کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری از اوقات زنانی که در کاهش وزن شرکت می کنند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند همه ما کار کرده ایم ، اما چند پوند باقی مانده نمی میرد. اغلب ، وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که نوعی مشکل هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، ممکن است با مشکل عدم تعادل 4 هورمون روبرو شویم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و سطوح بالای استروژن در خون برای جلوگیری از کاهش وزن بر اندام ها تأثیر می گذارد ، در واقع حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون مشخص است. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه می توان هورمون ها را متعادل کرد. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

اگر مطالعات فرا متاآنالیز را بررسی کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان مانند سینه ، اندومتر و بیماری های سرطانی جلوگیری کند. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، با تأثیر بر گیرنده های استروژن ، میزان استروژن را در بدن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات ، به ویژه کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و محصولاتی مانند تخم کتان و چیا است که برای من بسیار محبوب است.) ⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀

باشه! برای زنان ، 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: به خاطر داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، در این صورت استفاده از کپسول کربوژل و مصرف آب کافی مناسب است!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که فوق العاده است و فیبر تقریبی را فراهم می کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید…

حالا به ما بگویید ، آیا به میزان فیبر دریافتی در روز فکر کرده اید؟ منبع مورد علاقه شما از فیبر چیست و چگونه آن را روزانه دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید