آفتاب‌لرزه‌ها ممکن است ناشی از پرتوهای عجیب الکترون‌های ناشی از شراره‌های خورشیدی باشند


امواج مرموز در پلاسمای خورشید برای چندین دهه غیر قابل توضیح بوده است، اما ممکن است توسط پرتوهای عجیب و غریب الکترون های پرانرژی که توسط شعله های خورشیدی به سمت داخل شلیک می شوند، ایجاد شوند.

فضا


2 فوریه 2023

برجستگی فوران گسترده ای که در 15 مه 2001 گرفته شد - برجستگی ها ابرهای عظیمی از پلاسمای متراکم نسبتا خنک هستند که در تاج داغ و نازک خورشید معلق هستند.  گاهی اوقات، آنها می توانند فوران کنند و از جو خورشید فرار کنند.  انتشار در این خط طیفی EIT 304؟  کروموسفر فوقانی را در دمای حدود 60000 درجه کلوین نشان می دهد. داغ ترین مناطق تقریباً سفید به نظر می رسند، در حالی که مناطق قرمز تیره تر نشان دهنده دمای سردتر هستند.

طناب‌های پلاسما می‌توانند از تاج داغ و نازک خورشید در طول یک شعله‌های خورشیدی گسترش پیدا کنند

ESA/NASA/SOHO

ممکن است بالاخره بفهمیم چه چیزی باعث آفتاب‌لرزه می‌شود. علت این غرش‌های عجیب در درون خورشید، فیزیکدانان خورشیدی را برای دهه‌ها دچار اختلاف کرده است، اما یک مطالعه جدید نشان داده است که ممکن است از پرتوهایی از الکترون‌های پرانرژی که در لایه‌های بیرونی خورشید حفر می‌کنند، به وجود بیایند.

آفتاب‌لرزه‌ها امواجی هستند در فتوسفر خورشید – سطحی که نور آن از آن می‌تابد – که مانند امواج سنگریزه‌ای که در دریاچه پرتاب می‌شوند، در سراسر ستاره موج می‌زند. معمولاً با…