21 غذای پاک کننده – زنان نخست


درباره رژیم غذایی مناسب و ورزش زیاد در برنامه روزانه می توان مطالب زیادی را بیان کرد. به نظر می رسد تعداد افرادی که از بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، دیابت یا چاقی رنج می برند به طور پیوسته در حال افزایش است. اگرچه داروهای زیادی برای درمان چنین بیماریهایی در بازار وجود دارد ، اما گاهی اوقات می توانیم عادات غذایی خود را تغییر دهیم تا یا وضعیت را بهبود بخشیم یا به طور کامل از شر آن خلاص شویم. افزودن غذاهای سالم و تمیز کننده به رژیم غذایی شما می تواند تفاوت ایجاد کند در حالی که باعث می شود در کل احساس بهتری داشته باشید.

چاقی می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی از نظر روحی و جسمی شود. این شامل خستگی مزمن ، درد مداوم و حتی کاهش میل به اتاق خواب است که باعث ایجاد مشکل در روابط و عزت نفس ما می شود. اینها عوارض طبیعی پیری نیستند و ما می توانیم تغییرات ساده ای را برای حل آنها ایجاد کنیم.

اگر احساس می کنید که اثرات نامطلوب سلامتی ناشی از رژیم غذایی ناسالم را احساس می کنید ، وقت آن است که در این زمینه کاری انجام دهید.

رژیم آیورودا

برای تصاحب

پزشکان و شرکت های سراسر جهان رژیم های غذایی سالم و برنامه های غذایی را برای کمک به ما در زندگی بهتر توسعه داده اند. برای یافتن جدیدترین و بزرگترین رژیم غذایی مرسوم یا پاکسازی که برای افزایش سلامتی شما با حداقل تلاش طراحی شده است ، لازم نیست خیلی دور بروید. من شخصاً آب میوه را چند سال پیش امتحان کردم زیرا می خواستم عادات غذایی ناسالم را به سرعت اصلاح کنم. متأسفانه ، پس از چند روز گرسنگی و بی حالی ، موفقیت چندانی نیافتم. با این حال ، شما مجبور نیستید پول زیادی را برای پاکسازی یا ایجاد تغییرات اساسی در رژیم غذایی روزانه خود سرمایه گذاری کنید. می توانید اشیاء ساده را در وعده های غذایی معمولی گنجانده و آنها را به سطح دیگری ببرید.

تخم کتان و انواع توت ها برای مبارزه با کمبود استروژن

با خواندن لیست زیر ، اجازه ندهید که شما را بترساند. این احتمال وجود دارد که شما حتی نام برخی از موارد موجود در لیست را نشنیده باشید ، اما این دقیقاً همان چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد تا پاکسازی طبیعی و بهبود قابل توجهی در سلامت کلی را تجربه کند. می توانید آزمایش برخی از اقلام آشنا را شروع کرده و سپس آنها را به آرامی اضافه کنید. برای مثال ، چند صبح در هفته چند نوع توت به وعده صبحانه خود اضافه کنید و مقداری بروکلی را به جای چیپس فریز کنید. حتی می توانید از آب میوه محلی دیدن کرده و از آنها بخواهید برخی از اقلام ذکر شده را بردارند. متوجه خواهید شد که افزودن غذاهای پاک کننده به برنامه روزانه ساده تر از آن چیزی است که تصور می کردید!

غذاهای تمیز کننده باید مصرف شوند تا احساس سریع تری داشته باشید

با کلم بروکلی قلب خود را سالم نگه دارید

  • سبزیجات چلیپایی: شامل روگولا ، کلم بروکلی ، کلم پیچ ، یقه ، جوانه بروکسل و گل کلم است. سعی کنید حداقل 1 فنجان در روز برای بهترین مزایای سلامتی مصرف کنید.
  • غذاهای غنی از فیبر: غذاهای سرشار از فیبر شامل میوه ها (به ویژه سیب) ، سبزیجات ، حبوبات ، آجیل و دانه ها و لوبیا و نخود فرنگی است. فیبر جزء جدایی ناپذیر یک رژیم غذایی سالم است زیرا به عادی سازی روده کمک می کند و به طور طبیعی سیستم را تمیز می کند.
  • آووکادو: یک سم زدایی طبیعی ، فوق العاده آووکادو که سرشار از مواد مغذی برای تامین سلامت کلی بهتر است.
  • چای سبز ارگانیک: قهوه صبح خود را با یک فنجان چای سبز جایگزین کنید. اگر نمی توانید بدون جو صبحگاهی زندگی کنید ، فنجان های ثانویه را عوض کنید تا کمی مخلوط شوند و مزایای سلامتی هر دو را دریافت کنید.
  • آب سبزیجات تازه: به دنبال موادی مانند زنجبیل ، کرفس ، گشنیز و جعفری باشید و مطمئن شوید که آنها در شکر نچسبیده اند زیرا مزایای سلامتی را که در غیر این صورت تجربه می کردید جبران می کند.
  • چای های سم زدایی گیاهی: اینها باید شامل مخلوطی از ریشه باباآدم ، ریشه قاصدک ، ریشه زنجبیل ، ریشه شیرین بیان ، ریشه سارساپاریلا ، دانه هل و پوست دارچین باشد. بله ، به نظر می رسد چیزی در دامان جادوگران مخلوط شده است ، اما نمی توانید منافع پاکسازی را انکار کنید.
  • غذاهای با کیفیت بالا حاوی گوگرد: شامل تخم مرغ ، پروتئین آب پنیر ، سیر و پیاز است. نکته خوب در این مورد این است که می توانید آنها را در هر وعده غذایی در روز اضافه کنید ، در حالی که طعم و چاشنی را اضافه می کنید.
  • حبه های سیر: سعی کنید هر روز 2-3 حبه در وعده غذایی روزانه خود بگنجانید. اگر واقع بینانه نیست ، سیر را اضافه کنید.
  • چیا ماگ: دانه های چیا سالهاست که برای هضم و تسکین درد مفاصل مورد استفاده قرار می گیرند. طعم خنثی آنها باعث افزایش سطح سلامت غذا می شود.
  • بیوفلاونوئیدها: اینها معمولاً در انگور ، انواع توت ها و مرکبات یافت می شوند و می توانند به راحتی در وعده صبحانه گنجانده شوند. استفاده از آنها را در کنار غلات یا بلغور جو دوسر ، یا به ماست سالم یونانی به عنوان عطر اضافه کنید.
  • سبزی قاصدک: این معجزات باعث بهبود جریان صفرا و افزایش جریان ادرار می شود که به پاکسازی سیستم از سموم خطرناک کمک می کند.
  • کرفس: این باعث افزایش جریان ادرار می شود که دوباره سیستم را از سموم پاک می کند.
  • گشنیز: در حالی که یک شوخی قدیمی وجود دارد که شما گشنیز را دوست دارید یا از آن متنفرید – هیچ کدام از آنها – به حذف فلزات سنگین از بدن شما کمک می کند. از یک شام خوشمزه با رنگ ، طعم و دوز سالم غذای پاک کننده استفاده کنید.
  • رزماری: حاوی کارنوزول ، تقویت کننده آنزیم های سم زدایی است که می تواند به پاکسازی سیستم کمک کرده و در عین حال به عنوان طعم دهنده نیز عمل کند.
  • کورکومینوئیدها: شامل زردچوبه و کاری است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.
  • فلفل قرمز: اعتقاد بر این است که کاین متابولیسم را افزایش داده و چربی سوزی را افزایش می دهد. حاوی کپسایسین است که می تواند بدن را در سطح سلولی پاکسازی و سم زدایی کند. اگر غذاهای تند را دوست ندارید ، مکمل کاین را به رژیم خود اضافه کنید.
  • ریشه بیدمشک: اغلب در طب سنتی چینی برای اهداف سم زدایی استفاده می شود ، اعتقاد بر این است که ریشه باباآدم عملکرد کبد را پشتیبانی می کند. می توانید از چای ریشه باباآدم لذت ببرید یا از مکمل آن استفاده کنید تا اثرات پاک کنندگی آن همچنان به دست آید.
  • کلروفیل: در سبزیجات برگ سبز تیره و علف گندم یافت می شود و به سم زدایی کبد کمک می کند و سموم را در سطح سلولی متصل و دفع می کند.
  • پیکنوژنول: این یک ماده ضد التهابی است که از پوست کاج دریایی فرانسه استخراج شده و به عنوان مکمل برای حمایت از گردش خون در دسترس است.
  • انار: انار نه تنها خوشمزه است ، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان ها است که بسیاری از فواید سلامتی را تمیز می کند.
  • جلبک دریایی: این ماده در غذاهای آسیایی سالهاست که وجود دارد ، سرشار از ید و فیبر است که همه آنها هضم و سلامت کلی را بهبود می بخشد.

یک کاسه ظرف پاک کننده سالاد جلبک دریایی Wakame

برای دستور العمل های شگفت انگیز پر از مواد مغذی ، برنامه Prime Women’s PLATE را مشاهده کنید ، که برنامه فوق العاده ای را ارائه می دهد که به طور خاص برای کمک به کاهش وزن زنان بالای 50 سال طراحی شده است. اکنون در برنامه Apple یا Android در دسترس است ، با یادآوری برای پیگیری شما. همچنین می توانید برنامه ما را برای یک روزه 5 روزه ProLon با غذا امتحان کنید ، یا از برنامه FastBar برای جلوگیری از وسوسه استفاده کنید و به شما در دستیابی به موفقیت هنگام امتحان روزه داری کمک کنید (می توانید از کد به عنوان پاداش استفاده کنید PRIME برای صرفه جویی در هزینه هر محصولی که خریداری می کنید).

بیشتر بخوانید:

7 غذای غافلگیرکننده رژیم غذایی

10 نکته برای تغذیه سالم بدون احساس گناه

21 نظافت ظروف

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (به صورت رایگان!) و ما هر هفته مقالات فوق العاده ای را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید