نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این ماده ضروری بیشتر بدانید


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا تنها عملکرد کلسیم برای حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا نقش این ماده معدنی مهم را بهتر بشناسید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم نبض بدن ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیر مهم بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • تنظیم سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی ؛
  • استحکام استخوان ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • به لخته شدن خون کمک می کند ؛
  • به سلامت دهان کمک می کند.
نقش کلسیم در بدن چیست؟

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • شکنندگی ناخن ها و دندان ها ؛
  • در عضله ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • غلات ؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ؛
  • ریواس؛
  • غلات ؛
  • شکل.

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی نه تنها به بدن شما در دریافت کلسیم کمک نمی کند. در واقع بدن باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن ویتامین D است. در غیاب ویتامین D ، بدن فقط 10 تا 15 درصد کلسیم دریافتی را جذب می کند. به این ترتیب کلسیم باقیمانده دفع می شود. این موضوع دو موضوع اصلی را مطرح می کند. اول ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما به درستی کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما این اصلا اینطور نیست. دوم ، 85 تا 90 درصد کلسیم دفع می شود. کلسیم از کلیه ها دفع می شود. همچنین باعث تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که شما همچنین مشکلات شدید کلیوی خواهید داشت. برای جذب بهتر کلسیم ، علاوه بر ویتامین D ، باید منیزیم نیز مصرف کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. به عنوان مثال ، اگر انواع کلم و اسفناج بخورید ، می توانید کلسیم دریافت کنید. اما محصولات لبنی بدون شک بهترین منبع کلسیم هستند. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید 1-2 لیوان شیر در روز مصرف کند. همچنین توصیه می شود 1 لیوان ماست بنوشید. اگر رژیم دارید ، می توانید از محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر مشکلات گوارشی با محصولات لبنی دارید ، می توانید محصولات لبنی بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

حتی سالم تر ، می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی تعدادی باکتری مفید هستند. به این ترتیب ، آنها می توانند میکروارگانیسم های بدن را متعادل کنند.

دوستان عزیزم ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا قبلاً از نقش کلسیم در بدن اطلاع داشتید؟ چگونه کلسیم دریافت می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و همراهان همراه خود به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید ، همه ما منتظر نظرات و تجربیات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید