کنترل ترافیک با واردات خودکار مشکل می شود!


از سال ۱۳۷۹ تا ۱۴۰۰ ۶۵۲ درصد افزایش خودرو داریم و آن هم اگر واردات خودرو ممنوع شود و اگر واردات آزاد شود، کنترل تردد سخت‌تر می‌شود.

به گزارش «فارسی خودرو»، پرجا رئیس پلیس راهور پلیس راهور با اعلام این خبر گفت: استفاده از تاکسی های آنلاین پرهزینه و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سخت است، بنابراین مردم ترجیح می دهند با وسایل نقلیه شخصی تردد کنند که مشکل ساز است. منجر به افزایش حجم ترافیک می شود؛ بنابراین، ما مشتاقانه منتظر ارتقاء حمل و نقل به استانداردهای بین المللی هستیم.

سردار سید کمال هادین فر افزود: ۵۲ میلیون نفر در کشور دارای گواهینامه رانندگی هستند و علاوه بر آن ۳۷ میلیون وسیله نقلیه شامل ۱۲ میلیون موتورسیکلت وجود دارد.

وی ادامه داد: در کشور ۳۵ درصد متوسط ​​فرسودگی خودرو را داریم و در ناوگان عمومی این رقم به ۸۰ درصد می رسد.

سردار هادیانفر افزود: شهرهای ما به تدریج در حال تبدیل شدن به پارکینگ های بزرگ هستند، زیرا ساختمان هایی بدون ظرفیت پارک ساخته می شوند و رشد مالکیت خودرو زیاد است.

هر ساعت ۲ نفر در جاده ها جان خود را از دست می دهند و ۴۰ نفر مجروح می شوند

وی افزود: خسارت تصادفات ۷ درصد تولید ناخالص داخلی است و هیچ دولتی نتوانسته آن را کاهش دهد در حالی که در بهترین شرایط رشد تولید ناخالص داخلی سالانه ۳.۵ درصد است.

به گفته سردار هادیان فر ۹ تا ۱۱ درصد از کل بودجه کشور یعنی ۳۵ هزار میلیارد تومان به اشخاص ثالث پرداخت می شود. برای برخی از مصدومان تصادفات، بیمه سه عدد پوشک می پردازد اما باز هم سلامتی فرد را بر نمی گرداند.

رئیس پلیس راهور شهرستان فرجه با اشاره به اینکه در هر ساعت دو فوتی جاده ای و ۴۰ نفر مجروح می شوند، تصادفات را موضوعی بسیار جدی و با تایید مقام معظم رهبری عنوان و خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه کاهش ۳۰ درصدی پیش بینی شده است.

وی گفت: حدود ۶.۵ میلیارد تردد در جاده های کشور داریم. در دنیا میانگین مرگ و میر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۸۳۵ نفر است اما در سال ۱۴۰۰ تب مسافرت وجود داشت و افراد زیادی در هر تعطیلات تمایل به سفر داشتند و از آنجایی که افزایش ترافیک و تصادفات رابطه مثبتی دارد. تعداد تلفات جاده ای نیز در دهه ۱۴۰۰ افزایش یافت.

رئیس پلیس راهور فراغه گفت: هر چه برای مدیریت ترافیک و کاهش تصادف هزینه کنیم، سرمایه گذاری کرده ایم و سود آن به ما برمی گردد، بنابراین هزینه کاهش تصادفات اتلاف سرمایه نیست، بله علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود. زندگی شهروندان ما، هزینه های ما را در درازمدت کاهش خواهد داد.»