نحوه اضافه کردن خلاصه سند در Google Docs


لوگوی Google Docs روی پس‌زمینه سفید

خلاصه کردن سند می تواند برای خوانندگان مفید باشد. می توانید یک مرور مختصر ارائه دهید و نکات مهم را مطرح کنید. لازم نیست این مورد را در محتوای خود بگنجانید زیرا می توانید یک خلاصه سند در Google Docs اضافه کنید.

ویژگی Document Summary در اوایل سال ۲۰۲۲ برای Google Docs در وب معرفی شد. این با طرح کلی مرتبط است که می توانید با سرفصل های سند خود ایجاد کنید. اما نکته خوب این است که در صورت تمایل می توانید از چکیده به تنهایی استفاده کنید.

مربوط: نحوه استفاده از طرح کلی سند در Google Docs

خلاصه سند را در Google Docs وارد کنید

از Google Docs دیدن کنید، وارد سیستم شوید و سند خود را باز کنید. شما باید نماد طرح کلی سند را در بالا سمت چپ، درست خارج از حاشیه سند داشته باشید.

اگر آن را نمی بینید، برای مشاهده آن، View > Show Document Outline را انتخاب کنید.

نمایش طرح کلی سند در لیست

روی نماد Document Outline کلیک کنید و یک نقطه در بالا برای خلاصه خواهید داشت. در سمت راست، روی علامت مثبت کلیک کنید. یک کادر متنی برای وارد کردن خلاصه شما ظاهر می شود.

خلاصه را با علامت مثبت باز کنید

پس از پایان نوشتن خلاصه، Enter یا Return را فشار دهید تا آن را ذخیره کنید. یک پیام کوتاه در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد که خلاصه شما ذخیره شده است.

خلاصه پیام ذخیره شده

در حالی که نمی توانید متن را در کادر خلاصه قالب بندی کنید، شما می تونی اگر دوست دارید یک فضای خط اضافه کنید. در انتهای خط، Shift را نگه دارید و Enter یا Return را فشار دهید.

خط شکسته در خلاصه

برای ویرایش خلاصه در هر زمان، مکان نما خود را روی آن حرکت دهید و روی نماد ویرایش خلاصه (مداد) کلیک کنید. وقتی در حالت ویرایش هستید، کادر خلاصه آبی را علامت بزنید.

برای حذف خلاصه، روی نماد Edit Summary کلیک کنید، تمام متن موجود در کادر را حذف کنید و Enter یا Return را فشار دهید تا ذخیره شود.

می‌توانید با قرار دادن خلاصه آن در این مکان مفید، فضایی را در Google Doc خود ذخیره کنید. اگر از طرح کلی نیز استفاده کنید، به عنوان مقدمه خوبی برای سند شما خواهد بود.

مربوط: چگونه فضا را در Google Docs دو برابر کنیم