چرا اندازه آن کوچک می شود اما وزن کم نمی کند؟


علم رژیم غذایی و کاهش وزن به یاد داشته باشید ، کاهش وزن بدون اصول اصلاً ارزش ندارد. برای کاهش وزن ، باید اصول متابولیسم بدن را بدانید. علاوه بر این ، شما باید به اندازه کافی در مورد همه مواد غذایی بدانید. در اصل ، کاهش وزن به سختی قابل برگشت است. در برخی موارد ، ممکن است با کاهش اندازه مواجه شوید. اما وزن کم نکنید. به نظر شما چرا این چنین است؟ در این مقاله می خواهیم شما را به طور کامل با این موضوع آشنا کنیم. پس به ما بپیوندید.

چرا اندازه کاهش می یابد ، اما من وزن کم نمی کنم
مرد سنگ 18 سنگین در ترازوی حمام

ترازو حقیقت را نمی گوید

بهتر است ابتدا با این جمله شروع کنیم. ترازو حقیقت را نمی گوید. این یعنی چی؟ خوب ، همه ما برای کاهش وزن به ترازو متکی هستیم. وقتی موجودی عدد کمتری نشان می دهد ، خوشحال می شویم و می گوییم لاغر هستیم. پس چرا Libra حقیقت را به ما نمی گوید؟ بسیاری از متخصصان تغذیه داخلی و خارجی می گویند برای کاهش وزن باید از متر استفاده کنید. دستگاه اندازه گیری بهترین ابزار و مقیاس برای اندازه گیری کاهش وزن یا چاقی است. متر هرگز به شما دروغ نمی گوید. این در حالی است که ترازو به شما زیاد دروغ می گوید.

بنابراین سوال این است که چرا و چگونه Libra به ما دروغ می گوید؟ در حقیقت ، ابتدا باید به این سال پاسخ دهید. چرا می خواهید وزن کم کنید؟ اگر پاسخ سلامتی یا زیبایی بدن است ، پس نیازی به ترازو ندارید. شما سعی می کنید در طول رژیم غذایی خود چربی بدن را کاهش دهید. کاهش بافت چربی به داشتن بدن سالم ، متناسب و زیبا کمک می کند.

حجم در مقابل وزن کاهش وزن در مقابل کاهش وزن

بهتر است کمی در اینترنت جستجو کنید و میزان چربی را بدست آورید. در برخی از مقالات ، تصاویری را مشاهده خواهید کرد که یک کیلوگرم چربی و یک کیلوگرم عضله یا همان ماهیچه را با هم مقایسه می کنند. چربی حدود 6-7 برابر حجم ماهیچه است. بنابراین ، با کاهش یک کیلوگرم چربی خالص ، مقدار زیادی از دست داده اید. این زمانی اتفاق می افتد که تنها یک کیلوگرم وزن کم کرده اید. با این حال ، افرادی که برای کاهش وزن از ورزش استفاده می کنند ، احتمال کاهش وزن آنها بیشتر از کاهش وزن است. این به این دلیل است که با کاهش بافت چربی ، بدن شروع به تولید بافت ماهیچه ای می کند.

در نتیجه ، شما مقدار زیادی بافت چربی را از دست می دهید و کاهش اندازه آن را تجربه می کنید. با این حال ، به دلیل ایجاد بافت عضلانی ، کاهش وزن وجود ندارد.

چرا اندازه کاهش می یابد ، اما من وزن کم نمی کنم

به فکر سلامتی خود باشید

درنهایت بهتر است به خودتان اعتماد کنید. اگر احساس می کنید کالری مناسب مصرف می کنید و روزانه ورزش می کنید ، نگران نباشید. در واقع به جای تکیه بر ترازو ، متر را جایگزین آن کنید. هر هفته اندازه قسمت های مختلف بدن خود را یادداشت کنید. در صورت عدم کاهش وزن یا کاهش وزن با وجود رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی ، با متخصص تغذیه مشورت کنید. البته این بسیار بعید است.

دوستان من ، نظر شما در مورد کاهش سایز و ارتباط آن با کاهش وزن چیست؟ آیا از این مشکل رنج می برید؟ آیا تا به حال به پزشک مراجعه کرده اید که این مشکل را حل کند؟ تجربیات خود را با ما و سایر همکاران ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید