متخصص تغذیه ، رژیم دکتر انوشه برای افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یک وعده غذایی حذف می شود یا غذا در زمان غیر معمول مصرف می شود. به عنوان مثال ، صبحانه با همکاران در زمان های غیر معمول خورده می شود ، یا ناهار باقی می ماند. پس از اتمام کار اداری و هنگامی که فرد به خانه باز می گردد ، ناهار را در حوالی عصر می خورد. پرخوری در طول غذا اتفاق می افتد و ناهار هم نمی خورد. یک میان وعده عصر می تواند باعث شود که فرد در شب یا شب بیش از حد غذا بخورد. عدم تحرک پس از بازگشت و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای مصرفی باعث چاقی و عوارض دیگر می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای صرف ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی برای خوردن ندارند. همه باید با انجام کار خود از رژیم غذایی مناسب پیروی کنند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. البته افراد نشسته و کسانی که پشت میز نشسته اند ، به دلیل اینکه کالری کمتری مصرف می کنند ، باید انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به وفور در ادارات و مشاغل مصرف می شود پرهیز کنند. از میوه ها و سبزیجات بیشتر خودداری و مصرف کنید. در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و سبک زندگی بی تحرک جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید با توجه به فعالیت خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری متعادل و از همه گروه های غذایی تامین شود تا انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. برای مراقبت از بدن. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

برای کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نتوانند وعده غذایی معمول سه وعده ای را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، برای جلوگیری از سوء هاضمه به آرامی غذا بخورند و از خوردن غذا اجتناب کنند و حداقل به مدت 30 دقیقه غذا بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید