از برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری بهره ببرید – بخوانید این 10 ایده

رژیم کتوژنیک 7 روزه شامل پنج نکته‌ای که شما را در کتوژنیک چیست 1402 چیست؟ هرم رژیم کتوژنیک به خوبی مقادیر مصرفی هر ماده غذایی را نشان میدهد. کتون ها، یک ماده شیمیایی طبیعی ساخته شده در کبد، چربی را به انرژی تبدیل می کند که بدن از آن استفاده می کند. بااینحال نام یک رژیم غذایی همواره در میان تجربه مثبت بسیاری از افراد دیده میشود و آن رژیم کتوژنیک است. «تیم رژیم کتوژنیک» در بیمارستان جانز هاپکینز، این رژیم را با حذفِ هدفِ اصلیاش که همانا کاهش وزن است و همچنین با برقراریِ مداوم و نامحدودِ مرحلهٔ القاء (آغازین) آن، و بهویژه تشویق به مصرفِ بیشتر چربی، تعدیل کردند. با این وجود، ۲۰-۳۰٪ از این درمانهای دارویی، علیرغم استفاده از داروهای گوناگون، با شکست مواجه میشوند. وگرنه فقط یه شکست دیگه به فهرست رژیمهایی که امتحان کردید اضافه میشه؛ که اثرش هم تو ذهنتون میمونه هم روی متابولیسم بدنتون. مواد خشک را با هم ترکیب کنید و سپس کم کم طی چند مرحله به تخم مرغ و کره اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید. در مرحله بعد باید برای خودتون یک برنامه غذایی دو هفته ای تهیه کنید. Da᠎ta was gen᠎erat ed ᠎wi th t​he help of GSA  Conte nt G en er​ator ​DEMO!

شما میتونید برنامه سبک و سنگین ورزش خودتون رو به طور یک روز در میون تنظیم کنید. نکته: به اخبار غلطی مانند لاغری سریع در 3 روز یا تیترهایی مشابه این توجه نکنید. درمانهای مبتنی بر رژیم غذایی کتوژنیک و خبرهای مربوط به آن اطلاعات و اخبار پژوهشی بهروز. با آنکه نتایج بدستآمده در بزرگسالان با مطالعات معاصر همخوانی دارد، باربورکا نتیجه گرفت بزرگسالان از این نوع رژیم درمانی چندان بهره نمیگیرند و رژیم کتوژنیک از آن زمان تا ۱۹۹۹ میلادی، دیگر در بزرگسالان بررسی نشد. در این مدل آشپزی نباید هر نوع نانی را استفاده کنید. برای اینکه بتوانید با خیال راحت غذاهایی همسو با برنامه رژیم لاغری کتو داشته باشید، باید بهخوبی بدانید که چه مواد خوراکی در این رژیم توصیه شده و کدام مواد غذایی را نباید مصرف کنید. یک رژیم غذایی شامل مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده، التهابی و مواد مغذی کم، می تواند سلول های سرطانی را تقویت کرده و باعث تکثیر آنها شود. بسیاری از افراد برای دستیابی به وزن ایدهآل خود به دنبال یک برنامه غذایی ساده و سریع هستند؛ رژیمی که علاوه بر تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، بتواند به کاهش وزن در کوتاهترین زمان ممکن نیز کمک کند.

راز ناگفته به آموزش غذاهای کتوژنیک در کمتر از 6 دقیقه

آموزش غذاهای کتوژنیک ما در بخش رژیم غذایی نشریه آرگا از رژیم های لاغری فراوانی با مضامین، رژیم لاغری خیار، رژیم گیاه خواری، رژیم تک خوری هفت روزه، رژیم لاغری یک ماهه و دیگر رژیم های لاغری برای شما خوبان نوشته ایم تا راه حل های مناسب برای کاهش وزن را پیش رویتان بگذاریم. انجام ورزش بدنسازی و حرکات پرفشار در کنار رژیم کتوژنیک توصیه نمیشود چون برای اینکار شما باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید تا بدن بتواند به نیاز شما پاسخ دهد. البته لازم به ذکر است که نسخه استاندارد رژیم کتو، جنبه درمانی ندارد و تنها برای لاغری قابل استفاده است. رژیم کتو به طور عمدی مصرف کربوهیدرات را کاهش میدهد تا بدن را تشویق به سوزاندن چربی کند. مک مانوس توصیه می کند چربی های اشباع را بیشتر از 7٪ کالری روزانه خود بالا نبرید، زیرا خطر بیماری قلبی را بالا می برد. برخلاف سایر رژیم های لاغری که برای کاهش وزن شخص مجبور به تحمل گرسنگی فراوان و خوردن غذاهای محدود می باشد در رژیم کتوژنیک منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می گردند. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد؛ بنابراین اضافه کردن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند.

تحقیقات در مورد این موضوع محدود است، اما این را در نظر بگیرید: میتوانید با جایگزین کردن یک وعده غذایی با این نوشیدنی قهوه، بدن خود را از مواد مغذی کلیدی مانند ویتامینها و مواد معدنی محروم کنید. بنابراین، یک رژیم غذایی غنی از MCTهامیتواند نسبت کمتری از چربی و پروتئین و کربوهیدرات بیشتری داشته باشد. هنگام پیروی از رژیم غذایی، از غذاهای پر کربوهیدرات مانند میوههای خشک، کربوهیدراتهای تصفیه شده، سسهای شیرین و غذاهای رژیمی کم چرب خودداری کنید. با اینوجود، برخی افراد توصیه میکنند از خوردن لوبیای سویا سیاه در رژیم کتوژنیک خودداری شود؛ چراکه نظرات متناقضی پیرامون سویا و تأثیرات آن بر تعادل هورمونی وجود دارد. ممکن است شروع یک کیتو رژیم برای شما سخت باشد، اما واقعیت این است که یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات بدن شما را دچار کتوز می کند. در یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ۱۱۹ کالری و ۱۳.۵ گرم چربی، که فقط ۲ گرم آن چربی اشباع است، وجود دارد.

و با توجه به اینکه رژیم کتو، یک رژیم غذایی بسیار سخت و محدودکننده است، آیا ارزش دنبال کردن صرفا با هدف زیبایی و سلامت پوست را دارد؟ رژیم Ketogenic ؛ روشی موثر برای کاهش وزن و از بین بردن چاقی می باشد. برای نمونه، 1 اونس (28 گرم) پنیر چدار حاوی 1 گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین و مقدار مناسبی از کلسیم است. پروتئین دریافتی روزانه باید بین ۱ تا ۱/۵ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن ایده آل نه وزن فعلی بدن شما باشد. در رژیم کتو محدود کردن مصرف کربوهیدرات های خالص به ۲۰ الی ۳۰ گرم در روز می رسد. انواع قند، انواع غلات و غذاهای فرآوری شده را در این رژیم به هیچ عنوان استفاده نکنید. این کتون ها به عنوان منابع تولید سوخت در بدن و به ویژه در مغز استفاده می شوند. این حالتی است که در آن بدن به جای کربوهیدراتها به عنوان منبع اصلی سوخت، چربیهارا میسوزاند و به این صورت لاغری سریع اتفاق میافتد. اگر قرار باشه شما نقش کارشناس رو بازی کنید و خودتون رژیم رو تنظیم کنید دقیقا همین اتفاق میوفته.

لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک

درباره رژیم کتوژنیک اگر در حال حاضر توی دوره ای از زندگیتون هستید که مجبورین استرس بالایی رو تحمل کنید، شروع برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری اصلا پیشنهاد نمیشه. در مقالهی نوشیدنی برای کاهش وزن، بهطور کامل دربارهی نوشیدنیهایی که به لاغر شدن کمک میکنند، صحبت کردیم. در زیر در مورد برخی از این روشها صحبت میکنیم. اولین اصل برای وارد شدن به حالت کتوزیس این هست که بدن هیچ منبع انرژی جز چربی ها نداشته باشه. رژیم کاهش وزن کتو در دو حالت سخت گیرانه و متعادل می تواند اجرا گردد، در رژیم لاغری کتو اصلاح شده برای بانوان ترکیبی از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی آلکالاین و رژیم کاهش وزن کتو استفاده می شود که نتایج آن در کاهش وزن بسیار بی نظیر است. در این رژیم سهم کالری دریافتی از طریق کربوهیدارت کاهش می یابد و سهم دریافتی چربی و پروتئین افزایش می یابد. این رژیم غذایی به اندازه روزهای اول سخت نیست و حتما هم نیازی نیست که رژیم کتو را تا آخر عمر ادامه بدهید. حدود یک سوم از مراکزی که رژیم کتوژنیک را به کودکان ارائه میکنند رژیمهای مشابهی هم برای بالغین مبتلا دارند.

رژیم کتوژنیک در دوران بارداری

اگرچه رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری بی خطر است اما بهتر است استفاده از هر گونه رژیم لاغری و چاقی تحت نظر متخصص و یا کارشناس تغذیه صورت بگیرد تا موجب مشکل در سلامت شخص نگردد.ممنون که همراه مجله آرگا هستید. در نوع استاندارد غالب برنامه رژیم را چربی ها تشکیل داده اند یعنی ۷۵٪ از کل رژیم. 2. نوع تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCT): MCTها نسبت به تری گلیسیریدهای با زنجیره بلند که در چربی معمولی رژیم غذایی وجود دارند، کتون بیشتری در واحد انرژی تولید میکنند. یک وعده غذایی معمولی در رژیم کتوژنیک کلاسیک شامل خامه فرم گرفته، غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت، سبزیجات کم کربوهیدرات و چربیهایی مانند کره یا روغن نباتی است. این رژیم یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با رژیمهای اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. حال اگر در رژیم غذایی، مقدار قند کم باشد، کبد، چربی را به اسید چرب و اجسام کتونی مبدل میکند. با ورزش کردن بدنتون انواع مختلفی از انرژی ها، شامل کربو هیدراتها، چربیها و اسید های آمینه، رو میسوزونه. علاوه بر این اگر هنوز هم قصد دارین تا برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری رو خودتون بنویسید، پیشنهاد میکنم از این نکات غافل نشید.

اما از بین رژیمهای موجود کدام رژیم لاغری سریع تر و مؤثرتر و در عین حال کم خطرتر است؟ این رژیم میتواند لاغری سریع را ایجاد کند. تحقیقات انجام گرفته بر روی این رژیم نشان می دهد، افرادی که از روش کتو استفاده می کنند، حدود ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم کالری و کم چرب استفاده کرده اند، کاهش وزن دارند و حتی مقدار چربی خون و کلسترول بد آنها نیز درمان شده است، همچنین این قبیل افراد حدود ۳ برابر بیشتر از افراد دیگر که رژیم دیابت داشتند، کاهش وزن خواهند داشت. فهمیدن اینکه چه چیزی را باید در رژیم غذایی کتو بخورید، کار مشکلی است، اما کشف اینکه کدام نوشیدنیها در برنامه رژیم غذایی شما مناسب هستند، میتواند چالش بزرگی باشد. برخلاف تصور خیلی از افراد، اگر شما نمک بیشتری نسبت به حالت عادی در رژیم کتوژنیک استفاده کنید، میتونه به روند رژیم شما کمک کنه. Th​is con te᠎nt w᠎as g​ener᠎ated ᠎wi​th t he help of G SA Con te nt Gener​at or DEMO.

دلیلش هم اینه که توی رژیم عادی با کربوهیدرات بالا، سطح انسولین بدن بالاتر هست. در شرایط عادی بدن ما از گلوکز موجود در غذاهای کربوهیدرات برای انرژی استفاده میکند. این نکات برای افرادی که قصد دارن اطلاعاتشون در این مورد بیشتر بشه میتونه خیلی مفید باشه. در نگاه اول ممکنه با مطالعه مطالب مربوط به رژیم کتوژنیک احساس کنید استفاده از این رژیم خیلی سخت و آزار دهندس. تأثیر این رژیم در کاهش وزن و بهبود سلامتی، در بیش از ۲۰ مطالعهی مختلف اثبات شده است. در رژیم لاغری کتوژنیک از این پروتئین ها حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد برای رفع گرسنگی می توان استفاده کرد: گوشت گاو، گوشت بز، دل و جگر گوسفند، گوشت بوقلمون و اردک، تخم مرغ و سفیده تخم مرغ، ماهی تن و ماهی سالمون و آنچووی. رژیم کتوژنیک یکی از این روشهاست که زیر نظر بهترین متخصص تغذیه در تهران، میتواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. اما اگر جزو این دسته از افراد نیستین و از نظر سلامتی عمومی بدن مشکل خاصی ندارین میتونید از این رژیم استفاده کنید. اگر میخواهید لاغر شوید، در کنار داشتن رژیم غذایی، باید نوشیدنی مناسب لاغری بخورید. روشهای غیر اصولی برای لاغری، مثل استفاده از قرص لاغری سریع، معجون لاغری سریع شکم و مواردی از این دست که در شبکههای اجتماعی دست به دست میشود، معمولا روشهایی غیر مطمئن و پرعوارض هستند.