چالش فورد برای کاهش دو هزار دلاری قیمت


جیم فارلی، مدیر عامل شرکت فورد موتور هفته آینده در لاس وگاس خواهد بود تا استراتژی خود را برای متقاعد کردن فروشندگان به کاهش ۲۰۰۰ دلار از هزینه تحویل خودروی الکتریکی به مشتری نشان دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، فورد به نمایندگی‌ها گفت که یکی از موضوعات اصلی این نشست‌ها بحث درباره توافق‌های جدید است که بر نحوه فروش خودروهای برقی فورد توسط نمایندگی‌ها حاکم خواهد بود.

فارلی در ماه ژوئیه به تحلیلگران گفت که فورد برای رقابت با تسلا و سایر استارت آپ های الکتریکی که خودروهای خود را مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشند، باید ۲۰۰۰ دلار هزینه های فروش و توزیع را کاهش دهد. و تقریباً یک سوم این هزینه‌ها می‌تواند ناشی از چیزی باشد که فارلی آن را «مدل کم‌استوک» می‌نامد، که در آن مشتریان خودرویی را سفارش می‌دهند و فورد آن را به مشتری می‌فرستد، نه اینکه خودروها را برای هفته‌ها یا ماه‌ها در انبوه دلال‌ها ذخیره کند.

فروشندگان گفتند که انتظار دارند فورد حداقل سرمایه گذاری در ایستگاه های شارژ و سایر تجهیزات را برای حمایت از مشتریان خودروهای الکتریکی محدود کند. موفقیت تسلا در فروش خودروهای برقی بدون نمایندگی حق رای، تمام خودروسازان بزرگ را تحت فشار قرار می دهد تا شبکه های خرده فروشی خود را اصلاح کنند.