چرا صدا و سیما بر آتش خود خواری می دمد؟


/ یادداشت اختصاصی / هدف از تخریب صنعت خودرو چیست؟

خود خواری مانند طاعون در بین نسل جوان افتاده است و قبل از هر دستاوردی بیشتر طنز می بینیم تا شادی عمومی، این داستان در صنعت خودرو بیشتر به چشم می خورد زیرا مشکلات نهادی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارچین خودرو، بررسی علل و عوامل هر موضوعی نیازمند توجه به عوامل داخلی و خارجی متعددی است تا به نتیجه مطلوب برسد.

در مقوله خود خواری نیز همین گونه است و بدون توجه به عوامل درونی و بیرونی نمی توان به شناخت درستی از علت آن دست یافت.

حقیقت این است که جنگ فرهنگی علیه ملت ایران فارغ از هر فرقه و جناحی در جریان است و هر چند مقصر اصلی در خارج از کشور هستند، اما این عوامل داخلی هستند که این طرح را پیش می برند.

وقایع این جنگ در زمینه های مختلفی رخ می دهد و از پرتاب ماهواره و موشک گرفته تا دستاوردهای علمی را در بر می گیرد، اما آنچه بیش از همه مورد توجه قرار گرفته تاثیر آن بر زندگی روزمره مردم و نقش برجسته آن در اقتصاد است. و پیشرفت شغلی آفرینش صنعت خودرو است.

در سال های گذشته همواره امواجی علیه صنعت خودرو به خصوص پس از حوادث رانندگی وجود داشته است که ما را به تحقیر بیش از پیش صنعت خودرو سوق داده است.

نمی توان به عوام ایراد گرفت که به دلایل مختلف در شرایط بحرانی سوار بر امواج تخریب هیجانی می شوند، اما می توان این سوال را از مسئولان ارشد کشور که درگیر همه امور هستند پرسید که چرا موج تخریب بر صنعت خودرو سواری می کند؟!

رفتار عاطفی افراد در این شرایط را می توان پیش بینی کرد زیرا دانش آنها تنها بر اساس چند عکس و مقاله است، اما آیا مسئولان کشوری از همین سطح آگاهی دارند؟ یا از طریق آگهی های مخفی متوجه انواع مشکلات می شوند و همچنان نقش منتقد را بازی می کنند؟

در این میان شاید بهترین نمونه، پلیس، صدا و سیما باشد که در اقدامی عجیب به بال های مهم تخریب صنعت خودرو تبدیل شده اند، در حالی که رفتارشان کاملاً مغایر با بیانات رهبر معظم انقلاب است. در خصوص ایجاد امید

سرقت وسیله نقلیه

اگر نقش پلیس را نادیده بگیریم نمی توان نقش صدا و سیما را نادیده گرفت، به ویژه وقتی می بینیم در کوچک ترین مسائل سیاسی طیف خاصی شدیدترین واکنش ها را نشان می دهد تا شبهات از جناح مورد نظر رفع شود.

چرا نقش صدا و سیما را در انتشار گزارش های خرابکارانه نادیده نمی گیریم؟

مقام معظم رهبری بارها از مسئولان صدا و سیما خواسته اند که در کشور امید آفرینی کنند اما تا امروز عزم و توانی برای اجرای رهبر معظم انقلاب ندیده ایم.

مقام معظم رهبری گسترش امید در جامعه را وظیفه صدا و سیما دانسته و بر پایان امیدوارانه سریال ها، داستان ها، برنامه ها و پخش اخبار امیدبخش، موثق، به موقع و جامع تاکید دارند. وی همچنین امید را سرچشمه پیشرفت کشور می‌داند و می‌گوید این گناه کبیره است که ناامیدی باعث کندی پیشرفت کشور شود.

از جمله بیانات رهبر معظم انقلاب تحت شاخص «امید و دشمن» مضامینی مانند «ناامیدی مردم، هدف اول دشمن»، «تخریب روحیه امید در مردم، یکی از مواردی است. مراحل.» و قرار دادن اهداف دشمن به عنوان «تاریخ‌کردن افق کشور برای ایجاد ناامیدی»، «هدف‌گیری اخبار و تبلیغات برای ایجاد ناامیدی» و «تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی در عرصه‌های اقتصادی، انقلابی و فرهنگی».

آنها همچنین سخنان امیدوارکننده ای را به گوش مسئولان می رسانند و از آنها می خواهند که مردم را به آینده نظام و بهبود شرایط خود امیدوار کنند.

آیا آنچه در صداوسیما شاهد آن هستیم کمتر شبیه به بیانات مقام معظم رهبری است؟

به طور مشخص هیچ وضعیت صدا و سیما در خصوص انتشار فیلمی از دزدی که خودروهای داخلی را به بهترین شکل ممکن تخریب می کند، مشاهده نمی کنیم.

لازم به ذکر است، ما مخالف روشنگری در صنعت خودرو نیستیم و نیستیم، اما وقتی مشکلات این صنعت به این شکل در رسانه ها منعکس می شود، انتظار داریم در سایر موقعیت های اجتماعی و سیاسی نیز شاهد همین جدیت باشیم. در صدا و سیما تا ما به نیت اعتقاد داشته باشیم و از انتشار این گزارش ها فقط حسن نیت و پیشرفت حاصل می شود.

البته در این موضوع خاص باید به کاستی‌های خودروسازان اشاره کرد که هرگز نتوانسته‌اند دستاوردهای ملموسی برای مردم داشته باشند و ارتباط خود را با جامعه قطع کنند.

البته اگر صادقانه با مردم صحبت شود و از مشکلات و موانع واقعی آگاه شود، می توان به کاهش موج ویرانی صنعت خودرو امیدوار بود، اما اگر اقدامات مدیریتی مانند سال های گذشته باقی بماند، «همان سوپ، همان pot” یک مثال خواهد بود. ..