5 غذای اصلی که باعث مشکلات خواب می شوند


خواب خوب برای داشتن فردی شاد و سالم ضروری است. در حالی که همه این را می دانند ، تعداد کمی واقعاً می دانند که کمبود خواب چگونه بر ما تأثیر می گذارد و بسیاری از کارهایی که ما به طور منظم انجام می دهیم تا باعث ایجاد مشکلات خواب شود.

خواب خوب دارای مزایای بزرگی است ، که اغلب شامل عملکرد مولدتر ، بهتر ورزشی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماریها و بیماریها می شود. بخش دوم بیشترین نگرانی را دارد ، زیرا کم خوابی مزمن می تواند سطح هورمون های ما را حتی به طور خفیف ، از جمله افزایش سطح کورتیزول ، به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد و می تواند منجر به مشکلات متعددی از جمله بیماری های خود ایمنی شود.

داره می وزد!

متأسفانه ، اکثر افراد به اندازه کافی برای برآوردن نیازهای خود نمی خوابند و وضعیت را بدتر می کنند ، کیفیت خواب برای بسیاری بدتر از ایده آل است.

چقدر به خواب نیاز داریم؟

بزرگسالان می گویند باید حدود 7-9 ساعت در شب وقت صرف کنند ، اما بسیاری از آنها بسیار کمتر از آن دریافت می کنند. ما نیز مانند دیگران مقصر هستیم ، اما باور کنید ما سخت کار می کنیم تا خواب را به ویژه خواب با کیفیت اولویت بندی کنیم. لیستی از فعالیت ها برای بهبود خواب شامل عینک های براق آبی ، F-lux در رایانه ما ، خیساندن منیزیم ، بالش روغن کرچک و موارد دیگر است.

تشخیص مشکل خواب

دلایل متعددی برای مشکلات خواب وجود دارد ، اما ما نمی توانیم همه آنها را در این پست پوشش دهیم. به عنوان مثال ، اگر یک تشک مناسب برای افراد معده خواب ندارید ، می توانید از خواب راحت خودداری کرده و خودداری کنید.

موارد دیگر عبارتند از:

  • خیلی گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است) ،
  • نور زیاد
  • محیط به سادگی بیش از حد بلند است (ما از این دو گوش برای کمک به خواب استفاده می کنیم: گوش گوش مک و سیلیکون XXX شکل پذیر (مایکلز مورد علاقه))

با این حال ، یکی دیگر از مواردی که می تواند به مشکلات خواب شما کمک کند ، غذا و نوشیدنی هایی است که مصرف می کنید. آنچه در بدن خود قرار می دهیم می تواند نقش بزرگی داشته باشد. در حالی که برخی از چیزها کاملاً خوب و حتی برای خواب مناسب هستند ، برخی دیگر کاملاً برعکس هستند.

رژیم غذایی می تواند به این دلیل منجر شود که شما ممکن است در به خواب رفتن ، خوابیدن یا به سادگی احساس نکردن مشکل داشته باشید. برای کمک به شما ، این مقاله پنج غذا و / یا موادی را ارائه می دهد که اگر می خواهید از بهترین خواب مطمئن شوید ، باید از خوردن آنها اجتناب کنید.

کافئین

(از طریق: https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری از آنها هنگامی که کار را برای گرم نگه داشتن آنها انجام می دهند یا فقط به این دلیل که طعم و مزه را دوست دارند ، به آن تکیه می کنند. میلیون ها نفر روزانه چندین فنجان مصرف می کنند و این بخش مهمی از برنامه روزانه آنها است. متأسفانه مشکلات خواب ناشی از کافئین به خوبی شناخته شده است.

اگرچه اکثر ما می دانیم چگونه از نوشیدن قهوه در اواخر روز اجتناب کنیم ، اما کافئین در بسیاری از محصولات دیگر نیز وجود دارد. این را می توان در چای ، نوشابه ، شکلات و حتی انواع خاصی از داروها یافت. ممکن است روزانه هنگام خواب کافئین مصرف کنید و حتی نمی دانید که آیا تحقیقات را انجام نداده اید.

به عنوان مثال ، در حالی که اکسدرین یک داروی محبوب برای سردرد است ، در واقع حاوی کافئین است. داروهای دیگر نیز ممکن است حاوی کافئین باشند ، مانند بسیاری از قرص های کاهش وزن ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی.

همیشه لیستی از موادی را که هنگام خواب مصرف می کنید بررسی کنید تا کافئین را بررسی کنید. اگرچه همه با آن متفاوت رفتار می کنند ، اما بسیاری هنوز 10 تا 12 ساعت پس از مصرف کافئین به خواب می روند.

دلیل وحشتناک بودن کافئین برای خواب ما این است که یک محرک است که می تواند انرژی را برای افراد تامین کند. همانطور که می توانید تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم قبل از خواب می خواهند. کافئین می تواند چرخه طبیعی خواب / بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث بهبود خواب می شوند مسدود کند. شما هوشیار ، متمرکز و مولد هستید ، که برای روز عالی است ، اما نه برای نحوه خوابیدن.

علاوه بر این ، کافئین معمولاً مدتی در بدن طول می کشد ، که در صورت عدم مراقبت ، خوابیدن را حتی سخت تر می کند. در بیشتر موارد ، اجتناب از مصرف کافئین در هر زمان بعد از ظهر معمولاً تماس مناسب است ، مگر اینکه بدانید بدن شما بعداً می تواند از عهده آن برآید.

غذای تند

تعداد کمی از غذاها به اندازه یک غذای تند و خوش طعم خوشمزه یا رضایت بخش هستند. با این حال ، معمولاً باید از عصر و درست قبل از خواب اجتناب شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند بیشتر باعث سوزش سر دل می شوند.

درد و ناراحتی ناشی از سوزش سر دل خواب راحت را دشوار می کند و ممکن است چندین بار در نیمه های شب از خواب بیدار شوید. وقتی به رختخواب می روید ، سوزش سر دل و رفلاکس اسید اغلب می تواند بدتر از حالت نشسته یا ایستاده باشد.

یکی دیگر از دلایلی که باید از غذاهای تند پرهیز کرد این است که برخی می توانند دمای بدن را افزایش دهند. بسیاری از مردم وقتی خیلی گرم هستند با خواب دست و پنجه نرم می کنند ، بنابراین می بینید که این می تواند در نهایت یک مشکل باشد. علاوه بر این ، بدن برای هضم ادویه جات به انرژی بیشتری احتیاج دارد ، که می تواند مانع از خواب راحت شود.

همچنین این باور قدیمی وجود دارد که غذاهای تند می توانند باعث رویاهای عجیب و غریب شوند ، اما هیچگاه اینقدر عمیقاً مورد مطالعه قرار نگرفته است تا بفهمیم آیا حقیقت دارد یا نه.

به طور مشابه ، غذاهایی که بیش از حد اسیدی هستند می توانند باعث سوزش سر دل شوند و معمولا باید در اوایل روز مصرف شوند ، برعکس قبل از خواب. بنابراین پرتقال یا گریپ فروت که قبل از خواب می خورید همیشه بهترین انتخاب نیست.

غذاهای چرب

چه کسی برگر و سیب زمینی سرخ کرده خوب یا یک بشقاب بزرگ ناچو دوست ندارد؟ در حالی که این نوع غذاها می توانند خوشمزه باشند ، اما توانایی ما را برای خواب خوب مختل می کنند. زمان خوردن این غذاهای چرب مهم نیست ، اما اگر رژیم غذایی شما زیاد باشد ، می توانید برای داشتن یک خواب شبانه با کیفیت مشکل داشته باشید. این امر در مورد مصرف آنها در صبحانه ، ناهار یا شام صدق می کند.

این اغلب به این دلیل است که این نوع غذاها می توانند بسیار سیر باشند و شکایات مربوط به معده می تواند خواب را دشوار کند. نفخ و سوء هاضمه همچنین می تواند مشکلات دیگری را ایجاد کند که مانع خواب خوب می شود.

غذاهای پرچرب ممکن است نسبت به مواد شیمیایی موجود در مغز حساسیت کمتری داشته باشند که به تنظیم خواب کمک می کند. این امر می تواند بدن را از تشخیص زمان خواب یا بیدار شدن با مشکل مواجه کند. همچنین ، اگر رژیم غذایی بالایی از اسیدهای چرب اشباع دارید ، اغلب زمان کمتری را در خواب عمیق می گذرانید که می تواند شما را در طول روز خسته و بی خواب کند.

غذاهای چرب زیاد علاوه بر اینکه به خواب شما آسیب می رسانند ، می توانند برای بدن بسیار مضر باشند ، بنابراین همه چیز را در حد اعتدال نگه دارید. درمان عجیب در اینجا مشکلی ندارد ، اما اگر به یک امر روزمره تبدیل شود ، خوردن غذاهای چرب زیاد می تواند مشکل را ایجاد کند.

غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین معمولاً از مواد غذایی مفید است. نه تنها به ما انرژی می دهد ، بلکه به ما در بازسازی چیزهایی مانند ماهیچه ها و استخوان ها نیز کمک می کند. با این حال ، اگر درست قبل از خواب غذا بخورید ، معمولاً می خواهید از چیزهایی که سرشار از پروتئین هستند اجتناب کنید.

این به این دلیل است که اغلب زمان زیادی طول می کشد تا بدن شما تجزیه شود. همچنین ، از آنجا که هضم غذا در طول خواب تقریباً نصف می شود ، هضم غذای غنی از پروتئین درست قبل از خواب برای بدن دشوار است.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از میان وعده های سرشار از پروتئین قبل از خواب این است که کارشناسان معتقدند این غذاها به اندازه بسیاری از آمینو اسیدها تریپتوفان ندارند. این اسید آمینه پیش ساز سروتونین است که برای آرامش ما ضروری است.

اگر به اندازه کافی از این تریپتوفان استفاده نمی کنید ، در واقع می توانید سروتونین خود را کاهش دهید ، که می تواند باعث شود شما مانند قبل از خواب احساس خستگی یا آرامش نکنید. مانند نمونه غذاهای چرب ، غذاهای غنی از پروتئین بسیار سنگین هستند و خوابیدن با معده پر احساس ناراحتی می شود.

پنیر

غذاهای کمی به اندازه پنیر محبوب هستند. این غذا در انواع غذاها در سراسر جهان مصرف می شود و در انواع مختلفی از انواع مختلف موجود است. اما همانطور که ممکن است از لیست فرض کنید ، پنیر بهترین غذا قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (به ویژه آنهایی که قوی یا بالغ هستند) حاوی اسید آمینه ای به نام تیرامین هستند. این میزان نورفدرین تولید شده توسط بدن ما را افزایش می دهد ، که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا فرار شناخته می شود.

اغلب هوشیاری ما را نسبت به هوشیاری افزایش می دهد ، که می تواند خوابیدن را غیرممکن کند. اگر بتوانید به خواب بروید ، خوابیدن فوق العاده دشوار است.

در حالی که برخی از پنیرها ممکن است برای برخی خوب باشد ، اما اگر حتی به عدم تحمل جزئی محصولات لبنی توجه کنید ، ممکن است بخواهید از همه پنیرها ، به ویژه هنگام خواب اجتناب کنید. آنها می توانند باعث نفخ ، تشکیل گاز ، التهاب و ناراحتی عمومی شوند.

به طور خلاصه ، همه این غذاها می توانند به طور بالقوه مشکلاتی را در مورد خواب کافی ایجاد کنند. نه تنها این ، بلکه می توانند کیفیت خواب را نیز کاهش دهند. اگر می خواهید خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در چند ساعت گذشته قبل از خواب از این موارد اجتناب کنید.

یک میان وعده سبک و سالم ضدالتهاب (پیوندی به سایت ما اضافه کنید) ، مانند ***** ، اغلب بهترین انتخاب قبل از خواب است اگر احساس می کنید باید چیزی بخورید. معمولاً ایده خوبی است که چیزی را بخورید که هضم آن آسان است و سروتونین در آن آزاد می شود یا حاوی ملاتونین است.



دیدگاهتان را بنویسید