مراقب میزان قند بالای این میوه ها باشید! – دکتر رویا خادمیان


میوه های 1 - میوه های دارای قند بالا: مراقب میزان قند بالای این میوه ها باشید!

میوه ها با قند بالامراقب میزان قند بالای این میوه ها باشید!

برخی از میوه ها بیشتر از بقیه قند دارند ، بنابراین نباید بیش از حد از آنها استفاده کنید. در زیر لیستی از میوه های دارای قند بالا آمده است:

میوه های قند بالا

انبه

یک انبه بزرگ حاوی 45 گرم شکر است که اگر می خواهید وزن خود یا میزان شکر مصرفی خود را کنترل کنید ، انتخاب مناسبی نیست. احتمالاً بهتر است دو تکه بخورید ، بقیه را برای بعد نگه دارید.

عصبانیت

یک فنجان انگور حاوی حدود 23 گرم شکر است که برای چیزهایی که جویدن آنها آسان است کافی است.

khavas angoor - میوه های قندی بالا: مراقب میزان قند بالای این میوه ها باشید!

گیلاس

یک لیوان گیلاس حاوی 18 گرم شکر است و اگر آن را با یک کاسه بزرگ پر کنیم ، می توانیم با خیال راحت آن را بخوریم. پیش غذا را اندازه بگیرید تا بدانید دقیقاً چقدر قند دریافت می کنید.

گلابی

یک دانه گلابی به طور متوسط ​​حاوی 17 گرم شکر است. اگر می خواهید قند خود را کاهش دهید ، همه چیز را نخورید ، فقط چند برش شیر یا سالاد کم چرب بخورید.

.jpg - میوه های دارای قند بالا: مراقب میزان قند بالای این میوه ها باشید!

هندوانه

یک برش متوسط ​​میوه تابستانی حاوی 17 گرم شکر است. همانطور که از نامش پیداست ، این میوه پر از آب است و حاوی ماده معدنی خاصی به نام الکترولیت است که بدن باید پس از یک روز آن را دوباره پر کند. سعی کنید فقط یک یا دو تکه از آن را بخورید.

زیتون

دو زیتون متوسط ​​دارای 16 گرم شکر هستند. اگر سعی می کنید میزان مصرف قند خود را کنترل کنید ، می توانید پنیر را خرد کرده و انجیر را برای یک وعده غذایی با پروتئین بالا روی آن پهن کنید.

موز

یک موز متوسط ​​حاوی 14 گرم قند است. اگر این مقدار بیش از نیاز شماست ، آن را برای غلات صبحانه به نصف برسانید یا یک تکه کوچک را در وسط یک ساندویچ کره بادام زمینی خرد کنید.

وی همچنین از میوه هایی که قند کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند ، یاد کرد:

میوه های کم قند

آووکادو

طعم همه میوه ها شیرین نیست. یک آووکادو کامل فقط 1.33 گرم شکر دارد. سالاد را بریزید ، روی نان تست بریزید و لذت ببرید.
اما آووکادو کم کالری و پرکالری است ، بنابراین شاید برای افرادی که رژیم کم کالری دارند ایده خوبی نباشد که آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنند.

گواوا

هر میوه گواوا حاوی 5 گرم قند و حدود 3 گرم فیبر است. این بیشتر از چیزی است که از یک وعده برنج قهوه ای یا یک تکه نان سبوس دار دریافت می کنید. اگر گواوا را به همراه پوست خود به اسموتی ها اضافه کنید ، فیبر بیشتری دریافت خواهید کرد.

ناشناس 1 - میوه های با قند بالا: مراقب میزان قند بالای این میوه ها باشید!

تمشک

این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر ، حدود 8 گرم در فنجان – و فقط 5 گرم شکر است. فیبر برای هضم خوب است و می تواند به شما کمک کند با کالری کمتری احساس سیری کنید.

طالبی

یک برش متوسط ​​خربزه حاوی حدود 5 گرم قند – و تنها 23 کالری است.

میوه پاپایا

نصف دانه پاپایا حاوی 6 گرم شکر است. بنابراین نصف آن برای خوردن یکباره کافی است.

1399073010592339021478634 - میوه های دارای قند بالا: مراقب میزان قند بالای این میوه ها باشید!

توت فرنگی

یک لیوان توت فرنگی کامل فقط 7 گرم شکر دارد. به سالاد اضافه کنید و با شیر تازه یا بستنی سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید