مشکلات اینترنت؟ در اینجا نحوه تشخیص خطای ISP شما آمده است


مردی با لپ‌تاپ پشت میز کار نشسته و سرش را با ناراحتی گرفته است

هیچ کس تعطیلی را دوست ندارد. این می تواند باعث شود شما در توانایی کار، برقراری ارتباط، کنترل خانه یا نظارت بر سیستم امنیتی خود کاملاً فلج شوید. اما در این مواقع چگونه می توان مقصر دانست؟

اگر شما نیستید، این است

همانطور که تنظیمات کار از راه دور و خانه هوشمند رایج تر می شود، تحمل ما برای خرابی اتصال به سرعت در حال کاهش است. قطع متناوب اتصال رایج است، اما زمانی که مشکل پایدار و غیرقابل کنترل شود، چه کار می کنید؟ اگر مشکلات شما دائمی شود، ممکن است ریشه مشکل ربطی به سخت افزار یا تنظیمات شما نداشته باشد، بلکه به دلیل مشکلی از طرف ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شما باشد و ممکن است به یک تکنسین خط ویژه نیاز داشته باشد تا دخالت.

شاید گفتن این کار آسان تر از انجام آن باشد.

قرار ملاقات تکنسین خانه تقریباً هرگز در روزی که برای شکایت تماس می گیرید اتفاق نمی افتد. در واقع، شانس این است که تاریخ ها هستند رزرو شده برای یک ماه خارج از کشور، و حضور یک تکنسین خط به ویژه دشوار است. تکنسین های خط با تکنسین های خانگی که معمولاً به تماس های خانه پاسخ می دهند متفاوت هستند. فن آوری های خط مشکلات ناشی از اتصال اصلی به خط کابل خارج از خانه شما را برطرف می کند.

چندین خط به یک قطب متصل می شوند

در شهرها، این خطوط اصلی یا «قطره‌ها» معمولاً در نزدیکی خطوط برق و ترانسفورماتورهای ولتاژ بالا ختم می‌شوند، بدون اینکه به تلاقی ظاهراً بی‌پایان کابل‌ها، خطوط و سیم‌ها اشاره کنیم. بالا، ریسک و پیچیدگی خدمات خط به این معنی است که فناوری های خطی نیاز به مجوز ویژه دارند و بسیار گران هستند. ISP شما چندان مشتاق ارسال اسلحه های بزرگ برای مشکلات قدیمی اینترنت نخواهد بود.

مربوط: چگونه سریعترین ISP را در منطقه خود پیدا کنید

مشکلات سمت کاربر را حذف کنید

قبل از اینکه مسیر پیگیری تعمیر خط را شروع کنید، مهم است که یک رویکرد حساب شده در پیش بگیرید تا مطمئن شوید که مشکل در واقع موضوعی است که باید توسط ارائه دهنده خدمات شما مورد توجه قرار گیرد نه چیزی که در انتهای شماست. اگر شما با فهرست جامعی از مراحل عیب‌یابی سمت کاربر که قبلاً بررسی کرده‌اید آماده نباشید، نمایندگان پشتیبانی مشتری ISP و تکنسین‌های خانگی سعی می‌کنند هر چیزی را بگویند تا از تقصیر خودداری کنند. از مربع اول شروع می کنیم.

شما ممکن است بسیاری از آنها را امتحان کرده باشید، یا همه آنها را قبلاً امتحان کرده باشید، اما چک لیست زیر مطمئن می شود که مشکلات شما را از همه جهات بررسی می کند، قبل از اینکه به کار بیرون آوردن تکنیک خطی خود بپردازید. با مرور این لیست، نتایج خود را مستند کنید.

اتصال را در دستگاه دیگری بررسی کنید

اگر در اتصال مشکل دارید، اتصال را امتحان کنید و اتصال خود را روی دستگاه دیگری از همان نوع آزمایش کنید. برای نتایج دقیق، از SpeedTest.net برای اندازه گیری سرعت دانلود و آپلود خود استفاده کنید.

سعی کنید دستگاه مشکل را روشن کنید

می‌توانید به سرعت تشخیص دهید که آیا کل شبکه خاموش است، اما اگر مشکل در یک دستگاه است، آن را به طور کامل خاموش کنید، آن را از برق جدا کنید و در صورت امکان باتری‌ها را خارج کنید. حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید و دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. اگر مشکل ادامه داشت، سپس به مرحله بعدی بروید.

چرخه برق روتر شما

روتر را از برق جدا کنید، حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، به مرحله بعدی بروید.

قابل توجه: اگر دستگاه‌های اشتراک‌گذاری فایل محلی یا ذخیره‌سازی شبکه دارید، همچنان می‌توانید به طور معمول از آن‌ها استفاده کنید، حتی اگر اتصال اینترنت به دنیای خارج وجود نداشته باشد. اگر این پروتکل ها به خوبی کار می کنند، این نشان دهنده مشکل در کابل، مودم یا اتصال خط اصلی است.

چرخه برق مودم شما

همان روال بازیافت برق در روتر را دنبال کنید. آن را به مدت ۳۰ ثانیه از برق بکشید و دوباره روشن کنید.

قابل توجه: اگر دستگاه های خود را از ISP خود اجاره کنید، مودم و روتر شما احتمالاً در یک واحد ترکیب می شوند.

چراغ های مودم را چک کنید

مودم شما احتمالاً حداقل چهار چراغ در جلو دارد که در طول فرآیند کار چشمک می زند. این چراغ ها وضعیت چهار پارامتر مهم را نشان می دهند: پاور، لینک پایین، لینک بالا و اتصال به اینترنت. آنها موفقیت را از طریق روشنایی جامد نشان می دهند. اگر یکی از این چراغ ها به طور پیوسته روشن نشود و همچنان چشمک بزند، ممکن است به شما نشان دهد که سیگنال دریافتی از کجا می آید.

مودم شبکه روشن با چهار چراغ
کیپ باروز
  • قدرت: نشان می دهد که مودم روشن و روشن است.
  • نزولی: این نور معمولاً به صورت فلشی به سمت پایین نشان داده می شود و نشان می دهد که مودم با یک فایل ارتباط برقرار کرده است. کانال پایین دست. این کانال(ها) داده ها را واکشی می کند از اینترنت گرفته تا خانه/کار شما.
  • ارسال: معمولاً این چراغ فلشی است که به سمت بالا اشاره می کند و نشان دهنده تلاش موفق / اتصال به یک فایل است کانال بالادست. این داده ها را نگه می دارد از خانه/کار تا وب.
  • اینترنت: این نور معمولاً به شکل یک کره طراحی می شود و نشان می دهد که اینترنت در دسترس است. اگر در هر یک از سه تاییدیه قبلی نور نقصی وجود داشته باشد، این چراغ پایدار نمی شود.

کیفیت سیگنال کابل خود را تشخیص دهید

اگر مراحل قبلی منجر به بهبودی نشد، می‌توانید کیفیت اتصال کابل را از طریق رابط گرافیکی کاربر (GUI) در مودم ارزیابی کنید. این رابط با استفاده از یک مرورگر وب معمولی قابل دسترسی است. اینجاست که می‌توانید اطلاعاتی درباره کیفیت سیگنال و سطوح قدرت پیدا کنید.

اگر دستگاهی با پورت اترنت دارید، از آن برای اتصال مستقیم به یکی از پورت های ارائه شده روی مودم استفاده کنید. اگر دستگاه دارای اترنت فعال ندارید، از اتصال WiFi استفاده کنید. دستورالعمل های زیر برای یک مودم مستقل است. اگر از ترکیب روتر/مودمی استفاده می کنید که از ISP شما اجاره شده است، ممکن است به صفحه وب هدایت شوید که از شما می خواهد اطلاعات ورود به حساب خود را وارد کنید.

قابل توجه: بسته به پیکربندی شبکه شما، دسترسی به رابط کاربری گرافیکی مودم از طریق WiFi ممکن است امکان پذیر نباشد. برای اطلاعات بیشتر با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.

اکنون هر مرورگر وب را باز کنید. آدرس IP مودم را در نوار آدرس تایپ کنید. این عنوان بین تولید کنندگان متفاوت است، اما رایج ترین عنوان ها هستند ۱۹۲.۱۶۸.۱۰۰.۱ و ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱. هنگامی که آدرس IP صحیح را وارد کردید، با یک صفحه وب روبرو خواهید شد که لوگوی سازنده مودم شما را نشان می دهد. از صفحه برای رفتن به صفحه وضعیت استفاده کنید. هنگامی که به آنجا رسیدید، می توانید سطح قدرت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

با استفاده از ابزار RCNs Merlin تجزیه و تحلیل شد
کیپ باروز

سطوح توان بهینه می تواند بر اساس مشخصات DOCSIS برای روتر شما متفاوت باشد. با این حال، مودم مورد استفاده در این مثال Arris Surfboard 8200 است. این مودم یکی از محبوب ترین مودم ها در جهان است و سیستم عامل آن در اکثر ترکیبات مودم/روتر که از ISP اجاره می شود استفاده می شود. بنابراین، این مقادیر هدف احتمالاً برای شما اعمال خواهد شد

  • پایین دست سطوح توان باید بین ۷- تا ۷+ دسی بل باشد.
  • بالادست سطوح توان باید بین ۳۸-۴۸ دسی بل متر باشد.

خواندن سطح خود را تفسیر کنید

هر سطح توان خارج از محدوده فوق، به ویژه مقادیر توان اضافی بالادست، باید مورد توجه قرار گیرد. برخلاف آنچه غریزه ممکن است به شما بگوید، ارزش انرژی بالاتر در بالادست است سطوح انرژی پایین هنگامی که مقدار توان بالادستی خود را بیش از ۴۸ دسی‌بل‌متر افزایش می‌دهید، این بدان معناست که مودم شما باید سخت‌تر کار کند تا توان بالادستی کافی تولید کند. هنگامی که این مقدار به ۵۳ dBm رسید، مودم به طور خودکار یک چرخه را اجرا می کند و دوباره اتصال را امتحان می کند. این اغلب منجر به یک حلقه راه‌اندازی می‌شود که باعث می‌شود مودم برای ساعت‌ها یا حتی روزها قادر به اتصال نباشد.

این هست این شایع ترین دلیل خرابی اتصال مودم به دلیل مشکلات برق است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، نحوه خواندن تشخیص مودم را بررسی کنید.

حالا چی؟

چه دستیابی به سطح انرژی شما نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد یا خیر، شما همچنان می خواهید محیط خود را ارزیابی کنید تا به دنبال رفع نهایی باشید. ابتدا قطع برق را بررسی کنید. از توییتر ISP خود بازدید کنید و پست های مربوط به قطعی یا تعمیر سیستم را بررسی کنید.

اگر چیزی را شناسایی نکرد، سایت هایی مانند Downdetector می توانند اطلاعات بیشتری را ارائه دهند. این سایت ها جوامع آنلاینی هستند که کاربران سرویس می توانند اختلالات را گزارش کنند. اگر مشکلات شما مربوط به یک قطعی محلی بزرگتر است، ممکن است فقط لازم باشد منتظر بمانید تا تمام شود. در صورت عدم قطعی بزرگتر، با بررسی مودم و محیط کابل کشی ادامه دهید.

مشکلات گرمای بیش از حد را حذف کنید

مودم شما باید در مکانی خنک و خشک با دسترسی به هوای تازه قرار گیرد. مانند هر وسیله الکترونیکی، مودم شما اگر روی فرش یا در فضاهای بسته کوچک قرار گیرد، مستعد گرم شدن بیش از حد است. مطمئن شوید که مودم را مستقیماً زیر نور خورشید قرار ندهید.

تداخل سیگنال های محیطی

مودم و کابلی که پهنای باند را در اختیار شما قرار می دهد باید در فاصله ایمن از منابع احتمالی تداخل رادیویی قرار گیرند. این شامل مایکروویو، تهویه مطبوع، یخچال و سایر لوازم بزرگ است. توجه داشته باشید اگر به نظر می رسد اتصال شما هنگام استفاده از یک دستگاه خاص تحت تأثیر قرار می گیرد.

مسیر کابل را بررسی کنید

خطوط اینترنت کابلی خارجی
کیپ باروز

در نهایت، شما می خواهید موقعیت و کیفیت فیزیکی خود خط کابل را ردیابی و بررسی کنید. اگر کابل های شما در دیوارها پنهان شده باشند، ممکن است این امکان پذیر نباشد. با این حال، اگر کابل شما مانند کابل من در امتداد بیرون ساختمان شما اجرا می شود، تا آنجا که می توانید با خیال راحت در تمام طول آن ردیابی کنید.

به مواردی که ممکن است نشان دهنده آسیب کابل باشد، به خوبی توجه کنید. ناهنجاری های فیزیکی مانند ترک خوردگی سپر، جویدن آثار حیوانات یا خمیدگی های تیز می تواند منبع مشکلات اینترنتی شما باشد. در این مورد، احتمالاً باید کابل جدیدی را اجرا کنید.

نقاط اتصال باید خشک و عاری از خوردگی باشند. همراه با اعوجاج فیزیکی، مراقب هرگونه شکستگی غیر ضروری در طول مسیر کابل باشید. اسپلیترها دستگاه های فلزی کوچکی هستند که برای ایجاد دو خروجی کابل از یک ورودی استفاده می شوند. آنها معمولاً برای ارائه تلویزیون کابلی به بسیاری از تلویزیون های خانه استفاده می شوند. وقتی دنیا به سمت دسترسی بیشتر به سرگرمی های مبتنی بر اینترنت پیش می رود، مفید بودن آن در حال محو شدن است.

در حالی که تقسیم کننده ها برای دو برابر کردن ورودی خوب هستند تلویزیون سیگنال می تواند تولید شود سیگنال پهنای باند ناپایدار. در صورت امکان هر گونه جداکننده را از مسیر کابل خود بردارید. برای انجام این کار، به سادگی مانند مودم یا تلویزیون کابلی خود، کانکتورها را باز کنید. شما با دو کانکتور کواکسیال نر باقی خواهید ماند. برای اتصال آنها به یکدیگر، با یک کوپلر کواکسیال آماده شوید.

لیست امتیازات خود را آماده کنید و یک چک فونت سفارش دهید

با آماده بودن این چک لیست، شما به دانش و اصطلاحات مجهز شده اید تا ISP خود را مجبور به انجام اقدامات بیشتر در جهت تصحیح مشکلات اتصال شما و جبران خرابی قبلی شما کند. این می تواند یک تلاش طولانی و دشوار باشد. پایدار باشید و موفق باشید!

مربوط: بهترین دروازه های بی سیم برای شبکه شما



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر