وضعیت خواب چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد


زنان خوابیده

پس از یک روز طولانی خسته کننده هنگام خوابیدن زیر ملحفه ، احتمالاً به حالت خواب مورد علاقه خود برخورد کرده اید. شما می توانید بدون فکر کردن در مورد آن به موقعیت عادی خود بازگردید. س questionال این است که “آیا شما در موقعیت مناسب می خوابید؟” اگر هفت تا هشت ساعت می خوابید و هنوز احساس ضعف می کنید ، ممکن است هنگام خاموش شدن نور در مورد آنچه در واقع با بدن خود اشتباه می کنید ، نیاز داشته باشید. یک علم قوی وجود دارد که توضیح می دهد چگونه وضعیت خواب بر سلامت روانی ، سلامت جسمی و شخصیت کلی شما تأثیر می گذارد. به پایین بروید تا بدانید حالت خواب معمول شما چیست و چقدر برای سلامتی مفید یا مضر است. برای دوری از مشکلات سلامتی در درازمدت هیچ وقت برای تنظیم حالت بدن خود دیر نیست.

شایع ترین حالت خوابیدن

حدود 54 درصد از جمعیت جهان به پهلو می خوابند و در کل 38 درصد به پشت. کوچکترین گروه افراد ، 7 درصد ، روی شکم خود می خوابند.

بهترین وضعیت خواب برای شما چیست؟

برای هیچ کس چیز جدیدی نیست که خواب مناسب برای سلامت روان و جسم ضروری است. اما شاید تعجب کنید که بدانید وضعیت خواب چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد و تغییراتی در شخصیت شما ایجاد می کند. شرایط خواب بر رفتار روزمره تأثیر می گذارد.

رایج ترین حالت های خوابیدن

در اینجا رایج ترین شرایط خواب است. سریع بخوانید تا جوانب مثبت و منفی حالت خواب مورد علاقه خود را بیاموزید.

روی شکم بخوابید

آیا رو به رو می خوابید یا سر خود را بین بازوهای خود فرو می برید و آن را روی بالش بلند می کنید؟ اگر روی شکم دراز کشیده اید ، عرق نکنید ، تنها نیستید. شما متعلق به گروهی هستید که 7 درصد مردم را تشکیل می دهند. اقلیت روی شکم خوابیده است. این حالت ، که به عنوان حالت خواب مستعد شکم نیز شناخته می شود ، می تواند دیگران را از خروپف بلند در شب نجات دهد ، اما به هر حال هرگز توصیه نمی شود.

گردن و ستون فقرات استرس زا:

وقتی روی شکم می خوابید ، سر خود را به سمت بالش می برید و گردن و ستون فقرات خود را دائما تحت فشار قرار می دهید. ماهیچه های شما کشیده هستند. هسته مرکزی بدن او سنگین ترین است و کمر را در حالت خمیده ثابت نگه می دارد. این گسترش ستون فقرات می تواند منجر به تعدادی از عوارض پزشکی شود.

آسیب عصبی و کاهش جریان خون:

این می تواند تعدادی از آسیب های سیستم عصبی را ایجاد کند که می تواند منجر به از دست دادن احساسات ، به ویژه در اندام های تحتانی در طی یک دوره زمانی شود. محدود شدن گردش خون می تواند به قسمت های مختلف بدن آسیب برساند.

اگر نمی توانید بیرون بیایید ، ابتدا سعی کنید گردن و ستون فقرات خود را در حالت خنثی نگه دارید. بالای پیشانی خود را روی بالش بگذارید یا بالش را زیر ناحیه لگن قرار دهید تا از پشت خود جلوگیری کنید.

در وضعیت جنین بخوابید

او پهلو می خوابد ، پاها و زانوها را تا سر خم کرده است. این امر باعث انحنای بیشتر ستون فقرات می شود و گردن را در حالت سفت نگه می دارد.

محدودیت تنفس:

در این وضعیت ، خواب می تواند حرکت ماهیچه های اولیه دیافراگم تنفس را محدود کند. گاهی اوقات بیماران در این وضعیت طولانی مدت هنگام خواب غرق می شوند.

موقعیت جنین و بارداری:

این موقعیت برای زنان باردار بسیار مهم است. این حالت به جنین و مادر کمک می کند تا گردش بهتری داشته باشند. اگر در این شرایط درد لگن دارید. یک بالش بین زانوها قرار دهید تا فشار را کاهش دهد.

موقعیت خواب جانبی

خواب جانبی شایع ترین وضعیت است. 54 درصد مردم جهان در این حالت می خوابند. این دقیق ترین حالت خواب است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

ستون فقرات بلند:

ظاهر این ژست به حفظ آرامش ستون فقرات برای طولانی مدت کمک می کند. تنش اضافی را از بین می برد و از سفت شدن جامع و اضافی ستون فقرات جلوگیری می کند. هیچ صدمه عصبی در ارتباط با ستون فقرات کشیده و آرام وجود ندارد.

اثرات روی ماهیچه ها:

این ژل از شل شدن عضلات گردن ، شانه و پشت پشتیبانی می کند. بار را کاهش می دهد و آنها را در حالت متعادل نگه می دارد.

یک خبر خوب برای بیماران مبتلا به آپنه خواب:

بیمارانی که با آپنه خواب ، تنفس دهانی و خروپف شدید دست و پنجه نرم می کنند. این وضعیت با بازکردن راههای هوایی محدود به حالت عادی از بروز این اختلالات جلوگیری می کند.

موقعیت ورود به سیستم

افرادی که دارای چنین حالت هایی هستند ، در پهلو ، پاها و بازوها در یک حالت سفت و صاف می خوابند. نمایشی کلاسیک از یک بدن سرد و سفت و سخت. اگر فردی سابقه آرتریت (التهاب مفاصل) داشته باشد ، این می تواند درد مفاصل را بدتر کند.
در ابتدا ، سعی کنید دست ها و پاهای خود را کمی خم کنید تا این عادت به مرور زمان متوقف شود.

موقعیت شیب دار

حالت شیب دار دومین وضعیت شایع است. معمولاً به آن خواب عقب گفته می شود. حدود 38 درصد مردم به این وضعیت عادت دارند. مزیت این موقعیت این است که گردن و پشت را در حالت خنثی و بی قید و بند نگه می دارد.

فال بد برای آپنه خواب:

این وضعیت خروپف را تشدید می کند و مجاری تنفسی را مسدود می کند ، که تنفس در هنگام خواب را دشوار می کند.

درد پایین کمر:

این درد به ویژه در گروه سنی بزرگتر باعث تشدید درد کمر می شود زیرا به مدت طولانی کمر را تحت فشار قرار می دهد. اگر از خوابیدن در این وضعیت لذت می برید ، اما این نیز علت کمردرد است. من برای شرایط شما راه حلی دارم. از یک رول گردن یا بالش گردن کوچک زیر گردن خود برای تسکین کمر استفاده کنید.

حذف:

برای یک فرد بالغ مهم است که 7-8 ساعت در روز بخوابد. شخص یک سوم عمر خود را در خواب می گذراند. یک ریتم شبانه روزی معمولی ، که به عنوان ساعت بیولوژیکی بدن نیز شناخته می شود ، برای تعادل کامل یک شیوه زندگی سالم ضروری است. اگر از کمبود خواب رنج می برید ، بر سلامت روانی و جسمی به طور یکسان تأثیر می گذارد. سعی کنید با رعایت چند مرحله به طور مرتب ، بهداشت خواب خود را حفظ کنید. سعی کنید هر شب با چند مرحله ساده خواب با کیفیت را تمرین کنید:

  • از مصرف زیاد کافئین در زمان خواب خودداری کنید.
  • از نور شدید ، سر و صدا و سایر عوامل مزاحم خواب در محیط خود اجتناب کنید.
  • سعی کنید روال عادی را تنظیم کنید.
  • ورزش منظم.
  • در دفتر خاطرات بهداشت خواب قبل از خواب یک شیر داغ به یک قاشق چایخوری شکر اضافه کنید.
  • برای رفع استرس از چای بابونه یا چای اسطوخودوس استفاده کنید.

این مراحل اساسی را برای داشتن ذهن و بدن سالم و متعادل ادامه دهید.

منابع:

https://doi.org/10.1093/sleep/6.1.52
https://doi.org/10.1378/chest.118.4.1018
https://health.clevelandclinic.org/back-side-stomach-sleep-position-best/

دیدگاهتان را بنویسید