چگونه Metaverse با استفاده از چهره شما درآمد کسب می کند


دو نفر از هدفون های واقعیت مجازی استفاده می کنند.
thinkhubstudio / Shutterstock.com

متا، شرکت مادر فیس بوک، تعداد زیادی پتنت برای فناوری به ثبت رسانده است که به آن اجازه می دهد حالات چهره کاربران Metaverse را ضبط کند و از داده های استنباط شده برای جلب رضایت تبلیغات برای آنها استفاده کند. در اینجا آمده است که چگونه فناوری چهره شما را به پول نقد سرد و سخت تبدیل می کند.

متاورس چیست؟

اولین چیزی که باید روشن کنیم این است که این فناوری متاورس را هدف قرار می دهد نه فیس بوک. در اکتبر ۲۰۲۱، فیس بوک نام شرکت خود را به Meta تغییر داد و اعلام کرد که کار بر روی چیزی به نام Metaverse را آغاز کرده است. (وب‌سایتی که برای برقراری ارتباط با دوستان و اقوام استفاده می‌کنید هنوز فیس‌بوک نامیده می‌شود.)

Metaverse یک دنیای واقعیت مجازی خواهد بود که در آن یک آواتار – یک نسخه دیجیتالی از شما – می‌تواند پرسه بزند و با افراد دیگر و چیزهایی که شما با رسانه‌های اجتماعی مرتبط می‌کنید تعامل داشته باشد. اگر فیلم را دیده اید یک بازیکن آماده یا نیل استفنسون را بخوانید سقوط برفممکن است این ایده را دریافت کنید.

تفاوت بین متاورس و این دو دنیای فانتزی این است که واقعیت احتمالاً ظریف‌تر، شرکتی‌تر و آشکارا با هدف کسب درآمد شرکت مادرش متا خواهد بود. تا همین اواخر، مردم فکر می کردند که این به شکل بمباران کاربران با تبلیغات است، دقیقاً مانند فیس بوک که اکنون خمیر می کند.

تبلیغات هدفمند

به نظر می‌رسد که Metaverse هنگام تماشای تبلیغات به همان اندازه درباره شما خواهد بود که آواتارهای افراد را ببینید. تبلیغات Metaverse مانند تبلیغات فیس بوک هدف قرار خواهند گرفت. این بدان معناست که بر اساس اطلاعات متا در مورد شما، تبلیغات خاصی به شما نمایش داده می شود.

ساده ترین راه برای توضیح این موضوع استفاده از موقعیت مکانی خود است: برای مثال، اگر در نیومکزیکو زندگی می کنید، متا به راحتی می تواند این موضوع را از طریق اطلاعات مکانی که در فیس بوک وارد کرده اید بفهمد یا حتی فقط موقعیت مکانی شما را از آدرس IP خود دریافت کند. از آنجایی که متا این را می داند، تبلیغاتی برای نمایندگی های خودرو در آریزونا یا یک نانوایی در شهر نیویورک به شما نشان نمی دهد.

به لطف جمع‌آوری داده‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته برای مرتب‌سازی آن‌ها، شرکت‌هایی مانند Meta می‌توانند در مورد اینکه چه کسی هستید دقیق‌تر باشند تا مکان زندگی‌تان. اگرچه تعیین دقیق اینکه فیس بوک در مورد شما چه می کند و چه چیزی نمی داند دشوار است، فناوری مشابهی برای پیش بینی قابل اعتماد جنسیت، ترجیحات جنسی، سطح تحصیلات، گرایش های سیاسی و بسیاری از عوامل دیگر استفاده شده است.

آنها می توانند همه این پیش بینی ها را بر اساس رفتار آنلاین شما انجام دهند. روی چه چیزی کلیک می کنید، به چه کسی متصل می شوید، چند بار روی آن کلیک می کنید و مکان شما. این و بسیاری از نقاط داده دیگر می توانند برای ایجاد یک نمایه برای شما استفاده شوند. سپس از این نمایه برای جلب توجه شما به تبلیغات خاص استفاده می شود.

می‌توانید به راحتی بررسی کنید که چگونه این کار برای خودتان کار می‌کند: اگر شروع به بازدید از وب‌سایت‌های فروشندگان خودروهای دست دوم کنید، شانس زیادی برای دریافت تبلیغات فیسبوک برای خودروهای دست دوم وجود دارد. اگر شروع به جستجوی مقصدهای تعطیلات کردید، منتظر اطلاعیه های بیشتری برای بلیط هواپیما باشید. شما می توانید با استفاده از VPN جمع آوری این داده ها را کاهش دهید، اگرچه تنها راه جلوگیری از آن استفاده نکردن از فیس بوک است.

تشخیص چهره Metaverse

اگرچه در حال حاضر نمی‌توانید به Metaverse بپرید – سال‌ها طول می‌کشد تا پخش شود – ما از قبل ایده‌ای داریم که Metaverse چگونه درآمدزایی می‌کند: فایننشال تایمز (بابت پرداخت معذرت می‌خواهیم) چندین درخواست ثبت اختراع پیدا کردم که به ما اشاره‌ای از برنامه‌ریزی متا می‌دهد. (یادداشت ویراستار: به خاطر داشته باشید که شرکتی که یک فناوری را ثبت اختراع می کند، تضمین نمی کند که شرکت از آن استفاده کند.)

علاوه بر استفاده از تاکتیک‌ها و فناوری‌هایی که فیس‌بوک را به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل کرده است (طبق گزارش Investopedia، رتبه هفتم را بر اساس ارزش بازار دارد)، به نظر می‌رسد متا به شدت روی برخی فناوری‌های نوظهور، به ویژه تشخیص چهره، شرط‌بندی می‌کند.

در پرونده های ثبت اختراع فاش شده است FTبه نظر می رسد متا به ردیابی حرکات چشم و حتی گشاد شدن مردمک علاقه خاصی دارد. اگر آنچه را که به آن نگاه می کنید دوست دارید، چشمان شما به آن خواهد ماند. فناوری متا در حال توسعه باید به شما امکان دهد مواردی از این دست را ردیابی کنید و سپس از آن داده ها برای ارائه تبلیغاتی مشابه آنچه که مشاهده کردید استفاده کنید.

چیزهای دیگری که به نظر می رسد متا به آن علاقه مند است ردیابی سایر ریز عبارات مانند پاک کردن بینی یا تغییر موقعیت است، همه چیزهایی که می توان با استفاده از جدیدترین حسگرها در هدست VR یا از طریق آهن رباهایی که بدن شما می پوشد، ردیابی کرد.

توسعه این نوع فناوری یک پیروزی بزرگ برای متا و سایر شرکت هایی است که به جمع آوری داده ها متکی هستند. در حال حاضر، آن‌ها فقط می‌توانند کارهایی که کاربران انجام می‌دهند و نمی‌پسندند را از طریق کلیک، جستجو و لایک پیگیری کنند. اگر تکنیکی مانند روش فوق را بتوان به واقعیت تبدیل کرد، حتی بیان شما می تواند به یک نقطه داده تبدیل شود.

کار می کنی؟

با این حال، در حال حاضر، کلمه عملیاتی “اگر” است. اگرچه شکی وجود ندارد که متا به شدت به متاورس و فناوری‌های مرتبط – متا متکی است FT به نقل از مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، که تعهد ۱۰ میلیارد دلاری برای توسعه آن داده است – ما قبلاً پیش بینی های عجیبی شنیده ایم. فناوری شرح داده شده در پتنت ها مطمئناً امکان پذیر است، اما باید دید که در عمل چقدر موفق خواهد بود، به ویژه در دهه آینده.

علاوه بر مسائل فنی بالقوه، موضوع قانون‌گذاری نیز وجود دارد: زاکربرگ به دلیل شیوه‌های جمع‌آوری داده‌های خود مورد انتقاد قرار گرفته است و حتی استفاده از فناوری تشخیص چهره فیس‌بوک را به دلیل تهدیدات قانونی متوقف کرد – علیرغم اینکه چنین تعهدی به متا داده نشده است. مقررات می تواند این طرح ها را متوقف کند.

با این حال، بزرگترین مانع برای متا، خوب، ما هستیم. اگر از بازی در متاورس امتناع کنیم، هیچ داده ای برای فروش وجود نخواهد داشت. اگر شرکت واقعاً به معنای جمع‌آوری عبارات ما برای تبلیغ چیزها است، تنها کاری که واقعاً باید برای جلوگیری از آن انجام دهیم این است که وارد Metaverse نشویم.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر