مقاومت به انسولین: ریزش مو و رژیم غذایی


اهمیت رژیم غذایی را در غلبه بر ریزش مو با مقاومت به انسولین کشف کنید

در این مقاله ، ما اهمیت رژیم غذایی و مقاومت به انسولین در ریزش مو را مورد بحث قرار می دهیم:

  • اهمیت رژیم غذایی را در غلبه بر ریزش مو با مقاومت به انسولین کشف کنید
  • ریزش مو و بار قند خون
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنیک می شود
  • دی هیدروتستوسترون (DHT)
  • سندرم متابولیک و شرایط پزشکی
  • اهمیت رژیم غذایی در مقاومت به انسولین
  • چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند
  • چربی های سالم چاق نمی شوند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در غلبه بر مقاومت به انسولین کمک می کنند
  • مقاومت به انسولین چیست؟
  • عدم تشخیص انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود
  • مقاومت به انسولین و ریزش مو
  • نکات انسولین ، SHBG و DHT برای کاهش مصرف روزانه قند خون v
  • رژیم غذایی متناسب با نوع بدن خود داشته باشید

برنامه ای برای توضیح مقاومت به انسولینانسولین یک هورمون حیاتی است که توسط بدن برای کنترل سطح قند خون استفاده می شود. سطح قند خون می تواند بر سیستم های مختلف بدن از جمله نحوه ذخیره چربی ، سلامت قلب و توانایی رشد مو تأثیر بگذارد.

مطالعه ای در مجله اروپایی ریسک قلب و عروق ارتباط بین مقاومت به انسولین زنان و آلوپسی آندروژنیک (AGA) یا طاسی زنان را نشان داد.

ریزش مو و بار قند خون

تحقیقات همچنان ثابت می کند که غذاهای فرآوری شده به دلیل بار بالای قند خون باعث ریزش مو می شوند. آشپزی با مقادیر بالای قند خون باعث افزایش سطح قند خون بعد از غذا می شود. تحقیقات دیگر نشان می دهد که طاسی مردانه با مقاومت به انسولین ارتباط دارد. همچنین ادعا شده است که مقاومت به انسولین را می توان با طاسی بصری تشخیص داد.

مقاومت به انسولین و ریزش مو: چگونه رژیم غذایی باعث آلوپسی آندروژنیک می شود

احتمالاً در مورد طاسی مردانه (آلوپسی آندروژنیک) شنیده اید که بسیاری (زنان و مردان) با آن دست و پنجه نرم می کنند. برخی آن را در سنین پایین تر از دیگران تجربه می کنند.

به طور سنتی تصور می شد که طاسی مردانه با ژنتیک ارتباط دارد. خط خون را رد کرد اخیراً شواهدی بین ریزش مو ، مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک کشف شده است.

دی هیدروتستوسترون (DHT)

مطالعات اخیر (به عنوان مثال ، این ، این و این) نشان می دهد که سندرم متابولیک و مقاومت به انسولین را می توان با شروع زودهنگام طاسی مردانه پیش بینی کرد. به نظر می رسد این دو شرط با هم مرتبط هستند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

دی هیدروتستوسترون (DHT) یک هورمون مردانه است. وقتی فردی از طاسی مردانه رنج می برد ، به نظر می رسد DHT با فولیکول مو مرتبط است. اگر این اتفاق برای مدت طولانی رخ دهد ، اندازه فولیکول های مو را کاهش می دهد ، تا حدی که عملکرد آن متوقف می شود. این روند همچنین رشد موهای جدید را متوقف می کند.

سندرم متابولیک و شرایط پزشکی

سندرم متابولیک بر افزایش جمعیت تأثیر می گذارد زیرا ما به طور فزاینده ای به غذاهای فرآوری شده و رژیم غذایی کمتر سالم وابسته ایم.

شرایط سلامتی مرتبط با سندرم متابولیک در زیر ذکر شده است:

  • قند خون بالا (قند خون بالا)
  • تری گلیسیرید سرم بالا
  • فشار خون بالا (فشار خون بالا)
  • سطح HDL پایین (کلسترول “خوب”)
  • چاقی

درمان مقاومت به انسولین با تنظیم رژیم غذایی

اهمیت رژیم غذایی در مقاومت به انسولین

رژیم غذایی و غذایی که می خورید تحت تأثیر سه عامل موثر بر طاسی مردان قرار دارد: انسولین ، سندرم متابولیک و DHT. برخی غذاها سطح انسولین را افزایش می دهند. این واکنش ها سپس مقدار DHT را در سیستم نیز افزایش می دهد. غذاهایی که سطح انسولین را افزایش می دهند نیز می توانند منجر به سندرم متابولیک شوند.

چربی های سالم برای سلامتی مفید هستند.

آیا در مورد مفهوم “چربی خوب” چیزی شنیده اید؟ اسیدهای چرب غیراشباع ، امگا 3 و 6 برای شما مناسب است. همچنین مصرف لینولئیک اسید و لینولئیک اسید می تواند سطح HDL را افزایش دهد. جالب اینجاست که این چربی ها همچنین مهار کننده های 5-آلفا ردوکتاز هستند. 5-آلفا ردوکتاز چیزی است که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند. DHT باعث ریزش مو می شود.

بنابراین ، سطوح پایین HDL در رژیم غذایی می تواند منجر به 5 آلفا ردوکتاز بیشتر شود ، که می تواند منجر به DHT بالاتر شود. این به نوبه خود می تواند منجر به ریزش بیشتر مو شود

اسید لینولئیک مزدوج (CLA) یا اسید چربی به نام لینولئیک اسید در محصولات لبنی ، گوشت گاو و کره یافت می شود. (من لبنیات نمی خورم ، احساس وحشتناکی به من دست می دهد) ما باید آنها را با رژیم غذایی خود جذب کنیم زیرا بدن قادر به جذب این اسیدهای چرب نیست.

کره ، گوشت گاو ، گوشت قرمز ، چربی و غیره بسیاری از مردم از افزایش وزن ، حمله قلبی و … می ترسند. زیرا. اما واقعیت این است که با کیفیت بالا ، چربی های سالم برای شما عالی هستندبه

چربی های سالم چاق نمی شوند! آنها برای شما مناسب هستند و به شما در غلبه بر مقاومت به انسولین کمک می کنند.

این تصور غلط است که چربی های سالم وزن خود را افزایش می دهند. چربی ها برای سوزاندن چربی ، عضله سازی ، استخوان سازی ، مبارزه با سرطان و موارد دیگر بسیار مفید هستند. من در چند سال گذشته تعداد چربی های سالم را افزایش داده ام. صادقانه می توانم بگویم که وزن من هرگز به این اندازه ثابت نبوده است. به یاد داشته باشید ، من رژیم نمی گیرم و کالری شماری نمی کنم. در واقع ، من کالری بیشتری نسبت به قبل مصرف می کنم!

برای حفظ سلامت بدن انسان به سه نوع چربی نیاز دارد. اشباع شده ، (بله !!) اسیدهای چرب امگا 3 اشباع نشده و چربی های امگا 6 غیر اشباع. این چربی های مختلف عملکردهای متفاوتی دارند ، از گوارش گرفته تا عملکرد مغز. (ماهی ، گوشت ، دانه ها ، آجیل)

مانند همه چیز ، کیفیت ضروری است. به خصوص هنگامی که ما محصولات با منشاء حیوانی مصرف می کنیم و فقط از حیوانات تغذیه شده با علف تغذیه می کنیم.

مقاومت به انسولین چیست؟

بیشتر و بیشتر در مورد سلامتی از عبارت “مقاومت به انسولین” صحبت می شود. این یک بیماری است که در آن سلول های بدن دیگر به درستی به انسولین پاسخ نمی دهند.

بدن از انسولین برای حفظ سطح قند خون در محدوده طبیعی استفاده می کند. هنگامی که شما قند یا کربوهیدرات مصرف می کنید ، در بدن به گلوکز تبدیل می شود. در پاسخ ، بدن انسولین مورد نیاز را برای رساندن گلوکز به هر سلول بدن آزاد می کند.

عدم تشخیص انسولین منجر به دیابت نوع 2 می شود.

وقتی بدن شما در برابر انسولین مقاوم می شود (مقاومت به انسولین) ، سلول های شما قادر به جذب گلوکز مورد نیاز برای انرژی نیستند. انسولین به جای توزیع در سلول های خود در سطوح بسیار بالایی در خون باقی می ماند. بدن به طور طبیعی با افزایش قند خون و شروع یک چرخه انسولین بیشتری ترشح می کند. این چرخه بدون توجه منجر به دیابت نوع II می شود.

مقاومت به انسولین و ریزش مو

موهای ما با تغییرات مداوم در سطح قند خون مشکل دارند. علاوه بر این ، نمی تواند با قله ها و پائین های ثابتی که می تواند چرخه رشد را قطع کند کنار بیاید. بنابراین ، احتمال دارد مقاومت به انسولین باعث ریزش مو شود. مو یکی از اولین نواحی قابل توجه است که نشان می دهد بدن از چیزی رنج می برد.

فرهنگ های اولیه به این غذا دسترسی نداشتند ، که باعث ایجاد این قله ها و ناهمواری ها می شود. به عنوان مثال ، رژیم اینوئیت عمدتا از چربی و ماهی تشکیل شده است. بدیهی است که آنها در چنین نوساناتی وارد نمی شوند.

هورمون های بدن انسان با یکدیگر تعامل دارند. هنگامی که برخی هورمون ها تغییر می کنند (افزایش یا کاهش) ، سایر هورمون ها نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. آنها همچنین می توانند در پاسخ متفاوت باشند.

تا دیر نشده تست کنید!

همانطور که مشاهده می کنید ، ارتباط بین طاسی زودرس الگوی مردانه و مقاومت به انسولین می تواند منجر به بیماری های جدی تری مانند دیابت شود. بنابراین ، کسانی که در سنین پایین طاسی می کنند ، باید در طول معاینات منظم سلامتی خود آزمایش II را انجام دهند. انواع دیابت و مقاومت به انسولین

انسولین ، SHBG و DHT

مردان و زنان مبتلا به ریزش مو سطوح پایینی از گلوبولین (SHBG) متصل کننده هورمون جنسی دارند. بین انسولین و SHBG همبستگی یافت شد که وقتی سطح انسولین بالا بود ، سطح SHBG پایین بود.

هنگامی که سطح SHBG بالا است ، سطح DHT معمولاً پایین است زیرا SHBG به DHT متصل می شود. این مانع از اتصال DHT به گیرنده های آندروژن آنطور که باید می شود. این واکنش ها باعث می شود DHT کمتری به فولیکول های مو متصل شود و منجر به ریزش مو شود.

نکاتی برای کاهش مصرف روزانه قند خون

علاوه بر این ، از شاخص قند خون برای محاسبه میزان کربوهیدرات در هر وعده استفاده می شود. علاوه بر این ، غذاهای فرآوری شده با بار قند خون بالا فاقد آنزیم هستند. علاوه بر این ، علت اصلی بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی ، از جمله ریزش مو است.

همچنین ، برای حفظ سلامت بدن ، ثبات ذهن و انرژی بالا ، غذا بخورید (و بنوشید) با بار GI کم. غذاهای کامل ، طبیعی ، چربی های سالم ، گوشت ، ماهی ، سبزیجات ، آجیل ، سوپ استخوان و موارد دیگر را انتخاب کنید.

رژیم غذایی متناسب با نوع بدن خود داشته باشید

در نهایت ، به خاطر داشته باشید که می توانید غذاهای متناسب با نوع بدن خود نیز بخورید ، زیرا همه ما متفاوت هستیم و بدن ما به چیزهای متفاوتی نیاز دارد.

تلاش خود را برای کاهش بار GI در رژیم غذایی خود هر روز ادامه دهید.

برای اطلاعات بیشتر برای تعیین میزان GI در یک غذای خاص ، به www.glycemicindex.com مراجعه کنید

اگر می خواهید علت ریزش مو 55 را بخوانید ، این پیوند را حتما ببینید

یا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سلامت مطلوب و شیوه زندگی جامع پیدا کنید ، اینجا کلیک کنید.



دیدگاهتان را بنویسید