Dosha Workout شما – Ultra Fit Health


آیورودا که به «دانش یا علم زندگی» ترجمه می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های درمانی جامع است. در سیستم آیورودا، هدف حفظ تعادل بین ذهن، بدن و روح است. برای انجام این کار، دوش های اولیه شما، یا ساختار شما، باید با دوش های دیگر شما در تعادل باشد.

دوشا چیست؟

دوشاها «انواع سلامتی» هستند که در طب آیورودا برای تعیین اینکه افراد خاص چگونه باید بخورند، بخوابند، ورزش کنند و نقاط قوت و ضعف عاطفی آنها چیست استفاده می‌شود.»

سه دوشا وجود دارد: واتا، پیتا و کافا. هر دوشا خود را دارد سبک انرژی منحصر به فرد و مجموعه ای از تمایلات و چالش های مشترک فیزیکی، روانی و عاطفی او. برای حفظ تعادل دوشاها و جلوگیری از زیاده‌روی یکی بر دیگری، می‌توانید همه چیز را از رژیم غذایی و ورزش گرفته تا تمرین‌های خودمراقبتی و مدیتیشن تحت نظر داشته باشید و تغییر دهید.

در اینجا یک مرور مختصر از نحوه ورزش برای آرام کردن هر دوشا آورده شده است:

تمرین برای واتا دوشا

کسانی که واتا را به عنوان دوشا غالب دارند، سریع و بی قرار هستند و گهگاهی انرژی می گیرند، اما این بدان معناست که می توانند به سرعت خسته شوند.

به همین دلیل، توصیه می شود که انواع واتا تمرینات ثابت و ثابتی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و یوگا انجام دهند. فعالیت بدنی معمولی که بیش از حد به شما فشار نمی آورد، به تامین انرژی ضروری مورد نیاز واتا کمک می کند.

ورزش باید در ماه های زمستان در داخل خانه انجام شود، زیرا کسانی که واتا دوشا دارند به سرما حساس هستند.

ورزش پیتا دوشا

عزم و اراده قوی پیتا دوشا برجسته آنها را برای ورزش های چالش برانگیز یا رقابتی مانند اسکی، تنیس و کوهنوردی مناسب می کند. آنها بالاترین استقامت را در بین سه دوشا ندارند، اما ممکن است در بسیاری از ورزش ها در حد اعتدال خوب عمل کنند.

به منظور متعادل کردن ماهیت رقابتی و تعاملی پیتا، پیاده روی آرام و به حداقل رساندن استرس هنگام ورزش مفید است. از آنجایی که پیتا با بسیاری از ویژگی‌های گرم مرتبط است، شرکت در ورزش‌های زمستانی و شنا راهی عالی برای ایجاد خنکی و کنترل آتش‌سوزی در داخل خانه است.

ورزش کاوا دوشا

افرادی که دارای انرژی غالب کافا هستند، استوار، قوی و قدرتمند هستند و برای ورزش هایی ساخته شده اند که نیاز به استقامت و استقامت دارند.

فعالیت های هوازی مانند دویدن در مسافت طولانی، رقص، قایقرانی، و ورزش های تیمی پرترافیک به کافا کمک می کند تا قلب خود را پمپاژ کند و از تمایل آنها به سستی یا تنبلی جلوگیری کند.

از آنجایی که کافا تمایل به کندی و آرامش دارد، سخت ترین بخش تمرین ممکن است بلند کردن و رفتن خود باشد. پیاده روی سریع و دوچرخه سواری می تواند مکان خوبی برای شروع باشد.

مطالعه در مورد درک شخصیت از دیدگاه آیورودا:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3215408/

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر