همه به چقدر آب نیاز دارند؟ | آب برای بدن ضروری است


اکثر مردم از میزان نوشیدنی خود بی اطلاع هستند و بسیاری حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در تمام فرایندهای سلولی بدن دخیل است و وقتی خشک می شود ، همه آنها از جمله متابولیسم ، کارآمدتر عمل می کنند. مانند اتومبیل خود فکر کنید: اگر روغن و بنزین کافی داشته باشید ، کارایی بیشتری خواهد داشت. این بدن شماست متابولیسم اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. حالت هیدراته از این واکنشهای شیمیایی به آرامی جلوگیری می کند. حتی یک درصد کم آبی بدن می تواند باعث کاهش قابل توجه سوخت و ساز بدن شود. دائماً خشک می شود ، عمدتا از طریق ادرار و تعریق. اگر می خواهید بدانید چرا در طول تمرین خود عرق می کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن مقدار زیادی آب بنوشید. معمولاً هشت لیوان آب توصیه می شود که حدود 2 لیتر است. با این حال ، برخی معتقدند که شما باید به طور منظم در طول روز آب بنوشید ، حتی اگر تشنه نیستید. مانند سایر موارد ، بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی و خارجی) در نهایت بر نیاز آب شما تأثیر می گذارد.

آب برای بدن ضروری است

عوامل موثر بر میزان نوشیدن آب

وزن متغیری است که میزان نوشیدن آب را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله به شما می گوید که نیمی از وزن بدن خود را بردارید و مقدار یک اونس آب (25 میلی لیتر در هر اونس) بنوشید. عادات ورزشی بر میزان نوشیدن آب شما نیز تأثیر می گذارد. توصیه می کنیم هر 30 دقیقه بعد از هر تمرین 300 میلی لیتر آب به میزان مصرف روزانه خود اضافه کنید. اگر در خارج از منزل ورزش می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است نیاز به انجام کارهای بیشتری داشته باشید. هنگامی که منبع کافی آب وجود داشته باشد ، کلیه ها کارآمدتر کار می کنند. وقتی کلیه ها آب را ذخیره می کنند ، ادرار غلیظ تر تولید می کنند که هزینه بیشتری دارد و بافت ها فرسوده می شوند.

در مورد تامین آب چند قانون ساده باید رعایت شود

  • بخش مهمی از هیدراتاسیون این است که قبل از تشنگی یا قبل از هر گونه فعالیتی آب بنوشید.
  • قبل از دویدن چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین ادرار خود را بررسی کنید. اگر هیدراته کافی دارید ، باید هر دو تا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار شما باید بی رنگ یا بسیار زرد کم رنگ (یونجه یا روشن تر) باشد. اگر تیره تر از این است ، مایعات کافی بنوشید. سردرد و سرگیجه از نشانه های دیر کم آبی بدن است. اگر این موارد را تجربه می کنید ، باید واقعاً مصرف آب خود را به سرعت افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند یک فعالیت تفریحی تابستانی را در بهترین حالت به یک تجربه ناخوشایند و در بدترین حالت به یک سفر اضطراری تبدیل کند.
  • منتظر نباشید تا دیر شود. یک بطری آب با خود ببرید و خانواده و خانواده خود را در طول تفریح ​​تابستانی هیدراته نگه دارید!

می توانید مقدار آب مورد نیاز خود را از دو وب سایت زیر محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

منابع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drinch

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drin

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day

دیدگاهتان را بنویسید