7 فایده شگفت انگیز برای سلامتی


ما هفت مزیت داریم

مردم صدها سال است که ماست مصرف می کنند. محتوای بالای مواد مغذی و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، ماست با کمک به کنترل وزن ، خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله 7 زمینه علمی فوق العاده را دنبال می کند.

ماست چیست و چگونه تهیه می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که توسط باکتری مخمر شیر تهیه می شود. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، فرهنگ ماست نامیده می شوند که قند طبیعی موجود در شیر ، لاکتوز را تخمیر می کنند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند که باعث انعقاد پروتئین های شیر می شود و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می دهد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. این می تواند ماست بدون چربی باشد و نوعی که از شیر کامل تهیه می شود ، ماست پرچرب است. ماست معمولی بدون افزودنی یک مایع سفید غلیظ و سخت با طعم دلپذیر است. متأسفانه اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست شیرین نشده دارای تعدادی مزایای سلامتی است.

در اینجا 7 مزایای علمی شگفت انگیز ماست طبیعی وجود دارد.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را دارد. ماست سرشار از کلسیم است ، یک ماده معدنی ضروری برای سلامت دندان ها و استخوان ها. فقط یک فنجان ماست 49 درصد نیاز روزانه شما به کلسیم را تأمین می کند. ماست همچنین دارای بسیاری از ویتامین های B ، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که همه آنها از بیماری های قلبی شدید و نقایص مادرزادی سیستم عصبی جلوگیری می کنند. همچنین یک کاسه ماست 38 درصد از نیاز روزانه شما به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای بسیاری از فرایندهای بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ضروری هستند.

یکی از مواد مغذی که ماست به طور طبیعی ندارد ویتامین D است ، اما ماست ها معمولاً با ویتامین D غنی شده اند. ویتامین AD استخوان ها و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست حاوی مقدار شگفت انگیزی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین در 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت مقدار مناسب پروتئین نیز در تنظیم اشتها مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

بر اساس یک مطالعه ، کسانی که ماست به عنوان میان وعده مصرف می کردند نسبت به کسانی که غذاهای کم پروتئین و کم کالری مصرف می کردند و 100 کالری کمتر در وعده شام ​​مصرف می کردند کمتر گرسنه بودند. وقتی ماست یونانی می خوریم که یک ماست بسیار غلیظ و سفت است ، اثرات مفید ماست بسیار بیشتر نمایان می شود. این ماست پروتئین بیشتری نسبت به ماست سنتی دارد و حاوی 22 گرم پروتئین در 200 گرم ماست است. ماست یونانی در کاهش اشتها و تأخیر در گرسنگی م thanثرتر از ماست سنتی با پروتئین کمتر است.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، دارای پروتئین زیادی است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها هستند که بخشی از مخمرهای اولیه هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. اینها در صورت مصرف می توانند تأثیر مثبتی بر هضم داشته باشند. متأسفانه ، بسیاری از ماست ها با روش حرارتی پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اینکه ماست دارای پروبیوتیک های مثر باشد ، به دنبال فرهنگ های زنده و فعال باشید که باید روی ماست برچسب گذاری شوند. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل نشان داده است که علائم مزاحم سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک اختلال شایع است و روده بزرگ را درگیر می کند.

طبق یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) به طور مرتب ماست حاوی شیر تخمیر شده یا بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبود تعداد دفعات نفخ و مدفوع و همچنین عوارض بعد از شش هفته را گزارش کردند.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریوم علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی را در زنانی که تشخیص قطعی اختلالات گوارشی ندارند بهبود بخشید.

علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک ها و همچنین یبوست جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک ها می توانند با کاهش علائم اختلالات گوارشی شایع مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به ویژه اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و شانس بیماری را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب مرتبط با تعدادی از بیماری ها را از عفونت های ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی کاهش می دهند. تحقیقات نشان داده است که در برخی موارد ، پروبیوتیک ها می توانند میزان ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، توانایی افزایش ایمنی تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی است که مواد معدنی قوی هستند و در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست غنی شده با ویتامین AD باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. پتانسیل ویتامین D در پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

حاوی ماست های پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی است که همه آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5. ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی کلیدی برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان که ضعیف شدن استخوان ها است مثر هستند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. تراکم استخوانی افرا با پوکی استخوان پایین و خطر شکستگی بیشتر است. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم و روزانه حداقل سه میان وعده مانند ماست می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها دارد.مصرف منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند تأثیر خوبی بر سلامت قلب داشته باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایل مورد مناقشه فواید سلامتی است. بیشتر ماست ها دارای چربی اشباع شده با مقدار کمی اسیدهای چرب غیر اشباع هستند. پیش از این تصور می شد که چربی های اشباع باعث بیماری قلبی می شوند ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این چربی صادق نیست. با این حال ، ماست های کم چرب و بدون چربی همچنان در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد روشنی وجود ندارد که ماست برای سلامتی مضر باشد ، در واقع ، برای قلب مفید است. برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف چربی های اشباع شده از محصولات لبنی کامل کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند.تحقیقات دیگر نشان داده است که نوشیدن ماست به طور کلی خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کاهش فشار خون م whichثر است ، که یکی از عوامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از محتوای چربی ، ماست تأثیر مفیدی بر سلامت قلب دارد زیرا باعث افزایش کلسترول HDL خوب و کاهش فشار خون می شود.

7. ماست می تواند وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص متعددی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. برای شروع ، حاوی پروتئین های زیادی است که به همراه کلسیم ، هورمون های سرکوب کننده اشتها مانند پپتید YY و GLP-1 را افزایش می دهد. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ماست ارتباط کمی با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر دارد. یک مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات پرچرب مانند ماست می تواند میزان چاقی را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان داده است که مصرف کنندگان ماست بهتر از کسانی که نمی خورند غذا می خورند.

ماست سرشار از پروتئین است که بسیار مغذی است و می تواند رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. هر دو جنبه به تنظیم وزن بدن کمک می کند.

ماست برای همه مناسب نیست

برخی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، به ویژه برای افرادی که به لاکتوز حساس هستند یا به شیر حساسیت دارند.

عدم تحمل لاکتور

عدم تحمل لاکتوز زمانی اتفاق می افتد که بدن فاقد لاکتوز است ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز مورد نیاز است ، قند موجود در شیر ، که باعث عدم تحمل لاکتوز می شود و علائم گوارشی مختلفی مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف محصولات لبنی را ایجاد می کند. بنابراین ، کسانی که به لاکتوز حساس هستند نباید ماست مصرف کنند.

با این حال ، برخی از افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز ممکن است بتوانند آن را تحمل کنند زیرا مقداری از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند روی هضم آنها کار کنند. اگر عدم تحمل لاکتوز دارید ، احتمالاً می توانید ماست بخورید.

تالارژر

محصولات لبنی حاوی کازئین و آب لوله کشی هستند ، پروتئین هایی که برخی به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر واکنشی را ایجاد می کند که می تواند از کهیر گرفته تا تورم و شوک آنافیلاکتیک تهدید کننده زندگی باشد.

شکر افزودنی

بسیاری از انواع ماست حاوی مقدار زیادی شکر افزوده هستند ، به ویژه برچسب های کم چرب. بنابراین ، مهم است که برچسب های مواد غذایی را بخوانید و از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند خودداری کنید.

ماست برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند می تواند عوارض جانبی داشته باشد.اکثر انواع ماست حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

وقتی صحبت از انتخاب های ما می شود ، هرچه ساده تر ، بهتر. ماست های ساده و بدون شیرینی بهتر است زیرا حاوی مواد کوچکتر بدون قند اضافی هستند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده کنیم تصمیم شخصی است. رژیم غذایی پرچرب کالری بالایی دارد ، اما این بدان معنا نیست که ناسالم است. فقط مطمئن شوید که مقیاس توصیه شده را دنبال می کنید. همچنین به دنبال ماست های زنده و فعال باشید تا مطمئن شوید پروبیوتیک هایی دریافت می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی حاوی مواد کمتری است و قند اضافی ندارد. مارکی را انتخاب کنید که حاوی پروبیوتیک باشد.

نامه ها دیگر

ماست سرشار از مواد مغذی است و با درد منظم صورت می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و در عین حال به سلامت دستگاه گوارش و وزن شما کمک کند. حتما ماست را عاقلانه انتخاب کنید که عاقلانه مصرف می کنید. برای حداکثر مزایای سلامتی ، انواع ساده و بدون شیرینی که حاوی پروبیوتیک هستند را انتخاب کنید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید