چرا آجیل تیروئید برای سلنیوم وجود خواهد داشت · سارا پترنل


آیا تا به حال این شانس را داشته اید که یک مهره برزیلی را امتحان کنید؟

می دانم ، سوال عجیبی است. 😂

این گردوی بسیار بزرگ و منحصر به فرد اغلب در یک کاسه آجیل مخلوط می ماند زیرا ظاهری متفاوت و شاید حتی عجیب دارد.

در واقع ، آجیل های برزیلی طعم و بافت فوق العاده خامه ای دارند و اغلب شبیه نارگیل هستند.

تقریباً مهم است که آجیل برزیلی منبع عالی فیبر و پروتئین باشد. اما یک ماده معدنی وجود دارد که آجیل برزیلی را تبدیل به بهترین دوست جدید شما می کند و بهانه ای عالی برای کنار گذاشتن و امتحان بادام زمینی است.

آجیل برزیل یکی از غنی ترین منابع سلنیوم در هر ماده غذایی است … تقریباً به اشتباه. (اما بعداً به آن می پردازم.)

و اگر نمی دانید سلنیوم چقدر برای بیماری هاشیموتو و سلامت تیروئید اهمیت دارد ، اطلاعات بیشتری در مورد این ماده معدنی کوچک گردو خواهید داشت.

سلنیوم برای سلامتی شما

مانند بسیاری از مواد معدنی ، سلنیوم به مقدار زیاد مورد نیاز نیست ، اما هنوز هم ضروری است.

سلنیوم بیشتر به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی شناخته شده است. این بدان معنی است که رادیکال های آزاد را از آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

سلنیوم به فعال شدن آنزیم های ضروری برای سم زدایی کمک می کند که گلوتاتیون اکسیداز نامیده می شود. پنج مورد از هشت گلوتاتیون اکسیداز نیاز به سلنیوم دارند ، که این ماده معدنی را به یک گیاه سم زدایی تبدیل می کند ، البته به طور غیر مستقیم.

نشانه هایی وجود دارد که آنزیم های حاوی سلنیوم به بدن در بازیافت ویتامین C کمک می کند و شهرت آنتی اکسیدانی آن را افزایش می دهد. این امر به ویژه مهم است زیرا بر خلاف اکثر پستانداران ، انسان قادر به تولید ویتامین C خود نیست.

بین اثر آنتی اکسیدانی و افزایش سم زدایی ، جای تعجب نیست که مردم به دنبال سلنیوم برای مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری های قلبی هستند.

این چه ربطی به غده تیروئید دارد؟ خوب ، در واقع چیزهای کمی وجود دارد ، البته البته این که کاهش استرس اکسیداتیو و ترویج سم زدایی می تواند به عملکرد تیروئید شما کمک کند.

اما تأثیر مستقیم سلنیوم بر هاشیموتو و کم کاری تیروئید در واژن آن بیشتر است.

هاشیموتو ، کم کاری تیروئید و سلنیوم

حالا می رسیم به چیزهای آبدار.

اگر هر کدام از وبلاگ های من در مورد هاشیموتو را خوانده اید ، یا مرا در رسانه های اجتماعی دنبال کرده اید ، می دانید که هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که شایع ترین علت کم کاری تیروئید است.

کم کاری تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون تیروئید T4 و شکل فعال آن T3 تولید نمی کند.

این می تواند منجر به حساسیت به سرما ، افزایش وزن ، ریزش یا ریزش مو ، خستگی ، ناباروری ، افسردگی و موارد دیگر شود.

این به این دلیل است که هورمون های تیروئید به تنظیم متابولیسم کمک می کنند ، که در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تنظیم حرارت و مصرف انرژی نقش دارد.

سلنیوم تبدیل هورمون های تیروئید را به شکل فعال وارد می کند.

گروهی از آنزیم ها به نام iodothyronine deiodinases وجود دارد و مانند گلوتاتیون پراکسیدازها برای عملکرد به سلنیوم نیاز دارند. بدون این آنزیم ها ، هورمون T4 نمی تواند به T3 تبدیل شود.

سلنیوم و ید ، یکی دیگر از مواد معدنی که برای سلامت تیروئید بسیار مهم است ، برای حفظ عملکرد مناسب تیروئید با هم همکاری می کنند.

بیایید این واقعیت را اضافه کنیم که غده تیروئید بیش از هر بافت دیگری در بدن انسان سلنیوم دارد و من مطمئن هستم که در قطار سلنیوم هستم.

سلنیوم کافی نیست ، سلنیوم زیاد است

مانند بسیاری از مواد معدنی مانند ید پال ، سلنیوم باید متعادل باشد. تأثیر کافی بر عملکرد تیروئید ندارد. بیش از حد حتی می تواند کشنده باشد

خبر خوب این است که کمبود سلنیوم در کشورهای توسعه یافته نادر است. خبر بد این است که وخامت کیفیت خاک می تواند در نهایت قرار گرفتن طبیعی در معرض سلنیوم در غذا را کاهش دهد. ما در حال حاضر چیز زیادی برای ترس نداریم ، اما برای اطلاع از نسل های آینده خیلی زود است.

امروزه کمبود سلنیوم معمولاً توسط عوامل دیگری مانند سوء هاضمه و اختلالات جذب (افزایش خطر در افراد مسن) ، بیماری HIV مثبت ، بیماری کرونز و جراحی بای پس معده اخیر ایجاد می شود.

علائم کمبود سلنیوم عبارتند از:

  • ناباروری
  • ریزش مو
  • خستگی
  • افزایش وزن
  • سیستم ایمنی آسیب دیده
  • مشکل در تمرکز

اگر اینها آشنا به نظر برسند ، بسیاری از آنها نیز به عنوان علائم کم کاری تیروئید شناخته می شوند. هوم

مقدار توصیه شده سلنیوم روزانه 55 میکروگرم است ، اما تا 60 میکروگرم باردار و در صورت شیردهی 70 میکروگرم.

در طرف دیگر طیف ، هضم بیش از 400 میکروگرم سلنیوم در روز توصیه نمی شود.

اگر سلنیوم را از غذاها دریافت می کنید و نه از مکمل های غذایی ، احتمالاً در معرض خطر مسمومیت قرار ندارید.

با این حال ، علائم مسمومیت عبارتند از:

  • نفس بوی سیر می دهد
  • طعم فلز در دهان
  • ریزش مو
  • ناخن های شکننده
  • حالت تهوع
  • بثورات پوستی یا ضایعات
  • اسهال
  • خستگی
  • تحریک پذیری

رایج ترین منبع غذایی مقادیر زیاد سلنیوم ، دوست خوب قدیمی ما ، آجیل برزیل است. از آنجا که آجیل برزیل منبع فوق العاده (و بسیار خوشمزه) سلنیوم است ، بسته به خاکی که در آن رشد کرده است ، ممکن است حاوی مقدار زیادی مواد معدنی (68-91 میکروگرم) باشد که مصرف بیشتر آن توصیه نمی شود. دوبار در روز.

سایر منابع غذایی سلنیوم عبارتند از:

ماهی تن ، ساردین ، ​​ماهی آزاد و ماهی کاد
میگو
قارچ (مخصوصا جنایی و شیتاکه)
مارچوبه
دانه های خردل
مرغ ، بوقلمون و گوسفند

نکته ای که باید در نظر داشت این است که اگرچه سلنیوم تحت تأثیر ذخیره مواد غذایی قرار نمی گیرد ، اما پختن گوشت و فرآوری غلات (مانند برنج قهوه ای که حاوی مقداری سلنیوم است) می تواند باعث از بین رفتن مواد معدنی شود.

زمان و نحوه تکمیل سلنیوم برای هاشیموتو

با توجه به این که باید از خط ظریف کمبود و سمیت سلنیوم عبور کنید ، تشخیص اینکه آیا نیاز به جبران آن دارید ، دشوار است. در حالت ایده آل ، شما بیشتر یا تمام سلنیوم را از غذای خود دریافت می کنید.

رویکرد من این است که فقط در صورت وجود علائم نیاز به آزمایش یا بررسی میزان مواد مغذی و کم بودن آن ، باید آن را تکمیل کرد. سپس به آرامی ادامه دهید ، با دوز کم شروع کنید و در صورت لزوم افزایش دهید. چشم های خود را برای علائم مسمومیت باز نگه دارید و هنگام افزودن مکمل های جدید به پروتکل ، همیشه با ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود صحبت کنید.

سلنیوم مکمل در اشکال مختلف موجود است. تفاوت اصلی در میزان جذب آنها است.

ساده ترین و ارزان ترین فرم برای یافتن ، سلنیوم سیترات است. اما به خوبی برخی از اشکال دیگر (گاهی گرانتر) مانند L- سلنومتیونین و سلنوسیستئین جذب نمی شود.

یک دوز خوب و ایمن مکمل 200 میکروگرم در روز است که با غذا مصرف می شود ، زیرا این امر به طور طبیعی سلنیوم شما را جذب می کند و به آن اجازه می دهد تا با سایر مواد مغذی کار کند.

سلنیوم مکمل گاهی در ارتباط با ویتامین E یافت می شود ، زیرا هر دو اثر آنتی اکسیدانی را افزایش می دهند و با هم در برابر رادیکال های آزاد کار می کنند.

اخیراً نگرانی ها و تحقیقات درباره این احتمال وجود دارد که ویتامین E و سلنیوم در کنار هم و جداگانه ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهند. بنابراین ، اگر در حال حاضر در معرض خطر بیشتری برای سرطان پروستات هستید ، مصرف آن را توصیه نمی کنم.

اگرچه سلنیوم مشکلی با تداخل دارویی ندارد ، اما مصرف آن هنگام مصرف هرگونه رقیق کننده خون یا داروهای ضد انعقاد توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث لخته شدن خون شود.

خوشبختانه ، سلنیوم را می توان با خیال راحت هنگام مصرف هرگونه داروی تیروئید مصرف کرد ، زیرا هیچ تداخل شناخته شده ای وجود ندارد.

به تصویر بزرگ غده تیروئید فکر کنید

نگاه کنید ، سلنیوم یک ماده مغذی فوق العاده است که از یک زندگی سالم با هاشیموتو پشتیبانی می کند ، اما یک ماده معدنی فوق العاده نیست. این یک قطعه عالی و تعیین کننده از پازل است.

از آنجا که غذاهای حاوی سلنیوم در تبدیل هورمون تیروئید T4 به فرم فعال T3 نقش دارند ، باید بخشی از رژیم غذایی معمولی باشند. و در صورت وجود علائم کمبود سلنیوم ، ممکن است نیاز به جایگزینی داشته باشد.

اما سلنیوم به تنهایی جواب نمی دهد. شما هنوز به فواید سایر مواد مغذی پشتیبانی کننده تیروئید مانند ید ، ویتامین D ، منیزیم و روی نیاز دارید. و یافتن داروهای مناسب تیروئید ، ورزش ، مدیریت استرس و متعادل سازی قند خون نیز به همان اندازه مهم است.

و اگر مزایای سلنیوم را به عنوان بخشی از برنامه سلامت تیروئید خود می بینید ، از خوردن گاه به گاه مهره برزیلی نترسید.

اگر آمادگی فراتر رفتن از این مراحل ساده اما م toثر برای بازگرداندن سلامت تیروئید و درمان هاشیموتو را دارید ، برنامه 30 روزه Noashished and Renewed with Hashimoto ابزارها و منابعی را که برای شروع یک سفر درمانی در یک مکان لازم دارید ، فراهم می کند.

یکی دیگر از گزینه های عالی برای کسانی که به مراقبت های شخصی بیشتری احتیاج دارند این است که برنامه بزرگسالان شاد و سالم را بررسی کنند ، که اگر با مسائل بهداشتی پیچیده تری در ارتباط با هاشیموتو یا اختلال دیگری دست و پنجه نرم می کنید ، عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید