نه دلیل ممکن وجود دارد که نمی توانید وزن خود را کاهش دهید


905 شما نمی توانید به 9 دلیل وزن خود را کاهش دهید

برای برخی از افراد ، کاهش وزن نسبتاً ساده است: فقط باید نوشابه و شیرینی را کنار بگذارید و به طور منظم به باشگاه بروید. برای دیگران ، به ویژه افرادی که دارای اختلالات مزمن سلامتی هستند ، کاهش وزن همچنان مبهم است و افزایش وزن به راحتی اتفاق می افتد حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهند.

افزایش وزن و کاهش وزن از علائم بسیار شایع در افرادی است که مشکلات مزمن سلامتی دارند. بر خلاف تصور عموم ، کاهش وزن یا عدم توانایی در کاهش وزن نشانه نقص شخصیت نیست ، بلکه نقصی در سلامت متابولیک ، ایمنی یا سیستم عصبی شما است.

شرم چرب از نظر فرهنگی به ویژه علیه زنان پذیرفته شده است. حقیقت این است که افراد دارای اضافه وزن و چاق می توانند از سالم ترین رژیم غذایی و سبک زندگی پیروی کنند. آنها مجبورند – اگر جرات می کنند “معمولی” غذا بخورند ، به سرعت از کنترل خارج می شوند.

اگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید یا به طرز مرموزی به راحتی وزن خود را افزایش دهید ، به جای کتک زدن ، در نظر بگیرید که آیا هر یک از دلایل زیر در مورد شما صدق می کند یا خیر.

نه دلیل ممکن وجود دارد که نمی توانید وزن خود را کاهش دهید – هیچ کدام تنبل یا بی انضباط نیستند

1 شما جانباز رژیم مادام العمر هستید. صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری ، همراه با هنجارهای غیر واقعی بدنسازی ، رژیم غذایی کم کالری را به یک شیوه زندگی تبدیل کرده است. در جوانی عالی عمل می کند ، اما با افزایش سن ، سوخت و ساز بدن شما از گرسنگی مداوم خسته می شود.

بدن انسان با کاهش تدریجی متابولیسم و ​​افزایش هورمونهای ذخیره چربی به گرسنگی واکنش نشان می دهد. در نتیجه ، اگر به کالری دریافتی عادی برگردید ، هر رژیم غذایی کم کالری نسبت به رژیم قبلی کمی چاق تر خواهد بود. این توضیح می دهد که چرا موفقیت طولانی مدت رژیم ها بسیار کم است.

این پدیده در مطالعه شرکت کنندگان به بهترین وجه نشان داده شد بزرگترین بازنده واقعیت نمایش شش سال پس از شرکت در نمایش ، محققان دریافتند که آنها 800 کالری کمتر در روز می سوزانند و اکثر آنها به وزن قبل از نمایش خود برمی گردند و مجبورند روزانه 400 تا 800 کالری کمتر بخورند تا وزن خود را افزایش ندهند.

2. هورمون های گرسنگی تمام شده است

در مقابل ، اگر شما به طور منظم مقدار زیادی شکر ، دسر و کربوهیدراتهای فرآوری شده (نان ، ماکارونی ، برنج سفید و غیره) مصرف می کنید ، احتمالاً مقاومت به لپتین و عملکرد هورمون گرسنگی تحریف شده دارید که باعث گرسنگی و گرسنگی مداوم می شود. به حداقل رساندن یا حذف کربوهیدرات های فرآوری شده و همچنین ورزش منظم حساسیت به لپتین را بهبود می بخشد ، بنابراین سیگنال های گرسنگی و چربی سوزی عادی می شود.

3. غده تیروئید شما خوب کار نمی کند

یکی از شایع ترین علل افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن ، کم کاری تیروئید یا فعالیت کم تیروئید است. شایع ترین علت این بیماری هاشیموتو است ، یک بیماری خود ایمنی که به غده تیروئید حمله کرده و به آن آسیب می رساند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد حتی پس از شروع مصرف داروهای تیروئید وزن خود را کاهش نمی دهند. بررسی علل کم کاری تیروئید هاشیموتو به منظور بهبود سلامت و کاهش وزن بسیار مهم است.

4- شما ملتهب مزمن هستید

التهاب مزمن عملکرد هورمون ها ، متابولیسم و ​​سلامت روده را به هم می زند به نحوی که باعث ذخیره چربی می شود و از سوزاندن چربی جلوگیری می کند.

بسیاری از مردم با پیروی از رژیم غذایی ضد التهاب و شیوه زندگی از کاهش وزن آسان لذت می برند. غذاهای غنی از مواد مغذی عاری از عوامل التهاب همچنین درد ، مشکلات روده ، بیماریهای خود ایمنی ، فشار خون بالا ، اضطراب افسردگی و سایر مشکلات سلامتی را درمان می کند.

5. وی دچار آسیب مغزی یا اختلال در عملکرد مغز شده بود

بسیاری از بیماران مبتلا به ضربه مغزی و آسیب مغزی متوجه می شوند که پس از آسیب ناگهانی شروع به افزایش وزن می کنند و نمی توانند آن را کاهش دهند. صدمات مغزی باعث التهاب در مغز می شود ، که نه تنها می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد ، بلکه می تواند عملکرد متابولیک ، هورمونی و ایمنی را نیز مختل کند به نحوی که باعث افزایش وزن و جلوگیری از سوزاندن چربی می شود. قربانیان آسیب مغزی اغلب با خستگی ، عدم تحمل ورزش ، افسردگی و سایر علائم که با سوزاندن و ذخیره چربی مناسب تداخل دارند ، دست و پنجه نرم می کنند.

6. کپک دارید

بیماریهای قارچی به طور فزاینده ای اساس بسیاری از اختلالات و علائم سلامتی از جمله افزایش وزن و کاهش وزن هستند. تقریباً یک چهارم جمعیت ایالات متحده مستعد ابتلا به کپک هستند. سمیت ناشی از مایکوتوکسین ها ، محصولات جانبی کپک ها ، می تواند به شدت بر سلامت متابولیک ، سیستم ایمنی و سیستم عصبی تأثیر بگذارد و منجر به افزایش و کاهش وزن بدون دلیل شود. این امر نه تنها در مورد قالب سیاه مخوف ، بلکه در مورد رایج ترین قالب هایی که در اثر نشت ساختمان و آسیب آب ایجاد می شود ، صدق می کند.

7. او با میکروبیوم روده چاق متولد شد

تحقیقات بر روی میکروبیوم روده ، تریلیون باکتری روده ما نشان می دهد که آنها تقریباً بر همه زمینه های سلامت ما ، از جمله لاغرتر یا سنگین تر ، تأثیر می گذارند.

مطالعات بر روی موش ها و انسان ها نشان داده است که افراد چاق واکسینه شده با باکتری های روده از افراد لاغر به سرعت و به راحتی وزن خود را کاهش دادند.

عواملی که بر روی “امضای” میکروبیوم روده تأثیر می گذارد و چاقی را افزایش می دهد شامل انتقال از طریق مرحله C ، شیردهی در مقابل شیردهی و درمان مکرر آنتی بیوتیک در دوران کودکی است.

8. شما قربانی سوء استفاده جنسی از کودکان یا آزار جنسی هستید یا PTSD دارید

پس از بیش از دو دهه تلاش برای درک علت افزایش وزن افراد چاق ، محقق چاقی به یک کشف تصادفی دست یافت – اکثر افراد قبل از شروع افزایش وزن در دوران کودکی مورد سوء استفاده جنسی یا سوء استفاده جنسی قرار گرفتند. به این می تواند PTSD و توسعه اعتیاد به غذا را پیاده سازی کند.

به طور مشابه ، محققان ارتباطی بین اعتیاد به غذا و PTSD در زنان پیدا کردند.

9. شما یک اختلال مبتنی بر مغز دارید که اعتیاد به غذا و اختلال خوردن را افزایش می دهد

برای بسیاری از افرادی که مشکل وزن دارند ، غذا منبع رفتارهای اعتیادآور شکنجه کننده می شود که می تواند به اختلالات خوردن تبدیل شود. به طور فزاینده ای اعتیاد و اختلالات خوردن با اختلالات مغزی مانند ADHD مرتبط است. عملکرد عصبی مورب باعث ایجاد الگوهای فکری وسواسی می شود که زمینه ساز اختلالات خوردن و خوردن اعتیاد آور است.

دلایل افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن را برای بهبود عزت نفس بیابید

امیدوارم این مقاله به شما در درک برخی از عوامل م fightثر در مبارزه مزمن با افزایش وزن و کاهش وزن کمک کند. جامعه ما از ما می خواهد که از طریق تبلیغات بی وقفه غذاها و نوشیدنی های شیرین را قند بزنیم ، در حالی که صنایع غذایی چند میلیارد دلاری و آرمان های غیرممکن فرهنگ پاپ ارزش های انسانی را بر اساس لاغری ارزش گذاری می کنند.

در نتیجه ، میلیون ها نفر-که بیشتر آنها-شرمندگی چرب جامعه را درونی می کنند و شرم و نفرت از خود را در مورد غذا و بدن خود هنگامی ایجاد می کنند که بیماری واقعی در جامعه باشد و نه در فرد.

بدن یک ماشین فوق العاده است که در خدمت دائمی ما است. شما می توانید زندگی و غذا خوردن را به نحوی رعایت کنید که صرف نظر از اندازه ، به سلامت و عملکرد احترام بگذارد. از من بپرسید چگونه می توانم کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید