انتشار مواد شیمیایی سمی ایالات متحده در هوا، آب و خاک در سال 2021 افزایش یافت


زباله های خطرناک، بخشی از مواد شیمیایی سمی آزاد شده در ایالات متحده را تشکیل می دهند

شاتراستاک/براندون بوردیج

بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، انتشار مواد شیمیایی سمی در هوا، آب و خاک بین سال های 2020 تا 2021 در ایالات متحده 8 درصد افزایش یافته است. این افزایش ممکن است مربوط به بازگشت به فعالیت عادی پس از بسته شدن یا توقف تولید بسیاری از صنایع در اوج همه گیری کووید-19 باشد.

گزارش سالانه داده‌های موجودی انتشار سمی EPA را تجزیه و تحلیل می‌کند که شامل اطلاعات مدیریت زباله از بیش از 21000 تأسیسات در صنایعی مانند معدن، نفت و زغال‌سنگ، تولید و زباله‌های خطرناک است.

حدود 1.5 میلیارد کیلوگرم مواد شیمیایی سمی بین سال های 2020 تا 2021 در ایالات متحده به عنوان بخشی از عملیات معمول در محیط زیست منتشر شد. بیش از نیمی از انتشارات در خشکی، عمدتاً از استخراج فلزات رخ داده است. انتشار به هوا، آب‌های سطحی و سایر دفعات خارج از محل از تأسیسات گزارش‌دهنده – برای مثال در محل دفن زباله – بقیه را تشکیل می‌دهد.

شاخص‌های اقتصادی نشان داد که افزایش از سال 2020 می‌تواند ناشی از بازگشت مجدد فعالیت‌های صنعتی پس از کاهش ناشی از کووید-19 باشد. پاندمی، در این گزارش آمده است. شارلوت اسنایدر در EPA در طی یک جلسه توجیهی در مورد این گزارش گفت که بسیاری از تأسیسات گزارش دادند که پس از بسته شدن مربوط به کووید، به تولید در مقیاس کامل بازگشته اند.

علیرغم افزایش سال به سال، انتشار کلی 10 درصد کمتر از سال 2012 بود. این کاهش طولانی مدت تا حدی ناشی از کاهش قدرت زغال سنگ است، روندی که باعث کاهش انتشار اسید هیدروکلریک و اسید سولفوریک در هوا شده است. .

اسنایدر در این نشست گفت که از سال 2012، ایالات متحده همچنین شاهد افزایش 22 درصدی در میزان مواد شیمیایی مدیریت شده از طریق بازیافت، تصفیه یا روش های دیگر بوده است که از انتشار آنها در محیط زیست جلوگیری می کند.

ایو گارتنر در Earthjustice، یک گروه حامی محیط زیست در ایالات متحده، می‌گوید که این گزارش پنجره‌ای ارزشمند برای انتشار مواد شیمیایی است، اما نمای ناقصی را ارائه می‌دهد. او می‌گوید حدود 800 ماده شیمیایی که گزارش پوشش می‌دهد «بخش کوچکی» از مواد شیمیایی مورد استفاده هستند و برخی از تأسیسات که مواد شیمیایی سمی آزاد می‌کنند – مانند فرودگاه‌ها – شامل نمی‌شوند.

این گزارش همچنین به شرکت‌ها برای گزارش دقیق انتشارات خود متکی است، که گارتنر می‌گوید بر اساس اندازه‌گیری‌های واقعی نیست، بلکه براساس تخمین‌هایی از فعالیت برنامه‌ریزی‌شده است. او می‌گوید: «آنها در حال تصویربرداری هستند که اگر همه چیز به‌خوبی کار می‌کرد، چگونه به نظر می‌رسید.

موضوعات: