کتان و کنف پاراتا (نان تخت هندی)


بررسی شده توسط شهزادی دوژه ، متخصص تغذیه ثبت شده (RD) و مربی دیابت دیابت (CDE)

با طرز تهیه ساده و سالم سرخ کردنی من ، نحوه پختن پاراتای خانگی (نان پای آسیای جنوبی) را در عرض چند دقیقه بیاموزید. ظرافت ترد با مکمل های مفید مانند آرد کتان و دانه های کنف باعث می شود این دستور العمل همه کاره پاراتا رایج تر شود. با یک فنجان ماسالا چای از لوله کشی لذت ببرید. اوه ، این کلاسیک است! اما می توانید بروید و آن را در کنار یک گل محمدی غلیظ و خامه ای سرو کنید. چرا انتخاب من را نپذیرید – زیرا در هوای سخت – با سس آووکادویی باشکوه ، روی آن را با یک دسر غلیظ و پر از سبزیجات با املت ، رول کرده و پر کنید. این واقعاً غیر قابل مقاومت است!

یک سبد کاه رنگی سنتی و سنتی آسیای جنوبی شامل یک توده پاراتاها (نان تخت هندی) و یک پاراتا که از وسط پاره شده است.  وردنه و توپ خمیر در پس زمینه
نان پای خانگی خوشمزه

آن چیست؟

هیچ غذای خوشمزه تری از این وجود ندارد خانگی پاراتا این یک نوع است آسیای جنوبی نان پای که می توانید در هر شکل و اندازه ای پیدا کنید. ما معمولاً در روغن یا کره سرخ می کنیم ، اما من دوست دارم نسخه ساده تری در خانه تهیه کنم – سالم تر پیچ دستور العمل کلاسیک پاکستانی. و من دوست دارم مرد کوچکم ، استاد IZ ، درست کنار من بچرخد ، اسپری کند و در آشپزخانه گرگ بازی کند. من همیشه خودم را 6 ساله تصور می کنم که مادربزرگ عزیزم دقیقاً همین کار را می کند. خاطرات گرانبها اکنون – جلوی چشم من – زنده می شوند.

نمای نزدیک یک پارتی خانگی در یک سبد بافته سنتی رنگارنگ.
با نحوه تهیه پای خانگی آسیای جنوبی در عرض چند دقیقه آشنا شوید.

هستند بی پایان راه های ایجاد آنها ، و این نسخه ممکن است ادغام شود من می پرسم و پاراتابه موارد استفاده کمترین روغن و به لطف پروتئین غنی آن آرد کتان و دانه های کنف، همچنین متراکم و رضایت بخش است!

آنها را می توان ساده (مانند این) یا با سبزیجات پر کرد (به عنوان مثال سیب زمینی ، تربچه ، گل کلم). سایر گزینه های استاندارد شامل گوشت است. من دوست دارم انواع ادویه جات ترشی جات را پر کنم تا طعم های مختلفی به دستور غذا بدهم – هر از گاهی چیزها را تکان بدهم. علاوه بر گزینه هایی که قبلاً به اشتراک گذاشته شده است ، می توانید ترشی ، ماست یا کاری نیز بخورید.

آیا پاراتا همان روتی است؟

طبق تجربه من ، تفاوت اصلی در این است علاوه بر از روغن هنگام تهیه پاراتاها ، خمیر کشیده شده را با روغن یا کره آغشته کرده و تا می آورید. برای هر سیم پیچ ، روغن اضافی را چرب کنید و این عمل را چند بار تکرار کنید. این باعث ایجاد لایه هایی می شود که نان تخت ترد ایجاد می کند. من این کار را یکبار انجام می دهم تا روغن به حداقل برسد. سپس در یک حوضچه (کمربند گرد) یا تابه بکشید و سرخ کنید. حرارت و روغن باعث ایجاد بافت پوسته پوسته و ترد می شود. و این چنین است که ما آن را دوست داریم!

چگونه بسازیم

گرافیکی که گام به گام تصاویر تهیه پاراتای خانگی (نان تخت هندی) را نشان می دهد
نان پای خانگی هندی – مرحله به مرحله

مواد مورد نیاز شما

گرافیکی که تصاویری از مواد لازم برای تهیه کتان خانگی و پاراتا شاهدانه را نشان می دهد
مواد لازم برای تهیه نان تخت هندی
  1. من از مخلوط کن استاندارد برای تهیه خمیر استفاده می کنم. شما می توانید این کار را با دست انجام دهید. مواد خشک را مخلوط کنید (تصویر 1) با نمک و آب (تصویر 2) و حدود 5 دقیقه با سرعت متوسط ​​/ زیاد مخلوط کنید (تصویر 3) به یاد داشته باشید که سرعت را به تدریج افزایش دهید تا آرد از کاسه گردگیری نکند. اگر این کار را با دست انجام می دهید ، باید خمیر را برای مدت طولانی تری ورز دهید. با مخلوط شدن ترکیب ، در نهایت یک خمیر نرم و نرم به دست می آوریم (شکل 4)
  2. روی سطح آرد پاشی شده ، خمیر را به 6 توپ مساوی تقسیم کنید (شکل 5)
  3. یک توپ را در یک دایره کوچک بکشید ، در صورت نیاز آرد را جدا کنید تا گرد و غبار از چسبندگی آن به سطح جلوگیری کند (شکل 6)
  4. 1 قاشق چایخوری روغن اضافه کنید و با دستان خود به طور مساوی پخش کنید (7-8) خمیر را با آرد بپاشید (شکل 9)
  5. باد و پیچ خوردن مطابق شکل (تصاویر 10-12) این تکنیک به افزودن لایه هایی به کرانچ کمک می کند.
  6. آرد و خمیر را هم بزنید ، سپس آرد بپاشید و کشش دهید تا خمیر به سطح نچسبد (13-15)
  7. گرمایش الف ولت یا روی حرارت متوسط ​​تا زیاد تابه را بریزید و صتوری به آرامی a ولت یا در تابه (شکل 16)
  8. هنگام شروع آشپزی ، 1 قاشق چایخوری روغن (شکل 17) و آن را با دقت زیاد معکوس کنید (شکل 18) بنابراین از طرف دیگر شروع به سرخ شدن می کند. برای جلوگیری از سوختن پوست حتماً از اسپاتول استفاده کنید (شکل 19) من از 10 سالگی این کار را می کردم. من می توانم دستم را راحت و ایمن بچرخانم و بچرخانم – بدون ایجاد سوختگی. توصیه نمی کنم آن را در خانه امتحان کنید – مخصوصاً اگر مبتدی هستید.
  9. بچرخانید و اجازه دهید یک طرف قبل از برگشت سرخ شود تا طرف دیگر قهوه ای شود (شکل 20)
  10. حرارت را روی کم تا متوسط ​​تنظیم کنید و بعد از پخت ، آن را با دقت از تابه بردارید.
  11. این روش را تکرار کنید تا همه چیز پخته شود.
نمای نزدیک بانویی که نیم پارات را در سبدی بافته سنتی رنگارنگ در دست دارد.
ظرافت ترد با افزودنیهای مفید مانند آرد کتان و دانه های کنف.

او پرسید: چقدر کالری در پاراتا وجود دارد؟

بسیاری از شما این سوال را پرسیده اید. وضعیت این است که بستگی به روش پخت ، چربی مورد استفاده برای سرخ کردن و نوع لوازم دارد.

این دستور حاوی حدود 330 کالری است. جزئیات تغذیه را می توانید در کارت دستور زیر مشاهده کنید. نکات مهم تغذیه ای عبارتند از:

ویژگی های تغذیه ای:

یکی خدمت * :

  • یک عالی منبع فیبر ؛ و
  • منبع آهن
  • کربوهیدرات خالص: 33 گرم
  • پروتئین: 10 گرم

* درصد روزانه بر اساس رژیم 2000 کالری است.

یک سبد کاه رنگی سنتی و سنتی آسیای جنوبی شامل یک توده پاراتاها (نان تخت هندی) و یک پاراتا که از وسط نصف شده است.  وردنه و توپ خمیر در پس زمینه
به سادگی آن را بپیچید و بکشید. این واقعاً غیر قابل مقاومت است!

به دنبال یک چاشنی آسان و سالم هندی هستید؟ حتما بررسی کنید:

  1. سیب زمینی سرخ کرده Bhangra Masala
  2. سالاد پوره کلم پیچ با نخود سرخ شده تند
  3. سالاد فتوش با ماهی آزاد دودی
  4. 7 لایه سالاد وگان را انتخاب کنید
  5. سالاد چیت با ذرت
  6. سالاد پوريال چغندر گرم

در مورد کاری داغ هندی چه چیزی دوست دارید؟ با گذاشتن کامنت در ادامه به من اطلاع دهید!

اگر این دستور پخت نان تخت خانگی را امتحان کنید ، خوشحال می شوم از شما بشنوم! یک نظر بنویسید ، امتیاز دهید یا عکس و هشتگ را به اشتراک بگذارید #diliciousrd در اینستاگرام ، فیس بوک و توییتر! بی صبرانه منتظر دیدن عکس های شما هستم.

مطیع شما ، مطیع شما ،

یک پیشنهاد خوشمزه رایگان می خواهید؟

کتان و کنف پاراتا (نان تخت هندی)

چاپ
سوزن

طبق دستورالعمل ساده و سالم سرخ کردنی من ، طرز تهیه پاراتای خانگی (نان مسطح آسیای جنوبی) را در عرض چند دقیقه یاد بگیرید.

زمان آماده سازی20 دقیقه

زمان پخت15 دقیقه

تمام وقت35 دقیقه

دوره: صفحه ، میان وعده

خدمات: 6 مردم

یک سبد کاه رنگی سنتی و سنتی آسیای جنوبی شامل یک توده پاراتاها (نان تخت هندی) و یک پاراتا که از وسط نصف شده است.  وردنه و توپ خمیر در پس زمینه

دستورالعمل ها

  • در یک مخلوط کن ، مواد خشک را با نمک و آب مخلوط کرده و با سرعت متوسط ​​/ زیاد به مدت حدود 5 دقیقه مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که سرعت را به تدریج افزایش دهید تا آرد از کاسه گردگیری نکند. خمیر را می توان با ورز دادن خمیر با دست تهیه کرد. با ترکیب شدن مخلوط ، در نهایت باید یک خمیر نرم و نرم بدست آورید

  • خمیر را به 6 توپ مساوی روی سطح آرد پاشی شده تقسیم کنید

  • یک توپ را در یک دایره کوچک بکشید

  • 1 قاشق چایخوری روغن اضافه کنید و با دستان خود به طور مساوی پخش کنید. پودر با آرد

  • همانطور که در تصویر نشان داده شده است ، خمیر رول شده و پیچ خورده است. این تکنیک به شما کمک می کند تا لایه هایی را به پارات اضافه کنید تا یک بحران ایجاد شود

  • سطح را آرد کنید و آن را با آرد بپاشید ، کشش دهید تا خمیر به سطح نچسبد

  • گرمایش الف ولت یا در تابه ای روی حرارت متوسط ​​تا زیاد سرخ کنید. محل را با دقت قرار دهید ولت یا تابه

  • وقتی آشپزی را شروع می کنید ، 1 قاشق چایخوری روغن اضافه کنید و آن را به آرامی بچرخانید تا از طرف دیگر شروع به سرخ شدن کند. برای جلوگیری از سوختن پوست خود حتما از اسپاتول استفاده کنید

  • بچرخانید و بگذارید یک طرف قبل از برگشت سرخ شود تا طرف دیگر آن سرخ شود. حرارت را روی کم تا متوسط ​​تنظیم کنید و بعد از پخت ، پارات را با دقت از تابه بردارید

  • این روش را تکرار کنید تا همه چیز پخته شود

یادداشت

  1. برای جلوگیری از سوختن پوست خود حتما از اسپاتول استفاده کنید. من از 10 سالگی این کار را می کنم. من می توانم راحت و با خیال راحت با دستانم بچرخم و بچرخم – بدون سوختگی. توصیه نمی کنم آن را در خانه امتحان کنید – مخصوصاً اگر مبتدی هستید.
  2. اگر خمیر خیلی چسبناک یا خشک بود ، آرد و آب را تنظیم کنید.
  3. ادویه جات ترشی جات یا گیاهان مورد علاقه خود را اضافه کنید تا طعم طعم دستور غذا را تغییر دهید.

ارزش غذایی

کتان و کنف پاراتا (نان تخت هندی)

مقدار در هر وعده

کالری 332
کالری از چربی 144

٪ ارزش روزانه *

چاق 16 گرم25٪

چربی اشباع شده 2 گرم10٪

چربی اشباع نشده 4 گرم

چربی های اشباع نشده 9 گرم

سدیم 588 میلی گرم25٪

پتاسیم 57 میلی گرم

کربوهیدرات ها 37 گرم12٪

روست 4 گرم16٪

شکر 1 گرم

پروتئین 10 گرم20٪

ویتامین A 26 شمال شرقی

ویتامین سی 1 میلی گرم

کلسیم 27 میلی گرم

اهن 1 میلی گرم

* درصد روزانه بر اساس رژیم 2000 کالری است.

لطفاً توجه داشته باشید که ارزش تجزیه و تحلیل مواد مغذی برآورد و توصیه است. این جدول از حقایق تغذیه ای زندگی شما را نمی شناسد – بدن شما از جمله گرسنگی و سیری روزانه تغییر می کند. مهم نیست بیشتر یا کمتر غذا می خورید. به گناه غذا نه بگویید و ترجیح دهید غذای دقیق را بپذیرید.



دیدگاهتان را بنویسید