4 مرحله برای درمان اشتها در حالی که غذای مورد علاقه خود را می خورید


آیا اغلب اوقات آن را مجبور می کنید وقتی گرسنه نیستید بخورد؟ آیا احساس تمایل زیادی به غذاهای خاص دارید؟ ناتوانی در هوس کردن می تواند شکست آرمان های بسیاری از افرادی باشد که می خواهند وزن خود را کاهش دهند.

اما چرا چنین مشکلی وجود دارد؟ و چه کاری می توانید برای درمان اشتها انجام دهید تا پرخوری نکنید و به طور منظم وزن اضافه نکنید؟

گرسنه بودن و هوس خوردن چیزی اشکالی ندارد. این مشکل زمانی رخ می دهد که شما به طور مرتب هوس غذاهای خاصی می کنید ، وقتی گرسنه نیستید.

اول ، اجازه دهید در مورد اینکه چرا مردم می خواهند صحبت کنیم. دلیل اصلی محدودیت های رژیم غذایی و رژیم غذایی است. بله شما آن را درست خواندید. مطالعات متعدد نشان داده است که برای اکثر مردم ، تلاش برای محدود کردن یا محروم کردن یک غذای خاص همان چیزی است که آنها می خواهند.

نه تنها این ، بلکه به این دلیل که اگر خود را از خوردن برخی غذاها منع کنید ، احساس کمبود در شما ایجاد می شود ، احتمالاً هنگام بالاخره خوردن آن غذا بیش از حد غذا می خورید یا می نوشید. این طرز فکر محدود یکی از دلایلی است که باعث می شود 97 درصد از رژیم گیرندگان نتوانند وزن خود را کاهش داده و به وضعیت خود ادامه دهند.

من گفتم “تلاش برای محدود کردن” زیرا اکثریت قریب به اتفاق افرادی که توان پرداختن به خوردن برخی غذاها را ندارند – شیرینی ، تنقلات ، غذاهای سرخ کرده یا هر چیز دیگری – در نهایت “برش می خورند” و اغلب در مصرف آن زیاده روی می کنند.

فرض کنید تصمیم گرفته اید رژیم بگیرید (که امیدوارم دیگر هرگز چنین نکنید!) و نمی توانید شکر بخورید. تفکر دقیق ایجاد شده توسط رژیم و محدودیت غذا حتی بیشتر از حد معمول شیرینی می طلبد. سپس به یک گردهمایی می روید و تعداد زیادی کیک خانگی خوشمزه در آنجا وجود دارد. شما نمی خواستید چیزی بخورید ، اما از آنجا که خودتان را ممنوع کرده اید ، واقعاً چیزی می خواهید.

نمی توانید چشم از آنها بردارید. شما تصمیم می گیرید که فقط یکی ضرری ندارد. این زمانی است که تفکر کمبود شروع می شود. “من نمی دانم کی بعد کوکی ها می گیرم ، بنابراین بهتر است تا آن زمان سهم خود را از آنها بخورم!” بنابراین شما پنج گرگ را ترک می کنید ، به سختی آنها را مزه می کنید و کمی بیشتر به کیف خود می روید.

این را با کسی مقایسه کنید که غذا خوردن خود را محدود نمی کند ، اما فقط بر اساس گرسنگی و سیری غذا می خورد. او هم در جمع است از آنجا که می دانید می توانید هر زمان که واقعاً می خواهید کوکی تهیه کنید ، ذهنیت محدودی ندارید.

او سینی کیک را می بیند و می پرسد آیا واقعاً امشب احساس کوکی می کند و سپس تصمیم می گیرد ماکارونی نارگیل بخورد. او ماکارون را می خورد ، هر لقمه خوشمزه را می چشد و احساس رضایت می کند. او دیگر به کوکی ها فکر نمی کند و از بقیه شب لذت می برد.

شاید این یک سریال سرکش در درون شما باشد یا آنچه من آن را اثر باغ عدن می نامم. شما در بهشت ​​هستید ، با همه چیز فراوان ، اما چیزی را می خواهید که نمی تواند باشد. این طبیعت انسان است.

اما خواسته شما بیشتر از این است. اغلب اوقات این مورد وجود دارد که مردم به چیزی غیر از غذا نیاز دارند ، اما از آنجا که غذا به راحتی در دسترس است و از نظر اجتماعی قابل قبول است ، از غذاهایی استفاده می کنند که نیازهایی را برآورده می کند که غذا نمی تواند آنها را برآورده کند.

به عنوان مثال ، شما ممکن است بیش از حد کار کنید زیرا تمام وقت کار می کنید ، اما همچنین در اوقات فراغت از یک مادر مبتلا به زوال عقل مراقبت می کنید و واقعاً به کمی استراحت نیاز دارید. چون در حالت استراحت احساس گناه می کند ، شکلات می خورد تا حالش بهتر شود.

یا شاید ناراحت باشید زیرا دختر و دوست پسرتان ، که از آنها خوشتان نمی آید ، به طور موقت با شما نقل مکان کرده اند و حریم خصوصی یا زمانی برای خود ندارید ، بعلاوه انتخاب خانه و خانه غیرممکن است. شما را تحت فشار قرار خواهد داد شما هر شب با یک پیمانه بستنی به عنوان پاداشی برای تحمل این امر دوست می شوید.

یا از مادرشوهر خود عصبانی هستید که مدام تلاش می کند تا درگیر نبرد قدرت شود ، بنابراین شما به شدت یک کیسه چیپس می جوید.

این دلایل خوردن در واقع به غذا مربوط نمی شود. بیشتر پرخوری ها مربوط به غذا نیست. این در مورد غذاهایی است که برای برآوردن نیازهایی استفاده می شود که آنها نمی توانند برآورده کنند و حتی ممکن است از آن بی اطلاع باشند.

به همین دلیل است که اگر می خواهید هوس را متوقف کنید ، بسیار مفید است که در آنها عمیق شوید و به آنچه نیاز دارید پی ببرید. پشت هر آرزویی تقریباً همیشه یک نیاز عاطفی وجود دارد که نادیده گرفته می شود.

اگر مشکل گرسنگی نباشد ، غذا آن را حل نمی کند. ممکن است برای چند دقیقه احساس بهتری داشته باشید ، اما در صورت تمام شدن غذا ، همان مشکلاتی که شما را وادار به خوردن غذا کرد ، همچنان ادامه خواهد داشت و با ادامه افزایش وزن می توانید مشکلات را بیشتر کنید.

برای تصمیم گیری در مورد آنچه واقعاً به آن نیاز دارید ، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • اگر می خواهید غذا بخورید اما گرسنه نیستید معمولاً به چه نوع غذایی میل می کنید؟
  • دلیل تمایل شما به آن چیست؟ به مشاغل “چون دوست دارم” یا “نمی دانم” اکتفا نکنید.
  • این غذاها با توجه به نیاز شما چه معنایی دارند؟ به راحتی بیشتری نیاز دارید؟ آیا عصبانیت خود را از آن کیسه چیپس بیرون می آورید؟

به عنوان مثال ، وقتی من نوجوان بودم ، مادرم اغلب به من می گفت که چه بخورم و چه نخورم. من از این و تلاشهایش برای کنترل آنچه در بدنم انجام می دادم ، ناراحت شدم. در بزرگسالی ، وقتی به مادرم سر می زدم ، غذا را می دزدیدم تا پشیمان شوم.

او نمی دانست که من این کار را انجام می دهم ، و بدیهی است که من فقط به خودم آسیب می رسانم ، اما این کار را در پاسخ به وقایع گذشته انجام دادم. به محض این که این را فهمیدم ، می توانم حمله به اتاق مادرم را متوقف کنم. آیا غذاهایی می خورید که والدین شما در کودکی به آنها اجازه نمی دادند؟

برخی از افراد به دلایل نوستالژیک هوس غذاهای خاصی می کنند. شاید شما دلتان برای پای سیب مخصوص مادرتان تنگ شده است ، زیرا دلتان برایش تنگ شده است ، و وقتی با «کیک» او غذا می خورید ، احساس نزدیکی به او می کنید.

در اینجا یک مورد بزرگ وجود دارد: ممکن است شادی کافی در زندگی خود نداشته باشید ، بنابراین به غذا به عنوان منبع اصلی شادی خود تکیه می کنید. اگر شادی در زندگی شما گم شده است ، ایده هایی در پست من در Sixty and Me وجود دارد: “شما برای چه چیزی گرسنه هستید؟ شادی بیشتر در زندگی شما یا غذا؟ “

گاهی اوقات فقط هوس خوردن غذا می کنید زیرا به عنوان یک رژیم غذایی مزمن خود را از این غذا محروم کرده اید ، اما اغلب چیزی در این اشتیاق عمیق تر وجود دارد.

لیست غذاهای ممنوعه را حذف کنید

این کار را انجام دهید و شروع به کار روی چیزی کنید که من آن را طرز فکر پرستاری می نامم. من می دانم که اگر به شما اجازه بی قید و شرط برای خوردن هرگونه غذا بدهید ، می تواند ترسناک باشد. ممکن است در برخی غذاها احساس استعداد کنید. ممکن است به محض شروع غذا خوردن غذاهای مورد علاقه خود را متوقف کنید.

من میفهمم. من قبلاً چنین احساسی داشتم. اما به این دلیل است که شما این غذاها را در گذشته محدود کرده اید. فکر می کنید آنها تعداد کمی هستند ، بنابراین آنها را بیشتر می خواهید. اما اگر به بدن خود توجه کنید ، نخواهید گفت که تمام روز براونی می خورید زیرا احساس وحشتناکی خواهید داشت.

ممکن است زمان بر باشد ، اما وقتی طرز فکر خود را در مورد فراوانی ایجاد کردید ، وسوسه غذا را احساس نخواهید کرد و به خود اعتماد خواهید کرد و آزادی خوردن آنچه دوست دارید را بدون انحراف از ریل احساس خواهید کرد. مقاله شصت و من را بخوانید ، “چگونه از غذاهای جشن بدون افزایش وزن لذت ببریم” ، تا درباره طرز فکر فراوانی بیشتر بدانید.

آگاهانه غذا بخورید و هنگام غذا خوردن چند وظیفه نکنید

وقتی این غذاهایی را که بسیار دوست دارید می خورید ، چرا توجه نکنید و هر لقمه را بچشید؟ شما آنقدر از آنها لذت خواهید برد که به مقدار کمتری راضی خواهید شد و میل شما نیز کاهش می یابد. شما می توانید تقویم 30 روزه غذای آگاهانه رایگان را از سایت من بارگیری کنید تا گام به گام به شما کمک کند انگشتان پا را عمیق تر بخورید.

با تشویق شما آنچه را که حرکت می کند کشف کنید

کشف کنید چه چیزی پشت اشتهای شما نهفته است وقتی گرسنه نیستید و آنچه را که واقعاً به آن احتیاج دارید به خودتان بدهید. برای این کار به این سوالات توجه کنید:

  • درست قبل از اشتهای شما چه اتفاقی افتاده است؟
  • افکار و احساسات شما چه بود؟
  • چه چیزی می تواند شما را از تمایل به غذا خوردن منحرف کند؟
  • به نظر شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارید؟
  • اگر غذا خوردن یک گزینه نبود حالا چه می کردید؟

سپس به آنچه فکر می کنید فکر کنید ، اگر این غذا را بخورید چه احساسی خواهید داشت و آن را با احساسی که در صورت عدم خوردن آن احساس می کنید مقایسه کنید. عمدی انتخاب کنید.

موج سواری با اصرار

آخرین راه برای درمان هوس با یک تکنیک ذهن آگاهی به نام Urge Surfing است. تمایل به غذا خوردن در زمانی که گرسنه نیستیم یا وقتی زیاد قند می خوریم یا می خوریم مانند موج هایی در اقیانوس است. آنها تشدید می شوند ، به شدت بالا می روند و سپس متفرق می شوند.

اگر تا به حال در اقیانوس شنا کرده اید ، می دانید هیچ راهی برای غلبه بر این امواج وجود ندارد. شما نمی توانید در برابر آنها مقاومت کنید یا با آنها بجنگید ، یا حتی می توانید غرق شوید. شما باید با آنها حرکت کنید. موج سواری فوری شامل توجه به خواسته و سپس اجازه دادن به آن است که با احتیاط از بین برود بدون اینکه به عقب برگردید یا در حالت سفید دراز بکشید.

به عنوان مثال ، اگر در مورد یک پروژه کاری استرس دارید و احساس می کنید می خواهید غذا بخورید تا حال شما بهتر شود ، با خود بگویید: “متشکرم ، اما خوردن وقتی گرسنه نیستم به پروژه کمک نمی کند” و فقط آن را نادیده بگیرید. چند دقیقه دیگر می گذرد.

موج سواری فوری یک راه عالی است که به ما اجازه می دهد رفتارهایی را انتخاب کنیم که ما را به آنچه واقعاً در زندگی می خواهیم ، به شادی طولانی مدت ما ، و نه به لذت بردن فوری منتهی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام آن ، به قسمت 66 پادکست غذای کاهش وزن گوش دهید ، و قسمت 67 شامل مدیتیشن موج سواری است که می توانید از آن برای خوردن غذا احساس گرسنگی نکنید.

برای اینکه اشتیاق به گذشته تبدیل شود ، باید بدانید که غذا سوخت بدن شماست ، بلکه منبع شادی است. پس از سال ها رژیم گرفتن و تفکر محدود کننده در مورد غذا ، بسیاری از مردم به سختی می توانند به خود اجازه دهند آنچه را که می خواهند و آنچه بدنشان می خواهد بخورند و واقعاً از غذا لذت ببرند. به همین دلیل است که او می شنود مردم در مورد غذاهای خاص به عنوان “گناهکار” صحبت می کنند ، در حالی که در حقیقت غذا فقط غذا است.

اگر از این چهار استراتژی استفاده می کنید اگر میل به غذا خوردن دارید اما گرسنه نیستید ، می توانید عادات غذایی مثبت خود را ایجاد کنید که به شما امکان می دهد بدون خوردن بیش از حد از غذاهایی که دوست دارید لذت ببرید.

آیا متوجه شده اید که هوس غذاهای ممنوعه می کنید؟ چه کسی اولین بار این غذاها را ممنوع کرد؟ چه اتفاقی می افتد وقتی غذای مورد نظر خود را دریافت می کنید؟ فکر می کنید تنگ نظر هستید؟ آیا عادات غذایی خود را تنظیم می کنید؟ آیا زمانی که تعطیل نیستید ، اشتهای خود را موج سواری کرده اید؟