مشکلات عدیده خودروسازان بم از نقل و انتقال خودرو تا شماره گذاری


/ یادداشت اختصاصی / حمل و نقل خودرو به چالشی جدید برای خودروسازان کرمانی تبدیل شده است!

خودروسازان مستقر در منطقه تجاری ارگ بم که قطب تولید خودرو در کشور است و یکی از محروم ترین مناطق کشور به شمار می رود، در تولید خودرو با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، اما جابجایی خودروها از این منطقه تجاری محروم. منطقه به مناطق دیگر تبدیل شد به بزرگترین چالش برای این موضوع کارخانه من ماشین بود.

به گزارش پارچین خودرو، پس از تحریم صنعت خودرو و تغییر سیاست کلی این صنعت، بحث جذب و افزایش تولید به بحث داغ تبدیل شد و با توجه به شرایط موجود، خودروسازان مسیرهای مختلفی را برای افزایش پیش بردند. تولید خودرو با تکیه بر توان داخلی

اگرچه این جاده از حمایت همه مسئولان کشور برخوردار بود اما در عمل به دلیل مشکلات زیرساختی خودروسازان با چالش های زیادی مواجه شدند.

در این میان خودروسازانی که در خارج از پایتخت تولید می کردند با مشکلات بیشتری مواجه شده اند و همچنان به جای تمرکز بر تولید خودرو، این مشکلات را تجربه می کنند.

مشکلات صنعت خودرو برای خودروسازانی که منطقه ارگ ​​جدید بم را برای تولید خودرو انتخاب کردند تا جایی افزایش یافت که در زمینه تحویل خودرو نیز با مشکل مواجه شدند و در نتیجه نارضایتی مشتریان را به همراه داشت.

اگرچه این مشکلات از بازدید کارشناسان سازمان استاندارد و موسسه رهگشا تا مشکلات بی پایان گمرکی را شامل می شود، اما مهم ترین مشکل، بحث حمل و نقل جاده ای است که حل آن از توان خودروسازان خارج است.

حمل و نقل خودرو، خودروسازان در بم، حمل و نقل خودرو، شماره گذاری خودرو

اگرچه کارشناسان نسبت به این مشکل و فرسایش ناوگان هشدار داده و خطرات ادامه این روند را برای امنیت ملی کشور اعلام کردند، اما همچنان شاهدیم که بسیاری از طرح های نوسازی ناوگان حمل و نقل زمینی بی نتیجه مانده است و این موضوع تمام شده است از سوی نهادهای مسئول بسیار جدی گرفته می شود. در این میان افزایش شدید قیمت ها، خروج این تجارت از سود اقتصادی برای رانندگان و جهش شدید قیمت قطعات یدکی و تعمیرات این مشکل را عمیق تر کرده است و بسیاری از رانندگان پس از فروش، نشستن در خانه را به حمل و نقل جاده ای ترجیح می دهند. ماشین های آنها

مشکل کمبود ناوگان باری اکنون گریبانگیر خودروسازان شده است و اکثر رانندگان از پذیرش خطرات حمل میلیاردی خودرو خودداری می کنند و حمل و نقل سنتی بار را به خودروهایی که هر کدام بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارند ترجیح می دهند.

این کمبود تا حدی گسترش یافته که برخی از شرکت ها برای جبران این خلاء به دنبال ایجاد ناوگانی برای حمل و نقل خودرو هستند، اما قیمت کامیون ها و کامیونت ها و کمبود خودرو در بازار نیز مانع از این حرکت شد.

شدت این مشکل به حدی است که اهتمام ویژه متولیان امر و اتخاذ سیاست های اصلاحی برای رفع آن به شدت احساس می شود چرا که ادامه این روند می تواند به سایر بخش های تولیدی کشور و حتی حمل و نقل کالاهای اساسی نیز کشیده شود. به چالش کشیده خواهد شد.