۶ پاسخ زامیاد به نماینده ضعیف بیت ملات


وانت کارون وسیله نقلیه ای است که قادر به حمل بار و مسافر است.

شرکت زیمیاد طی اطلاعیه ای شش پاسخ و توضیحات را به نماینده آگاه خنا ملات ارائه کرد.

به گزارش پارچین خودرو، در روزهای اخیر یکی از نمایندگان شورای اسلامی اطلاعاتی درباره خودروی جدید شرکت زیماد منتشر کرده است. وانت کارون شایان ذکر است توضیحاتی که در ادامه می‌آید توسط زیاد در واکنش به اظهارات وی و روشنگری وی در افکار عمومی اعلام شده است.

شرکت زامیاد مدت زیادی است که به تولید ماشین کار می پردازد و از ویژگی های ماشین کار دوام و قیمت مناسب آن است.

ماشین کار همیشه نقش بسیار پر رنگی در تامین درآمد خانواده ها داشته است، به طوری که گاهی تا سه خانواده این امکان را داشتند که از ماشین های کار در زیپ امرار معاش کنند.

با توجه به تحقیقات بازار و تقاضای فعلی برای خودرویی ارزان و باکیفیت که بتواند همزمان کالا و مسافر را جابجا کند، شرکت زیمیاد به دلیل عدم دانش و اشراف ناکافی برخی، کارون را طراحی و تولید کرد. مسئولان در خصوص حوزه خودروهای تجاری اطلاعات نادرستی در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها منتشر کرده اند که در پاسخ به این اظهارات توضیحات زیر منتشر شده است.

۱- از آنجایی که شاسی نیسان زمیاد از فولاد آلیاژی با مقاومت بالا ساخته شده است، توانایی تحمل بارهای بیش از ظرفیت اسمی خود را دارد و به همین دلیل زمیاد به دلیل وجود قالب تصمیم به استفاده از این شاسی در سایر خودروهای خود گرفت. ابزار تولید نیاز به سرمایه گذاری ندارد و به دلیل گردش مالی بالا، قیمت نهایی بسیار رقابتی است و به راحتی می توان خدمات پس از فروش را با کمترین قیمت به مصرف کنندگان ارائه داد.

۲- موتور +M24 یکی از قوی ترین و کم هزینه ترین موتورهای تولید شده در کشور محسوب می شود و توانایی ایجاد گشتاور مناسب برای خودروی کارآمد را دارد و لازم است در موتورهای تولیدی شرکت های خودروسازی این موضوع روشن شود. ، اجزای اصلی موتور معمولاً شامل سیلندرها، میل لنگ و شاتون است. گاهی اوقات برای صرفه جویی در قالب و ابزار، پیستون ها عمدتاً برای سال ها بدون تغییر می مانند، اجزای جانبی موتور از جمله سیستم های سوخت و تزریق سوخت، سوپاپ های هوا و سوخت، سیستم های خروج دود و غیره دستخوش تغییرات زیادی می شوند. امکان استانداردهای بالاتر را فراهم می کند بنابراین عدم تجربه برخی از چهره های غیر مرتبط با این صنعت در این زمینه منجر به رفتار و سخنوری غیر کارشناسی می شود.

۳- برای سازگاری اتاق با شاسی و سیستم انتقال نیرو باید تست های فنی زیادی در مراکز آزمایشگاهی مورد تایید موسسه استاندارد ایران یا شرکت های بازرسی و استاندارد خارج از کشور انجام شود. با اخذ تمامی این تاییدیه ها و بر خلاف تصور ناآگاهان هیچ خودرویی بدون اخذ تاییدیه های مشخص شده تولید و شماره گذاری نمی شود.

۴- اتاق سرنشینان و اتاق بار کارون در حال حاضر توسط خودروسازان دیگر تولید و مورد استفاده قرار می گیرد، البته این مدل اتاق تا سال ۲۰۱۶ بر اساس مدل های خودروسازان بزرگ مانند تویوتا و نیسان تولید می شد.
بسیاری از خودروسازان با وجود تولید مدل های جدید، همچنان مدل های قدیمی خود را برای بازارهای مورد نظر با قیمت های مقرون به صرفه تولید می کنند.

۵- قوای محرکه کارون برای سرعت بیشتر نسبت به نیسان چابکتر است و با وجود اینکه قدرت فقط از محور عقب منتقل می شود، ترکیب مناسبی از قدرت و سرعت را برای کارون ممکن کرده است. ، این وسیله نقلیه این قابلیت را دارد که در هنگام رانندگی تردد در جاده های صعب العبور آسان باشد.

۶- از آنجایی که تحریم های ظالمانه فشار اقتصادی مضاعفی را بر قشر زحمتکش جامعه وارد کرده است به طوری که قدرت خرید آنها به شدت کاهش یافته است، شرکت زیماد در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به معرفی خودروی باربری کرده است. و مسافری با قیمتی نزدیک به ۴۰ درصد بیشتر از قیمت خودروی مشابه در بازار (مشخصات فنی تقریبی).

در پایان یادآوری این نکته ضروری به نظر می رسد که توضیحات ارائه شده صرفا جهت تنویر اذهان عمومی جامعه و برای فعالان و صنعتگران این عرصه روشن است.