محصولات ایران خودرو در بورس کالا به نمایش گذاشته می شود


مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ایران خودرو منتهی به ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ با حضور بیش از ۷۴ درصد سهامداران تشکیل و پس از قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورتهای مالی مورد بررسی قرار گرفت. صادر شد برای:

به گزارش پارچین خودرو، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در سخنانی در مجمع سالانه حقوق صاحبان سهام را اعتباری توصیف کرد و گفت: با اقدامات مختلف از جمله شناسایی دارایی های جدید، تنظیم روابط با قطعه سازان، تغییر ترکیب سبد محصولات و جهت گیری به سمت تولید سودآور و اقتصادی، ارزش دارایی ها، منافع و حقوق صاحبان سهام را تضمین می کنیم.

مهدی خطیبی ضمن گزارشی از اقدامات این خودروساز از سال ۱۴۰۰ به بعد، تاکید کرد: به سهامداران عزیز قول می دهم که در کلیه برنامه ها و سیاست های عملیاتی دقیق، منافع آنها را دنبال خواهم کرد و آنها را امین می دانم. در دست من.

وی با توصیف گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان یکی از با اخلاق ترین و شفاف ترین شرکت های ایران گفت: از ابتدای فعالیت خود در این مجموعه صنعتی همواره دو هدف کوتاه مدت و پنج موضوع را به عنوان سیاست های عمومی دنبال کرده ام.

وی بازگرداندن فضای آرام به محیط کار را از اهداف کوتاه مدت خود دانست و با اشاره به اینکه دستاوردهای مهمی در این بخش حاصل شده است، ادامه داد: دومین هدف کوتاه مدت جمع آوری خودروهای معیوب در بهمن ماه گذشته است. سال گذشته تعداد خودروهای خراب در تمامی سایت های ایران خودرو بیش از ۸۲ هزار دستگاه بود که امروز این میزان وارد کانال ۱۹ هزار دستگاه شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزایش گردش مالی و تغییر ترکیب تولید را از دیگر سیاست های اتخاذ شده در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: این موضوع در راستای توجه بیشتر به کیفیت و همچنین جلوگیری از افت محصول و قطعا با این رویکرد است. ما باید پول خود را پس انداز کنیم و قیمت کلی را کاهش دهیم.

خطیبی با اشاره به برنامه های ایران خودرو برای ارتقای کیفیت محصولات گفت: ۲۷۹ پروژه در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت توسعه و پیگیری می شود که علاوه بر بازتعریف تولید، می تواند به کیفیت کیفی نیز منجر شود. محصولات لیپ گروه صنعتی ایران خودرو.

وی با بیان اینکه سال ها تعریف تولید به اشتباه مطرح می شد افزود: بر این اساس تولید ناقص تولید مکانیکی تلقی شد و در آمار تولید لحاظ شد. گروه صنعتی ناکافی خودرو ایران در مناطق مسافربری، سنگین و تجاری متوقف شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه دستیابی به این اقدام را برای گروه صنعتی ایران خودرو بسیار چشمگیر دانست و گفت: با توجه به کاهش قیمت تمام شده تولید، بر اساس برآوردهای انجام شده و برنامه ریزی برای تولید ۷۵۰ هزار دستگاه سالیانه بیش از هفت هزار میلیارد تومان صرفه جویی می شود که باعث ارتقای ۲۵ درصدی شاخص های کیفی و کاهش تنش ها و التهابات اجتماعی می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مقدار تولید مکانیکی ۴۷۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه و مقدار تولید کامل ۴۵۱ هزار دستگاه بوده است، گفت: بر اساس محاسبات انجام شده اگر تولید به صورت پاس مستقیم در سال گذشته انجام می شد و تولید ناقص نبود، سپس حداقل چهار هزار تومان یک میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه و ۲۵ درصد افزایش کیفیت حاصل شد.

خطیبی با بیان اینکه از ابتدای خرداد ماه عمده تولید روزانه ایران خودرو از ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ دستگاه بوده و تعداد بیشتری نیز در حال انتقال کامل و مستقیم است، گفت: مجموعه زنجیره تامین و سابکو در این زمینه به ما کمک می کنند. برای توسعه این پروژه با هم کار می کنیم. “بیایید شروع کنیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها در زمینه توسعه محصول گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در زمینه اسب سواری نمونه اولیه محصول «ری را» تولید و رونمایی شده است و تا دو ماه آینده حدود ۵۰ دستگاه خواهد شد. نمونه های تولید و تست تصادف و سایر موارد انجام خواهد شد از ابتدای سال آینده آماده تولید انبوه و روانه بازار می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: محصول پروژه TF21 را به عنوان خودرویی اقتصادی معرفی کرده ایم که از ابتدای امسال کمترین قیمت را در بین محصولات گروه صنعتی ایران خودرو خواهد داشت و این یک اتفاق بی نظیر در ایران است. خودرو و نادری در صنعت خودرو کشور، از ایده تا تولید و تحویل محصول به بازار فقط ۱۸ ماه زمان می برد.

خطیبی با تاکید بر عزم و اراده مدیران و کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو برای بازگشت به روزهای درخشان، ابراز امیدواری کرد تا یکی دو ماه آینده نمونه های صنعتی محصول TF21 تولید شود تا بتوانیم پیگیر باشیم. دیگر. مراحل

وی با بیان اینکه در روز میلاد حضرت امام رضا (علیه السلام) شاهد آغاز تولید انبوه واگن آریزان ۲ بودیم، گفت: در حوزه خودروهای تجاری از جمله محصولات توسعه یافته می توان به تراکتور H5، آتامان و اتوبوس های برقی رونمایی شده در گروه ایران خودرو دیزل اعلام می کنند که تولید انبوه آنها آغاز شده است.

خطیبی با اشاره به برنامه های صادراتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: امسال در حوزه خودروهای سواری علاوه بر صادرات قطعات یدکی و موتورسیکلت، ۱۵ هزار دستگاه خودرو را هدف گذاری کردیم که با جدیت بیشتری اجرایی شده و در حال پیگیری است. .

وی در خصوص علاقه مندی به شرکت های دانش بنیان و استفاده از توانمندی های نخبگان و توانمندی های بومی بر اساس لیست های مقام معظم رهبری، گفت: ایران خودرو در حال حاضر شرکت های دانش بنیان زیادی دارد اما امسال این همکاری جدی تر است.

وی گفت: مجتمع مدیریت زنجیره ارزش خودرو یا مرکز تکنو را در سال جاری راه اندازی کردیم که در آن ۵۴ تفاهم نامه با شرکت های دانش بنیان بر اساس بیش از ۲۰۰ نیاز شناسایی شده منعقد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت حراست، مجموعه علم و فناوری صنعت خودرو را راه اندازی کرده ایم و در حال پیگیری سایر زمینه های همکاری هستیم.

وی گفت: نتیجه همه این فعالیت ها باید در صورت سود و زیان شرکت درج شود و همه این موارد منجر به افزایش درآمد یا کاهش هزینه های گروه صنعتی ایران خودرو شود.

خطیبی تصریح کرد: اگر قرار است ایران خودرو تا پنج سال آینده به یکی از سه خودروساز بزرگ ردیف ۲ جهان و در ۱۰ سال آینده به یکی از خودروسازان پیشرو در زنجیره ارزش جهانی تبدیل شود، باید نگاه ویژه ای به سودآوری داشته باشیم. : سهامدار به حق از فعالیت هیات مدیره، مدیرعامل و کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو انتظار سودآوری دارد و به همین دلیل با جدیت پیگیر پاسخگویی به مطالبات شرکت ایران خودرو طبق ماده ۹۰ ماده ۴۴ هستیم. قانون اساسی

وی افزود: با مساعدت و اقبال ویژه وزیر صلح، قرار شد محصولات ایران خودرو و سایر خودروسازان در بورس عرضه شود که کمک زیادی به افزایش درآمد گروه صنعتی ایران خودرو خواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از کل قیمت محصولات ایران خودرو به لحاظ کاهش هزینه ها مربوط به مواد اولیه و شبکه تامین است، گفت: جلسات موثری با شبکه تامین و قطعه داشته ایم. دغدغه کل شبکه تامین این است که ایران خودرو نسبت به گذشته سربلندتر بوده و موفق تر از قبل حرکت می کند.

خطیبی گفت: به همین منظور نهایت کمک و مساعدت را خواهیم کرد و در این زمینه دو تفاهم نامه با بزرگترین قطعه سازان کشور منعقد کردیم که حتی نسبت به قیمت های سال ۱۴۰۰ نیز اصلاح و کاهش می یابد.

وی راه اندازی «حرکت نیروگاه ایران خودرو» را یکی دیگر از برنامه های بزرگ ایران خودرو دانست و گفت: ایران خودرو باید بخشی از درآمد خود را با فروش موتور، گیربکس، پیشرانه و اکسل به دست آورد و در این زمینه تمرکز کند. ما این پروژه را با قدرت و دقت لازم توسعه می دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه معتقدیم نباید خودروهای بی کیفیت تولید کنیم، تاکید کرد: این انتقادات متوجه خودروسازی ایران است و در سال های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است و برای این کار با یک ۴۰ شناسایی شدیم. درصد افزایش شاخص کیفی محصولات ایران خودرو نسبت به یک ماه قبل اسفند ماه سال گذشته در تلاش هستیم در این زمینه گام های بلندی برداریم.

وی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو به احترام سهامداران با سربلندی بیشتر از گذشته به فعالیت خود ادامه می دهد، گفت: مشکل ما اصلاح قیمت خودرویی است که ما هم دنبالش هستیم و وزارت امور خارجه. ایمنی حداکثر کمک را در این مورد ارائه خواهد کرد

خطیبی گفت: برخی از مسائل تنها در صنعت خودرو قابل حل نیست و برخی مسائل ملی وجود دارد که نیازمند تعامل و همکاری همه نهادها و دستگاه های اجرایی ذیربط است.