۶ ابزار ساده که حرکات کششی را آسان‌تر می‌کنند – LifeSavvy


مردی از چرخ یوگا، زن از بلوک یوگا و زن از غلتک یوگا استفاده می کند.
توییت / گیوم / کارلا تاورا

انجام حرکات کششی قبل و بعد از ورزش بدون شک مهم است. با این حال، از آنجایی که همه افراد دارای سطوح متفاوتی از انعطاف‌پذیری و محدودیت‌ها هستند، دستیابی به موقعیت‌های خاص و/یا به‌دست آوردن مزایایی از آنها می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل متخصصان تناسب اندام این ابزارهای کششی مفید را اختراع کردند.

اگر رسیدن به یک وضعیت کششی خاص یا حفظ آن برایتان دشوار است، احتمالاً یک دلبستگی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. کنترل بهتر بر روتین حرکات کششی خود نه تنها آن را آسان تر می کند، بلکه به شما این امکان را می دهد که در تمرینات خاصی عمیق تر شوید. یکی (یا چند مورد) از این لوازم جانبی کششی ساده می تواند تا حد زیادی حرکات کششی شما را بهبود بخشد.

چگونه یک روتین کششی ایجاد کنیم

زن با استفاده از غلتک اسفنجی در ورزشگاه.

کارلا تفرا

باز هم، کشش فوق العاده برای عضلات و مفاصل شما مفید است زیرا گردش خون و اشباع اکسیژن را بهبود می بخشد. این فیبرهای عضلانی شما را سالم و قوی نگه می‌دارد و برای سال‌های آینده آماده مقاومت در برابر هرگونه استرس یا فعالیتی هستند.

هنگام ایجاد یک برنامه تمرینی کاهش سرعت، مهم است که روی عضلاتی که در طول تمرین استفاده کرده اید کار کنید. این به ترمیم هر گونه کشش ریز و همچنین کاهش هرگونه تجمع و/یا کشش اسید لاکتیک کمک می کند.

به عنوان مثال، اگر برای دویدن می روید، ممکن است بخواهید زمان بیشتری را برای دراز کردن پاهای خود صرف کنید تا بازوها. اگر به کلاس بوکس می روید، ممکن است بخواهید روی بلند کردن بالاتنه خود تمرکز کنید.

با این حال، حرکات کششی مهم است حتی اگر اصلاً هیچ تمرینی انجام نداده باشید. از آنجایی که اکثر ما تمام روز را در مطب می نشینیم، این اغلب باعث کمردرد می شود. می‌توانید با پیروی از یک روال کششی روزانه این مشکل را کاهش دهید، زیرا باز هم، خون بیشتری به مناطقی که در تمام طول روز جلوی رایانه‌تان نشسته‌اند مسدود می‌شود.

تسمه ها را سفت کنید

کشش زن با کمربند الاستیک

فروشگاه OPTP

کمربند کششی راهی ساده و موثر برای عمیق‌تر شدن در موقعیت‌هایی است که دسترسی به آن‌ها سخت است تا زمانی که انعطاف‌پذیری شما به شما اجازه دهد تا خودتان آن را به طور کامل تجربه کنید. همچنین این ابزار بسیار همه کاره و مقرون به صرفه است (بیشتر آنها زیر ۲۰ دلار هستند) که خطر عفونت را کاهش می دهد.

در صورت استفاده صحیح، نوارهای کششی کنترل بهتری بر کشش، ثبات بیشتر، و همچنین دسترسی بهتر و دامنه حرکتی بیشتر به شما می‌دهند. شما می توانید یک بند لاستیکی با یا بدون دسته تهیه کنید، اگرچه بند اول به شما پشتیبانی بیشتری می کند و گرفتن بسیار راحت تر را به شما می دهد.

بلوک یوگا

کشش زن روی بلوک یوگا.

جی م

بلوک‌های یوگا ابزارهای کششی شگفت‌انگیزی هستند که به شما کمک می‌کنند دسترسی خود را گسترش دهید و ثبات را در طول کشش حفظ کنید. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا سطح بیشتری از کف را بپوشانید که فقط با دستان خود می توانید بپوشانید.

با این حال، نکته اصلی این است که وقتی زمین را از خود دور می کنید، به بهبود چسبندگی و تعادل شما کمک می کنند. بدیهی است که برای یوگا عالی است، اما می تواند به هر ورزش دیگری که نیاز دارد دستان شما محکم روی زمین باشد نیز کمک کند.

چرخ یوگا

مردی که روی چرخ یوگا در حال کشش است

چهچهچه

بهبود انعطاف پذیری ستون فقرات کار آسانی نیست. در واقع، ممکن است سالها طول بکشد تا پیشرفت واقعی حاصل شود. چرخ های یوگا یک اختراع نسبتاً جدید است که جهان را متحول کرده است. از آن زمان تقریباً هر برند ورزشی نسخه مخصوص به خود را از آن ایجاد کرده است.

چرخ‌های یوگا به تقویت عضلات پشت شما کمک می‌کنند و در عین حال ماساژ ملایم و پشتیبانی از مفاصل را به طور همزمان ارائه می‌کنند. این به کاهش خطر آسیب کمک می کند و عضلات پشت شما را قادر می سازد تا در برابر هر گونه استرس بهتر مقاومت کنند.

برانکارد پا

زنان با استفاده از برانکارد پا و ساق پاهای خود را دراز می کنند.

مشترک

همچنین به عنوان برانکارد پا یا ساق پا شناخته می شود، به بهبود گردش خون و تسکین هر گونه درد ناشی از صدمات و شرایطی مانند التهاب کف پا، تاندونیت یا پیچ خوردگی مچ پا کمک می کند.

می تواند در حین کشش از کل پای شما حمایت کند و به شما قدرت بیشتری بدهد، در حالی که ستون فقرات را صاف نگه می دارد و انعطاف پذیری شما را به سالم ترین شکل ممکن برای عضلات پای شما بهبود می بخشد. برانکارد پا همه کاره است و معمولاً مقرون به صرفه است، و آن را به آسانی به تمرینات کششی شما اضافه می کند.

غلتک های فوم

زنی با استفاده از غلتک فوم روی تشک ورزشی.

۱۰ بده

فوم غلتک ها به ماساژ عضلات شما، کاهش درد و درد، بهبود گردش خون و کاهش تجمع اسید لاکتیک کمک می کند. هنگامی که فوم غلتک ها به درستی استفاده می شوند، کشش غیرفعال بهتری را افزایش می دهند، زیرا جریان خون بهبود یافته، اکسیژن بیشتری را به عضلات می رساند و به انعطاف پذیری و حرکت کمک می کند.

غلتک‌های فومی مختلفی در بازار وجود دارد، از غلتک‌های بلند و صاف که برای مبتدیان ایده‌آل هستند تا آن‌هایی که بافت‌های متفاوتی دارند که به عمق رول می‌روند و حتی آنهایی که ویژگی‌های ارتعاشی اضافی دارند.

توپ های ماساژ

توپ ماساژ آبی و قرمز.

کیبا

توپ ماساژ می تواند به عمق آن نقاط دردناکی برود که برای رهایی از استرس نیاز به کمک بیشتری دارند. توپ های ماساژ به دلیل اندازه و شکل کوچکشان برای مقابله با درد باسن، عضلات پشت و حتی نقاط خاصی روی پاها ایده آل هستند.

آزاد کردن گره های عضلانی نیز جریان خون را افزایش می دهد و به همراه آن، دامنه حرکت و انعطاف پذیری را افزایش می دهد، بنابراین هر تمرین کششی که انجام می دهید موثرتر خواهد بود. ممکن است بخواهید یک مجموعه صاف و هماهنگ را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهترین کار را دارد.

توپ های ماساژ نیز مقرون به صرفه هستند (از زمان نوشتن این مقاله، این ست نرم Kieba کمتر از ۱۳ دلار است) و فوق العاده قابل حمل هستند—فقط آن ها را در کیف بدنسازی خود بیندازید.


حرکات کششی بخش مهمی از ریکاوری پس از تمرین است، اما گاهی اوقات ممکن است برای به دست آوردن مزایای کامل به کمک کمی نیاز داشته باشید. این ابزارهای ساده می توانند به شما کمک کنند حتی در برخی از سخت ترین موقعیت ها قرار بگیرید تا زمانی که قدرت و ثبات کافی برای انجام آن را به تنهایی به دست آورید.