انسان های باستان با پرتاب چوبی مانند بومرنگ حیوانات را شکار می کردند


تصویر انسان های باستانی در حال شکار حیوانات با چوب پرتاب

Benoît Clarys، دانشگاه توبینگن

یک چوب چوبی 300000 ساله که یکی از قدیمی‌ترین سلاح‌هایی است که تا به حال پیدا شده است، ممکن است مانند بومرنگ برای بیهوش کردن حیوانات پرتاب شده باشد.

Annemieke Milks در دانشگاه ریدینگ بریتانیا می گوید اولین سلاح های مورد استفاده انسان های باستان احتمالاً از چوب ساخته شده اند، اما ما نمونه های کمی داریم زیرا اکثریت قریب به اتفاق توسط باکتری ها یا قارچ ها تخریب شده اند.

مجموعه ای از مصنوعات یافت شده در شونینگن آلمان، شامل سلاح هایی است که بین 337000 تا 300000 سال قدمت دارند. هیچ بقایای هومینین در این سایت یافت نشده است. اما بر اساس تاریخ ها، احتمال می رود که سازندگان نئاندرتال ها یا سلف آنها بوده باشند. مردی از هایدلبرگ

میلکز می‌گوید که این منطقه در بیشتر زمان‌های گذشته در آب غوطه‌ور بوده است، که از آثار چوبی در برابر باکتری‌ها و قارچ‌ها محافظت کرده است. “اگر چوب در نوسان سطح آب بود، [it] او می‌گوید خیلی سریع، در عرض چند سال پوسیده می‌شد.

چوب پرتاب چوبی باستانی که در شونینگن آلمان یافت شد

فولکر مینکوس

این چوب 77 سانتی متری در سال 1994 پیدا شد، اما میلکز و همکارانش اکنون آن را با تکنیک های تصویربرداری مدرن مانند میکروسکوپ سه بعدی مطالعه کرده اند. میلکز می گوید: «شما می توانید کارهایی مانند اندازه گیری و دیدن نمایه یک علامت برش را انجام دهید.

آنها دریافتند که از شاخه ای ساخته شده است یک درخت صنوبر، بر خلاف سایر سلاح های موجود در محل، که از تنه صنوبر ساخته شده بودند. میلکز می گوید: شاخه ها سبک تر هستند و منحنی دارند.

چوب در دو انتها نوک تیز است، اما یک سر آن خیلی سریعتر از دیگری باریک می شود. او می گوید: «ما فکر می کنیم که آنها این کار را انجام دادند تا مرکز جرم در وسط نباشد.

میلکز می‌گوید سبکی چوب، این واقعیت که دارای انحنا بود و به‌گونه‌ای شکل گرفته بود که مرکز جرم آن جابه‌جا شده بود، همه نشان می‌دهند که به‌جای نیزه، مانند بومرنگ طراحی شده بود. او می گوید: «آنها در حال ایجاد یک ابزار آیرودینامیک هستند.

میلکز با مطالعه سلاح های مورد استفاده در جوامع مدرن شکارچی و جمع آوری کننده معتقد است که چوب ممکن است به سمت پاهای حیوانات متوسطی مانند گوزن پرتاب شده باشد تا آنها را بیهوش کند. او می‌گوید: «سپس ممکن است از نیزه‌های خود برای پایان دادن به آنها استفاده کنید.

او می‌گوید این ابزار همچنین به اندازه‌ای سبک است که ممکن است توسط کودکان در حین یادگیری شکار استفاده شده باشد. او می گوید: «رد پای کودکان در محل پیدا شده است.

موضوعات: