چگونه التهاب را در بدن کاهش دهیم


غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند

تغذیه سالم کلید زندگی طولانی و عاری از بیماری است. توجه به آنچه در طول روز به بدن خود می دهیم بسیار مهم است. مصرف بسیاری از غذاهای ناسالم ، به ویژه غذاهای چرب و چرب ، می تواند بسیار مضر باشد و باعث بسیاری از بیماری ها مانند التهاب شود. در اینجا لیستی از غذاهایی است که باید برای کاهش التهاب در بدن و عملکرد مفاصل و ماهیچه ها از بشقاب خود بردارید یا به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید.

رژیم ضد التهابی

این غیر معمول نیست که کودک شما سبزیجاتش را کنار بشقابش بگذارد یا آنها را در سطل زباله پشت سرش بیندازد. اما اگر می خواهید یک زندگی سالم داشته باشید بدون اینکه مجبور باشید هفته ای بیشمار به بیمارستان مراجعه کنید ، ضروری است که بخش قابل توجهی از میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم ضد التهابی شامل همه این غذاهای خوراکی است که منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها در دفع رادیکال های آزاد از بدن بسیار مهم هستند. این رادیکالهای آزاد به طور قابل توجهی در خطر التهاب و ایجاد سایر بیماریهای مرتبط نقش دارند.

در اینجا لیستی از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان بالا وجود دارد ،

  • اسفناج.
  • چغندر.
  • کلم قرمز.
  • کلم پیچ
  • کنگر فرنگی.
  • بلوبری
  • تمشک
  • گوجی بری.

به شکر نه بگویید

برای ادامه روند افزایش التهاب و فعال شدن سیستم ایمنی بدن ، باید کیلومترها از همه غذاهای شیرین و فرآوری شده فاصله بگیرید. ممکن است در ابتدا دشوار باشد ، اما در دراز مدت نتیجه می دهد.

برخی از غذاهایی که روزانه مصرف می کنیم باعث التهاب قابل توجهی می شوند ، از جمله کربوهیدرات های تصفیه شده ، نان سفید ، شیرینی ها ، نوشابه و نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی ، چیزهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره. و مارگارین.

همه این غذاها می توانند التهاب را در بدن افزایش دهند بدون اینکه در مراحل اولیه مورد توجه قرار بگیرند!

کالری خوب اضافه کنید

اگر در حال حاضر در این مسیر هستید ، باید تلاشی آگاهانه انجام دهید تا رژیم خود را به طور مداوم زیر نظر داشته باشید تا از غنی بودن مواد مغذی ، چربی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان ها اطمینان حاصل کنید.

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید بدون افزایش خطر التهاب ، تعداد کالری روزانه خود را برآورده کنید:

  • جایگزینی گوشت قرمز با منبع غنی از پروتئین مانند ماهی ، ماهی تن ، ماهی قزل آلا ، ماهی کالی ، ماهی هالیبوت ، ماهی قزل آلا و ماهی آزاد. همه آنها سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب هستند که قطعاً می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  • از خوردن گوشت به شکل هات داگ ، سوسیس و همبرگر ، که ترکیبات مغذی و مغذی گوشت را تقریباً به هیچ می رسانند و به کلسترول می افزایند ، پرهیز کنید.
  • وقتی هوس همین مقدار شکر را می کنید ، به جای خرید یک بسته کیک پر از شکر یا یک تکه کیک ، ترجیح می دهید برای خود یک اسموتی یا یک کاسه سالاد میوه درست کنید.
  • به جای استفاده از روغن گیاهی معمولی ، از روغن های سالم تر مانند روغن زیتون استفاده کنید. اگر قبلاً این تغییر را انجام نداده اید ، این کار را در اسرع وقت انجام دهید. روغن زیتون نه تنها انتخاب سالم تری در مقایسه با روغن گیاهی است ، بلکه منبع اسیدهای چرب امگا نه نیز است که به کاهش التهاب کمک می کند. علاوه بر این ، در صورت تمایل به انواع روغن های سالم ، گزینه های دیگری مانند هسته انگور ، تخمه آفتابگردان و روغن آووکادو نیز وجود دارد.

میان وعده سالم

جای تعجب نیست که ما همیشه در حال تماشای یک کیسه چیپس یا پاپ کورن در حین تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در Netflix هستیم ، و تا زمانی که متوجه آن نشویم ، دیر شده است و کل بسته گرفته شده است. این باعث افزایش کالری اضافی می شود و مقدار زیاد سدیم و کربوهیدرات هایی که در نتیجه از بدن خارج می شوند واقعاً توصیه نمی شود.

بنابراین اگر گرسنگی وجود دارد ، چکار کنیم ، میان وعده ها را با آجیل هایی مانند بادام ، بادام هندی ، فندق ، بادام زمینی ، گردو ، کشمش ، تخمه آفتابگردان و غیره جایگزین کنیم. همچنین می توانید توت خشک و آناناس بخورید. این مطمئنا هوس شما را برآورده می کند و سیر می شود و شما را از حمله به این کیسه های ترد باز می دارد. و فراموش نکنیم که گردو منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است و همچنین دارای مواد مغذی بالایی است!

افزودن گیاهان دارویی به رژیم غذایی

به طور کلی ، با گذشت زمان ، ما ثبات خود را در مورد کارها و نحوه انجام کارها از دست می دهیم ، به ویژه در عصر امروز. به طور مشابه ، نسل قدیم همیشه از گیاهان زیادی در غذاهای خود استفاده کرده است. و به همین دلیل ، نه تنها طعم خوب غذا ، بلکه به سلامت آنها نیز کمک کرد.

گیاهان و ادویه های مشابه دیگر قرن هاست که به دلیل خواص درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. ادویه های ضد التهابی که برخی از آنها فلفل چیلی ، میخک ، زردچوبه ، چای سبز ، زنجبیل رزماری و … هستند ، برای کاهش التهاب در بدن بسیار عالی هستند.

غذاهای سرشار از فیبر بخورید

محققان و پزشکان غذاهای دارای فیبر نسبتاً بالا را برای کمک به متابولیسم و ​​عملکردهای بدنی بسیار توصیه می کنند. با این حال ، فیبر همچنین به کاهش پروتئین واکنشی C (CRP) کمک می کند. وجود CRP در خون نشان دهنده التهاب است. مصرف مداوم فیبر در رژیم غذایی می تواند التهاب بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

برخی از غذاهای غنی از فیبر شامل غلات کامل مانند بلغور جو دوسر ، کینوا ، برنج قهوه ای ، بلغور و آرد گندم کامل است. لوبیا و میوه ها و سبزیجات مانند پرتقال ، چغندر و پاپایا نیز سرشار از فیبر هستند.

با این حال ، هنگام مصرف غذاهای پر فیبر ، باید مطمئن شوید که به گلوتن حساسیت ندارید ، زیرا این می تواند یک علامت تحریک کننده باشد و همچنین می تواند عوارض جانبی شدیدی را در چنین مواردی ایجاد کند.

منابع:

اسپریتسلر ، ف. ، “6 ماده غذایی که باعث التهاب می شوند” ، Healthline ، 12 نوامبر 2019 ؛ https://www.healthline.com/nutrition/6-foods-that-cause-inflammation#1 ، آخرین مشاهده در 6 ژوئیه 2020
فلچر ، J. ، “رژیم ضد التهابی: آنچه باید بدانید” ، اخبار پزشکی امروز ، 3 ژانویه 2020 ؛ https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233 ، آخرین مشاهده 7 ژوئیه 2020
“غذاهایی که با التهاب مبارزه می کنند” ، دانشکده پزشکی هاروارد ، 7 نوامبر 2018 ؛ https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inlammation ، آخرین مشاهده در 6 ژوئیه 2020

دیدگاهتان را بنویسید