. و به عنوان مثال، افرادی که معمولاً قبل از شروع رژیم کتو از یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات استفاده میکنند، ممکن است نسبت به افرادی که معمولاً رژیم غذایی با کربوهیدرات کم تا متوسط مصرف میکنند، مدت بیشتری طول بکشد تا وارد کتوز شوند. در طول رژیم غذایی، اکثر کالری هایی که مصرف می کنید از چربی با کمی پروتئین و کربوهیدرات بسیار پایین است. چربی اشباع شده می تواند کلسترول LDL را افزایش دهد که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند عوامل خطرزا مانند چربی بدن، سطح کلسترول بد (HDL)، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد. سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد (HDL) نیز در رژیم غذایی کتو کاهش پیدا میکند.  This has ᠎been gener at​ed by GSA C onte nt G​enerat or Dem​ov᠎er si on .

مصرف پروتئین باید در حد متوسط باشد و مصرف بالای آن می تواند سطح انسولین را افزایش و کتون را کاهش دهد. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث میشود رژیم کتو نسبت به رژیم غذایی کم چرب برتری بیشتری داشته باشد، از جمله افزایش مصرف پروتئین، که مزایای بیشماری را فراهم میکند. این امر، همراه با افزایش کتونها، فواید بیشماری برای سلامتی دارد. مغز برای عملکرد خود به قند موجود در کربوهیدراتهای سالم نیاز دارد. شاید در نگاه اول این یک رژیم لاغری نباشد، چون اصل کار استفاده از کربوهیدراتهای کم و چربیهای زیاد است. و اجازه تجمع کربوهیدراتهای اضافی در بدن خود را نمیدهند. همچنین سبزیجات غدهای و ریشهای همچون سیب زمینی و هویج، انواع چاشنی و سس که حاوی شکر و چربی ناسالم هستند، الکل و هرگونه غذایی که از چربی ناسالم تهیه شده و یا دارای قند اضافی و مواد افزودنیست، در این رژیم ممنوع هستند. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود.رژیم کتو ژنیک می تواند به شما در کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد.یک مطالعه قدیمی نشان داد که حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد.

انواع رژیم غذایی کتوژنیک

This  post w᠎as cre​ated  with GSA C​onte᠎nt Gener ator Dem over sion.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

این روش رژیم غذایی نیز چندین سال است که در حال انجام میباشد و اثر بیوشیمیایی گرسنگی را افزایش می دهد. که با کاهش پتانسیل باروری مردان در 50 سال گذشته همراه است. راسل وایلدر برای اولین بار در سال 1921 از رژیم کتوژنیک برای درمان صرع استفاده کرد. معمولا برای گرفتن این رژیم یک برنامهی غذایی ۷ روزه به شما دادهمیشود. با این حال، نسبت دقیق هر یک به نیازهای خاص شما بستگی دارد. در یک مقاله که 13 تحقیق را موردبررسی قرار داده است نشان داد که رژیم کتوژنیک درازمدت اثر بهتری نسبت به رژیمهای بدون چربی دارد. این نسبت غالبا 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد. درشت مغذی ها در این رژیم غذایی تقریباً به 55٪ تا 60٪ چربی ، 30٪ تا 35٪ پروتئین و 5٪ تا 10٪ کربوهیدرات تقسیم می شوند. در رژیم روزانه 2000 کالری، معمولا شامل 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین است. این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات با پروتئین متوسط و پرچرب است.

رژیم غذایی کتوژنیک با سایر رژیمهای لاغری تفاوت دارد.

در یک مطالعه جدید اثر کاهش زیاد و قابل توجه وزن را بر پارامترهای مایع منی در دو مرد چاق مبتلا به سندرم متابولیک گزارش داده اند. رژیم کتو میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقشی اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. آب گوشت ( خانگی یا و پودر پروتئین) که در هر وعده، صفرگرم کربوهیدرات خالص دارد. مک مانوس می گوید: «مغز نیاز دارد از کربوهیدرات های سالم قند خود را تامین کند تا عملکرد صحیحی داشته باشد. رژیم کتو فواید بسیاری برای کاهش وزن،سلامت عمومی بدن و عملکرد روزانه بدن دارد. رژیم غذایی کتوژنیک با سایر رژیمهای لاغری تفاوت دارد. رژیمهای کتوژنیک میتوانند باعث کاهش گسترده قند خون و سطح انسولین شوند. پروتئین باید متوسط باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد آن میتواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. همچنین، این رژیم غذایی میتواند در افزایش کتونها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نقشی اساسی داشته باشد.

برنامه رژیمی کتوژنیک

این غالباً منجر به این میشود که افراد زود تسلیم شوند (نیازی به اشاره

نیست که دهیدراتاسیون میتوانند تأثیر منفی بر سلامتی شما داشته باشد). در نتیجه ، علاوه بر بهبود قابل توجه در پروفایل های متابولیکی و هورمونی ، به نظر می رسد که این مطالعه از کارآیی کاهش وزن توسط یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کالری (VLCKD)در بهبود تحرک و مورفولوژی اسپرم بیماران چاق پشتیبانی می کند. با نشاسته ذرت و آب یک دوغاب درست کنید و داخل کاری هم بزنید تا غلیظ شود. افراد اغلب کتوز را با کتواسیدوز اشتباه میگیرند. در دنیای رژیمهای لاغری، برنامههای غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین زیاد اغلب توجه را به خود جلب میکنند. بر خلاف سایر رژیمهای کم کربوهیدرات که بر پروتئین تمرکز دارند، یک برنامه کتو بر روی چربی متمرکز است، که تا 90 درصد کالری روزانه را تأمین میکند. این رژیم شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات بالا است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا. اما مصرف چربیهای اشباع شده از روغن (پالم، نارگیل)، چربی گوشت، کره و کره کاکائو به مقدار زیادی توصیه میشود.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی

رژیم کتوژنیک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که معمولا برای کاهش وزن استفاده میشود. رژیم غذایی کتوژنیک میتواند برای افرادی که دارای اضافه وزن یا دیابت بوده یا به دنبال بهبود سلامت متابولیکی خود هستند، بسیار مناسب باشد. با کاهش مصرف کربوهیدرات ها بدن مجبور می شود به اکسیداسیون اسیدهای چرب روی بیاورد. 5 الی 10 درصد چربی میشود مصرف کرد. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع مختلفی از سرطان و رشد کند تومور استفاده میشود. وقتی این اتفاق میافتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای تبدیل آن به انرژی فوق العاده کارآمد میشود. بنابراین حکایات، این خارش باعث تحریک استون میشود که در عرق دفع میشود (به همین دلیل ممکن است شما بد نفس بکشید). این علائم معمولاً توسط افرادی که به تازگی رژیم کتوژنیک را شروع کرده اند گزارش می شود. پروتئین بخشی از رژیم کتو است، اما به طور معمول بین غذاهای حاوی پروتئین بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو و بیکن فرقی گذاشته نمیشود. این رژیم شبیه یک رژیم استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بالاتری دارد. رژیم غذایی کتوژنیک انواع مختلفی دارد و هر یک تفاوتهایی با یکدیگر دارند. پیروی از رژیم غذایی کتو فوایدی متعددی دارد که در ادامه آنها را برمیشماریم.

در رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

تا زمانی که بدن از کربوهیدرات ها محروم باشد ، متابولیسم در حالت کتوتیک باقی می ماند. بنابراین فرآیند کتوژنز در بدن اتفاق می افتد و مقدار کافی کالری برای فعالیت های عادی روزانه در بدن ما باقی می ماند. رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع به وجود آمد. برخی از چربیهای اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند، مانند آجیل (بادام، گردو)، دانهها، آووکادو، توفو و روغن زیتون. این رژیمها گاهی اوقات به عنوان رژیم کتوژنیک یا کتو شناخته میشوند. اگرچه مزایای رژیم کتوژنیک بیشتر است ، اما کاهش تراکم استخوان عوارض جانبی رژیم کتوژنیک است که منجر به پوکی استخوان می شود.در این نوع رژیم ، با محدود شدن میزان کالری رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های مختلف نیز کاهش می یابد.مصرف غذای کم کربوهیدرات ،متابولیسم بدن را تغییر می دهد و اکسیداسیون اسیدهای چرب را در بدن آغاز می می کند، بنابراین می تواند باعث افزایش طول عمر فرد نیز شود.

این رژیم به شما امکان میدهد تا در طول تمرینات ورزشی، به میزان کربوهیدرات مواد غذایی اضافه کنید. در حقیقت، تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک به مراتب برتر از رژیمهای غذایی کم چرب است. رژیمهای غذایی پالئو، ساحل جنوبی و اتکینز همگی در این گروه قرار میگیرند. رژیم کتوژنیک بار دیگر در اکتبر ۱۹۹۴ میلادی و پس از نمایش گزارشی در برنامهٔ تلویزیونی دِیتلاین دربارهٔ بیماری چارلی آبراهامز، فرزندِ تهیهکنندهٔ هالیوود جیم آبراهامز، مورد توجه عمومی رسانهای در سراسر آمریکا قرار گرفت. با بهکارگیری این رژیم، صرع چارلی بهسرعت تحت کنترل درآمد و شاخصههای رشد و تکامل به حالت عادی برگشت. رژیم غذایی کِتو یا همان کتوژنیک یک برنامه غذائی معروف و جهانی محسوب میشود که لاغری معجزهآسا، محصول معتبر و شناخته شده آن است و افراد زیادی در دنیا خصوصا بازیگران و سلبریتیها بهواسطه استفاده از این رژیم، لاغر شدهاند. اینها کتون های اصلی بدن هستند که با حفظ یک رژیم کتوژنیک در بدن جمع می شود. یک مطالعه نشان داد که افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند، وزن کم میکنند. همچنین دارای مقداری پروتئین، پتاسیم و ویتامین C و A می باشد که از طعم ترش میوه می توان به صورت خام، بو داده یا پوره شده در یک اسموتی کوچک و کم کربوهیدرات استفاده کرد.