آرتمیس دوم: ناسا چهار فضانوردی را که دور ماه دور ماه خواهند چرخید، معرفی کرد


خدمه ماموریت آرتمیس II (از چپ به راست): کریستینا کوخ، رید وایزمن (نشسته)، ویکتور گلاور و جرمی هانسن

ناسا

ناسا فضانوردان را برای ماموریت Artemis II خود انتخاب کرده است که برای اواخر سال 2024 برنامه ریزی شده است. این ماموریت چهار خدمه را به شکل هشت نفر به دور ماه می برد، اولین باری است که انسان ها از ماه پس از ماموریت آپولو 17 در سال 1972 بازدید می کنند. .

فرمانده این ماموریت رید وایزمن خواهد بود که تا نوامبر 2022 فضانورد ارشد ناسا بود – به این معنی که احتمالاً او مسئولیت انتخاب خدمه آرتمیس دوم را بر عهده داشت. او قبلاً یک بار به فضا رفته است و در سال 2014 به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) سفر کرده است.

ویکتور گلاور خلبان خواهد بود. او در سال 2020 با مأموریت Crew-1 SpaceX به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کرد، اولین مأموریت عملیاتی برنامه خدمه تجاری، و یک خلبان آزمایشی از نظر تجاری است.

دو متخصص ماموریت وجود خواهد داشت، یک موقعیت مناسب برای فضانوردانی که فرماندهی یا خلبانی ماموریت را ندارند. اولین نفر کریستینا کخ است که رکورد طولانی ترین پرواز فضایی توسط یک زن را در اختیار دارد – او از سال 2018 تا اوایل سال 2019 328 روز را در فضا گذراند. دومی جرمی هانسن، یکی از چهار فضانورد فعال کانادایی است. او تنها خدمه ای خواهد بود که اولین پرواز خود را در آرتمیس دوم به فضا انجام می دهد.

گلاور طی این اعلامیه گفت: «پرواز فضایی انسان مانند یک مسابقه رله است و این باتوم از نسلی به نسل دیگر و از خدمه به خدمه منتقل شده است. زمانی که ما این امتیاز را داشته باشیم که این باتوم را داشته باشیم، تمام تلاش خود را برای اجرای یک مسابقه خوب انجام خواهیم داد.

ماموریت Artemis II حدود 10 روز طول خواهد کشید و فضانوردان بر فراز موشک عظیم سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) به فضا پرتاب می شوند و قبل از رفتن به ماه، کمتر از دو روز به دور زمین می چرخند. آنها وارد مدار ماه نخواهند شد. یکی از دلایل اصلی این ماموریت، آزمایش کامل سیستم های پشتیبانی حیات و مانورهای فضاپیما است.

خدمه Artemis II 370000 کیلومتر از زمین دور خواهند شد. رکورد مسافت سفر در اعماق فضا متعلق به ماموریت آپولو 13 است که 400171 کیلومتر را طی کرد.

پس از چرخش ماه، خدمه Artemis II به خانه باز خواهند گشت. اگر همه چیز خوب پیش برود، این ماموریت آخرین مرحله قبل از فرستادن انسان ها به سطح ماه خواهد بود که برای سال 2025 برنامه ریزی شده است.

موضوعات: