پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟


پوکی استخوان یکی از بیماریهایی است که امروزه بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. در این مقاله می خواهیم شما را به طور کامل با این بیماری آشنا کنیم. پس به ما بپیوندید.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه چیزی باعث پوکی استخوان می شود؟

  • افزایش سن ؛
  • ژنتیک ؛
  • الکل و سیگار کشیدن ؛
  • عدم فعالیت بدنی مناسب ؛
  • کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ؛
  • بیماریهای مختلف مانند دیابت ، پرکاری تیروئید ، هیپوگنادیسم و ​​غیره ؛
  • مصرف داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها به مدت طولانی.

علائم پوکی استخوان چیست؟

متأسفانه پوکی استخوان یا پوکی استخوان یک بیماری کاملاً خاموش است. اگر از پوکی استخوان مطلع شوید ، راه دیگری برای جلوگیری از آن وجود ندارد. پوکی استخوان قدرت استخوان را به شدت کاهش می دهد. پوکی استخوان با شکستگی های حاد رخ می دهد. افراد مبتلا به این بیماری تحت فشار کم دچار شکستگی هایی مانند عطسه ، خم شدن و بلند شدن می شوند. این نشان دهنده پوکی استخوان یا پوکی استخوان است.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

چه کسی بیشترین بیماری را دارد؟

پوکی استخوان در زنان قبل از یائسگی شایع تر است. به همین دلیل است که زنان یائسه باید به سلامت استخوان توجه بیشتری داشته باشند. در این مدت ، سطح استروژن آنها به طور چشمگیری کاهش می یابد. در این سن ، پوکی استخوان بیشتر در زنانی که شکستگی لگن دارند دیده می شود. اگر از اندازه گیری تراکم استخوان در این سن استفاده کنیم ، خواهیم دید که زنان در این سن توده استخوانی استخوان ران ، لگن و گردن را به شدت کاهش می دهند.

از طرف دیگر پوکی استخوان با جذب و جذب کلسیم ارتباط مستقیم دارد. این بدان معناست که اگر فردی به میزان کافی کلسیم دریافت نکند یا بدن به اندازه کافی کلسیم را جذب نکند ، خطر پوکی استخوان وجود دارد. کلسیم در رقابت با فسفر جذب می شود. این بدان معنی است که وقتی فسفر در بدن وجود دارد ، از جذب کلسیم جلوگیری می کند. هر نوشابه گازدار حاوی مقدار زیادی فسفر است. بنابراین ، با مصرف فسفر ، جذب کلسیم به مدت طولانی قطع می شود. بنابراین ، افرادی که به الکل معتاد هستند بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند.

پوکی استخوان چیست و چگونه ایجاد می شود؟

درمان پوکی استخوان

متأسفانه هیچ درمانی برای پوکی استخوان وجود ندارد. با این وجود ، می توان از بیماری پیشگیری و کند کرد. زنان قبل از یائسگی باید توسط جراح ارتوپد معاینه شوند. از سوی دیگر ، بهتر است مصرف نوشابه های گازدار حاوی فسفر ، از جمله نوشیدنی ها را کاهش دهید. گنجاندن محصولات لبنی در رژیم غذایی روزانه می تواند کمک قابل توجهی در تاخیر پوکی استخوان داشته باشد. پزشکان می گویند هر فرد باید 1-2 لیوان شیر در روز مصرف کند. به خاطر داشته باشید که کلسیم به تنهایی برای سلامتی کافی نیست. علاوه بر این ، شما باید به اندازه کافی منیزیم و ویتامین D دریافت کنید تا 85-90 of کلسیم دریافتی را در استخوان های خود جذب کنید. بهترین راه حل برای این منظور استفاده از شیر غنی شده با ویتامین D است.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد پیشگیری از پوکی استخوان چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید