۱۱ بیت برای آوردن «بازی های معنادار» به دنیای AAA حرکت می کند


استودیوهای ۱۱ بیتی مستقر در ورشو، لهستان، به دلیل طراحی دقیق و بازی های استراتژی متمرکز بر سیستم خود شناخته شده اند که هدف آنها بیشتر از تشویق بازیکنان به حل مشکلات، بلکه حل مشکلاتی است که احساسات عمیق تری در انسان ایجاد می کند.

بازی های معنادار اصطلاحی است که اغلب توسط پرزمیسلاو مارسال، مدیر عامل ۱۱ بیتی استفاده می شود. جدیدترین بازی های استودیویی این جنگ مین و فراست بانک، نمونه های عالی از یک مفهوم بازی معنی دار هستند. هر دو ارزش زندگی و روابط انسانی را مورد بررسی قرار می دهند، در حالی که بازیکن را مجبور می کنند تا تصمیمات دشواری بگیرد که از بین بسیاری از انتخاب های وحشتناک، “بهترین” را انتخاب کند.

با فراستپانک ۲ Marszal اخیرا تایید کرد (تاریخ انتشار TBA)، که هدف ۱۱ بیت حفظ همان مفهوم “بازی های معنی دار” در بازی های عظیم تر و نزدیک به کیفیت و اندازه AAA است.

مارسال گفت: “ما دوست داریم این بازی ها را برای هر چه بیشتر مخاطبان معنادار کنیم.” این به معنای سرمایه گذاری بیشتر در بازی های داخلی و شخص ثالث با افزودن پروژه ها و اعضای تیم بیشتر است.

حرکت به سمت رشد قوی یک حرکت جالب برای استودیو ۱۷۰ نفره است. این استودیو به خاطر تجربه‌های بازی‌های کوچک‌تر و متمرکز با روایت‌های نوظهور و تأثیرات عاطفی بسیار معروف است. بنابراین سوال این است که چگونه می توان این تمرکز خلاقانه را حفظ کرد و در عین حال رضایت سهامداران را جلب کرد و شرکت را برای رقابت در مقیاس جهانی رشد داد.

مارسال گفت یکی از کلیدها این است که همیشه نحوه ساخت بازی های ۱۱ بیتی را حفظ کنیم. او گفت: «برگردیم به اینکه چگونه بازی‌هایمان را می‌سازیم، چگونه به ساخت بازی‌هایمان نزدیک می‌شویم، نکته اصلی این است که هر زمان که بازی‌هایمان را شروع می‌کنیم، با یک ایده شروع کنیم. در مراحل اولیه ساخت بازی، تمرکز زیادی روی این ژانر یا مکانیک وجود نداشت. همیشه این ایده بود که طراحی را هدایت می کرد.

رویکرد اول ایده‌های منحصربه‌فرد، رویکرد ۱۱ بیتی است که با رشد شرکت حفظ می‌شود، با یک تیم که بر روی یک بازی اعلام‌نشده تحت رهبری Unique Idea کار می‌کند. اما این با دو رویکرد خلاق دیگر از دو تیم موازی دیگر همراه است که پروژه‌هایشان با یک ژانر خاص آغاز شد: یکی که استراتژی را شبیه‌سازی می‌کند. فراستپانک ۲، دیگری در حال کار بر روی اولین تلاش ۱۱ بیتی در یک بازی سوم شخص است.

برای Marszal، این در مورد تخصص استودیو و حرکت فراتر از آنچه او “افق بازی مستقل” می نامد برای ورود به دنیای تولید بالا و توسعه بازی AAA است. او نمی‌داند که اگر ۱۱ بیت ایده‌ها را منحصراً به انواع تصادفی دنبال کنند، چگونه رشد می‌کند.

او گفت: آنچه ما دیده ایم این است که باید از خود بپرسیم که چگونه دوست داریم تخصص داشته باشیم؟ وقتی… مسابقه دوم را انجام می دهیم [a genre]ما بازی بسیار بهتری انجام خواهیم داد و دفعه بعد که بخواهیم این کار را انجام دهیم بهتر انجام خواهیم داد. بنابراین دیدیم که پارادایم بازی سازی و معادله تخصصی باید اصلاح شود. پس نه تنها [should we] شما یک ایده به عنوان یک نیروی محرکه دارید، اما در مورد اینکه چگونه باید تخصص داشته باشیم نیز فکر می کنید [specific genres]. “

حرکت به سمت تخصصی شدن همچنین به معنای کنار گذاشتن موتور مایع ۱۱ بیتی توسعه یافته داخلی و استفاده از موتور Unreal Engine Epic بود – حرکتی که مارسل اذعان داشت که برنامه نویسان موتور استودیو را ناامید کرد.

Marszal گفت که استودیو سعی کرد Liquid را تنها برای یکی از پروژه ها نگه دارد، اما ناموفق بود. برای ما غیرممکن بود که یک موتور داخلی داشته باشیم که همه آن نیازها را برآورده کند [of multiplatform, multi-game development]او گفت فراست بانک مارسال گفت که در سراسر سکوها “بسیار دشوار” بود و خشم این مصیبت را کاهش داد. بنابراین ما فهمیدیم، خوب، تمرکز ما روی ساخت موتور نیست، ما باید روی ساخت بازی تمرکز کنیم.

این استودیو همچنین در حال افزایش تلاش‌های انتشارات خارجی است و میلیون‌ها دلار در بازی‌های شخص ثالث سرمایه‌گذاری می‌کند که از شعار ۱۱ بیتی «بازی‌های معنادار» پیروی می‌کنند. این استودیو همچنان یکی از تماشاگران باقی خواهد ماند زیرا ماموریت خود را برای ساخت بازی های معنادار گسترش می دهد.

“[I want to make] بازی های معنادار، آن بازی های ارزشمند، بازی هایی که به وقت بازیکنان احترام می گذارند، [that] به بازیکن احترام بگذارید.» او گفت: «دوست دارم بازی های سرگرم کننده بسازم و دوست دارم بچه هایم بازی کنند. این من را راهنمایی می کند، بنابراین من این ارزش ها را به بازی هایمان القا می کنم.»

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر