مراحل ساخت لاستیک خودرو دانوتک


شاید از خود پرسیده باشید که این قاب واقعا چگونه ساخته شده است. برای پاسخ به این سوال باید به شما بگویم که فرآیند ساخت لاستیک یک فرآیند چند مرحله ای است. در مرحله بعد، با مراحلی که باید برای ساخت یک قاب کامل انجام دهید؛ با هم آشنا خواهیم شد.

مرحله ۱: استفاده از مواد با کیفیت بالا برای ساخت یک محصول عالی

صنعت تایر برای تامین مواد مورد نیاز آنها به شاخه های مختلف صنعت متکی است. اولین صنعت مرتبط با صنعت لاستیک، فولاد است. معمولاً از فولاد برای ساخت تسمه در لاستیک های رادیال یا سیمی استفاده می شود که مهره هایی هستند که برای جلوگیری از لیز خوردن به لاستیک به خصوص در لاستیک های زمستانی وصل می شوند.

صنایع شیمیایی یکی دیگر از صنایع مرتبط با صنعت لاستیک است. صنایع شیمیایی یکی از بزرگترین تامین کنندگان صنعت لاستیک در جهان است. ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در لاستیک برای کاهش سایش، افزایش چسبندگی و افزایش عمر لاستیک استفاده می شود.

اما آیا می دانید چارچوب واقعا چیست؟

لاستیک طبیعی از درختانی که در مزارع رشد می کنند استخراج می شود. این ماده لاکتیک با اسید منعقد شده و سپس با آب شسته شده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اما فرآیند تولید لاستیک مصنوعی متفاوت است و با ترکیبات شیمیایی تولید می شود.

سپس انواع مختلف لاستیک با یک ترکیب خاص مخلوط می شوند. برای ایجاد لاستیک ماشین. امروزه ۱۲ ترکیب پلاستیکی مختلف در لاستیک خودرو استفاده می شود.

ترکیب دیگری که امروزه برای ساخت لاستیک استفاده می شود. جنس پارچه. این ماده برای حفظ خاصیت ارتجاعی لاستیک استفاده می شود.

مرحله دوم: ساخت قطعات

در این مرحله، تولید لاستیک با ترکیب مواد مرحله اول آغاز می شود. ابتدا سیم فولادی که روی قرقره پیچیده شده است در یک یا چند لایه لاستیک تعبیه می شود. پلاستیک های موجود در مخلوط های بزرگ را میکسر می نامند.

توسط اکسترودر ترکیب شده و به صورت نوار در می آید و به این ترتیب آج تایر تشکیل می شود. در نهایت، آج برداشته شده از اکسترودر خنک می شود. سپس به اندازه دلخواه قاب برش داده می شود. در نهایت برای اعتبار سنجی کار، وزن قطعه اندازه گیری می شود.

پس از این کار، نخ های نساجی توسط دستگاه استوانه ای بسیار بزرگ به لاستیک تزریق می شود. سپس قاب به صورت ضربدری برش داده می شود. در مرحله بعد مهره های فولادی بسته به نوع فریم روی آنها نصب می شود.

حال نوبت به ساخت دیواره های جانبی فریم می رسد که توسط اکسترودر تولید می شوند. لاینر جانبی از اکستروژن خارج شده و به اندازه مناسب بریده می شود.

مرحله سوم: قاب را بسازید

در این مرحله تمامی محصولات نیمه تمام مرحله قبل بر روی دستگاه های لاستیک سازی جمع آوری شده و تایرهای سبز رنگ ایجاد می شود. لاستیک ها در دو مرحله تولید می شوند. ۱. پوشش ۲. ست آج و تسمه. سپس با اسپری لاستیک مایع مخصوص برای مرحله ولکانیزاسیون آماده می شود.

مرحله ۴: ولکانیزاسیون

در این مرحله لاستیک داخل قالب ها فشرده می شود و برای مدت زمان معینی در دما و فشار مشخص قرار می گیرد. به شکل یک قاب. در این فرآیند، لاستیک خام به یک لاستیک الاستیک تبدیل می شود. در این قالب ها الگوی آج و خطوط کناری روی لاستیک سوراخ می شود.

مرحله پنجم: کنترل کیفیت

در این مرحله تایرهای تحویلی تحت کنترل کیفیت دائمی هستند. مراحل کنترل لاستیک شامل موارد زیر است.

  • معاینه چشم
  • اشعه ایکس
  • سطح تایر را از نظر یکنواختی بررسی کنید

عوامل موثر بر قیمت تایر

ساخت تایر عوامل موثر بر قیمت تایر

عوامل زیادی در خرید لاستیک دخیل هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

برند سازنده: یکی از عواملی که بر قیمت لاستیک تاثیر می گذارد. برند سازنده است. برندهای داخلی معمولا تایرهای ارزان تری نسبت به برندهای خارجی تولید و روانه بازار می کنند.

قیمت مواد اولیه و مواد مورد استفاده در لاستیک: در این مقاله با مواد مورد استفاده در ساخت لاستیک آشنا شدم. تغییر در قیمت هر یک از این مواد اولیه می تواند منجر به تغییر قیمت لاستیک شود.

نوع آج و رویه لاستیک: لاستیک ها معمولا در چهار نوع تابستانی، زمستانی و تمام فصل موجود هستند. هر کدام از این لاستیک ها آج و پلان مخصوص به خود را دارند. بنابراین شکل آج و قسمت رویی در قیمت تایر تاثیر دارد.

سایز لاستیک: یکی از عوامل مهم در قیمت لاستیک سایز آنهاست. و البته هر چه لاستیک از نظر ابعاد بزرگتر باشد. قیمتش هم بالا میره

لاستیک فروشی

اگر قصد خرید لاستیک را دارید. باید به لاستیک فروشی بروید. هنگام خرید لاستیک از فروشگاه، حتما به تنوع لاستیک های موجود در فروشگاه، زمان ساخت لاستیک ها و نوع لاستیک ها توجه کنید.

همچنین سعی کنید از کیفیت قاب مطمئن شوید. از برندهای مطرح و شناخته شده ای که کیفیت خود را ثابت کرده اند; خرید کنید. حتما لاستیک را از فروشگاه های مجاز خریداری کنید.

رینگ ماشین

ساخت لاستیک، رینگ ماشین و تاثیر آنها در رانندگی

وقتی صحبت از لاستیک ماشین می شود. رینگ خودرو یکی از مهمترین بخش های صنعت تایر است. علاوه بر زیبایی و جلوه خاصی که لبه خودرو به خودرو می دهد. می تواند به رانندگی راحت و کنترل ماشین کمک کند.

جنس رینگ های خودرو از آلیاژ آلومینیوم است. رینگ مونولاک یکی از بهترین رینگ های تک تکه است که ترکیبی از آلومینیوم و سایر آلیاژها می باشد.

هنگام خرید لاستیک حتما به شرایط خود توجه کنید. جایی که می خواهید رانندگی کنید. بودجه ای که می خواهید بپردازید. همه این موارد می توانند به شما کمک کنند تا قاب مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید.

اگر بودجه کمی دارید یا نمی توانید هزینه زیادی برای لاستیک بپردازید. می توانید از لاستیک های برند داخلی استفاده کنید. این لاستیک ها ارزان تر و با کیفیت هستند. از بین برندهای لاستیک محلی، لاستیک بارز، تصاویر یزد، عکس های کویر نقل قول.

از برندهای داخلی در تولید رینگ محلی زنگ او هست. این برند داخلی توانسته رینگ های باکیفیت و با قیمت های مقرون به صرفه را وارد بازار کند.

رینگ مناسب می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی و ظاهر وسیله نقلیه شما داشته باشد. به رانندگی روان و کنترل وسیله نقلیه کمک می کند. بنابراین اگر می خواهید یک تجربه رانندگی لذت بخش داشته باشید. باید از رینگ و لاستیک مناسب استفاده کنید.

خلاصه کلیتولید لاستیک یک فرآیند صنعتی پیچیده است که در کارخانه های بزرگ لاستیک انجام می شود. برای ساخت یک قاب ایده آل باید از مواد اولیه مرغوب استفاده کرد.

از دیگر مراحل ساخت لاستیک می توان به ساخت قطعات لاستیکی جزئی، قالب گیری عمومی لاستیک، ولکانیزه و کنترل کیفیت اشاره کرد. عواملی که بر قیمت لاستیک تاثیر می گذارند شامل مواردی مانند برند سازنده، قیمت مواد اولیه و مواد مورد استفاده در ساخت لاستیک، نوع آج و آج و سایز لاستیک می باشد.

به این مقاله اشاره می کند