چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


چگونه چاق شویم

برخلاف بسیاری از افرادی که در آن هستند کاهش وزن و دوره رژیم غذایی برای سایر افراد ، این سوال مطرح می شود که چگونه می توان وزن خود را افزایش داد؟
معمولاً روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این امر ، بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توانید بفهمید که آیا شخص نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس بررسی خواهیم کرد که چه راه حل های خوبی برای این مشکل وجود دارد. با ما بمان.

مطالب مرتبط با چاقی

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامت وزن را تا حدی تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر ارتفاع مربع (بر حسب سانتی متر)

اگر تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
با این حال ، این معیار کاملاً دقیق نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و شرایط آب و هوایی نیز باید در نظر گرفته شوند. با این حال ، می تواند انتخاب خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین سوالاتی که همه افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در اسرع وقت نتیجه بگیرند.
اول ، باید در نظر داشت که عواملی وجود دارد که منجر به کاهش وزن بیش از حد می شود. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غده ای مانند پرکاری تیروئید که باعث ایجاد آن می شوند متابولیسم بدن خود را افزایش دهید و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات موثر در خوردن مانند بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن اطلاع ندارند. این بیماری به پرزهای روده آسیب می رساند و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • شما مبتلا به دیابت هستید ، به ویژه اگر مبتلا به نوع 1 هستید و تحت کنترل نیستید.
  • عفونت یا شرایطی مانند انگل ، سل ، HIV و ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند سوء تغذیه باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در ادامه ، ما بهترین غذاها را ارائه می دهیم که می تواند زمینه ای برای افزایش وزن فراهم کند تا بتوانید با روش های سالم آن آشنا شوید.

گردو و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل می توانند به بدن مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز را تأمین کنند.
از طرف دیگر ، گزینه مناسبی برای افزایش وزن است. زیرا کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. از این گروه غذایی می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن استفاده شوند عبارتند از:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

انواع میوه ها و میوه های خشک مصرف کنید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم ، میوه های خشک کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی با کربوهیدرات و قند بالا مانند موز انتخاب کنید. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مناسب است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با مصرف بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که ساده ترین راه برای افزایش وزن است. یک وعده برنج پخته حاوی حدود 200 کالری ، مقداری چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات است.
برنج برای کسانی که سریع و بی اشتها هستند انتخاب خوبی است.
البته به خاطر داشته باشید که این تنها منبع کربوهیدرات نیست. گزینه های دیگری مانند غلات کامل نیز باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که باعث افزایش وزن می شوند اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی حاوی انواع ویتامین ها هستند. علاوه بر این ، بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقادیر متفاوتی پروتئین وارد بدن می شود. آنها می توانند به عنوان یک میان وعده سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه اسموتی های خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه اسموتی ، مواد مغذی زیر باید در مخلوط کن ترکیب شوند:
دو لیوان شیر پرچرب
یک موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق گردو خام مورد علاقه شما

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، مواد زیر را باید در مخلوط کن مخلوط کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک وعده توت تازه یا توت یخ زده
یک وعده ماست پروتئینی کم چرب
وانیل به میزان دلخواه

اسموتی فندقی
برای آشنایی با افزایش وزن ، بهتر است اسموتی فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
یک قاشق عسل
یک قاشق غذاخوری فندق خام بدون پوست
شکلات به میزان دلخواه

اسموتی کارامل
برای تهیه اسموتی ، مواد مغذی زیر باید در مخلوط کن ترکیب شوند:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
مقدار مورد نظر کرم کارامل

به میزان مصرف پروتئین خود توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای است.
وقتی کالری زیاد باشد ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر بارگیری و جلوگیری از مصرف غذاهای دیگر ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی بودن.
بهترین منابع دریافت پروتئین عبارتند از:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • عروسک گردان

مطالب مرتبط با چاقی

نتیجه

در این مقاله ، ما در مورد مهمترین استراتژی هایی که به سوال افزایش وزن پاسخ می دهند ، بحث می کنیم. اما برای افرادی که بسیار کم وزن هستند ، بهتر است ابتدا دلیل اصلی افزایش وزن خود را بررسی کرده و سپس رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید