ماه ملی میوه و سبزیجات


ماه سپتامبر ماه ملی میوه و سبزیجات است و ما این را با تلاش برای یافتن راههای ساده ، واقع بینانه و خوشمزه برای افزایش مصرف روزانه میوه و سبزیجات خوشمزه و سالم ، جشن می گیریم.



افشاگری – این مطلب در اصل در سال 2020 در The Dieticitian Home Post شده بود اما به روز شده و بازنشر شده است.

دلیل تعطیلات

می دانم که به نظر می رسد هر هفته یک روز متفاوت “ملی (جای خالی را پر کنید)” وجود دارد. همه چیز از روز ملی اسفناج گرفته تا پنکیک ملی بلوبری با روز شربت افرا. آن خیلی زیاد است.


با این حال برای بنیاد سلامت بهتر تولید کنید (PBH) سپتامبر را ماه ملی میوه و سبزیجات توصیف کرده است ، و من قطعاً از آن حمایت می کنم!

مصرف میوه و سبزیجات در ایالات متحده

کاسه بزرگ توت فرنگی

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند به کاهش فشار خون ، جلوگیری از برخی سرطان ها و کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک کند. این امر بسیار مهم است زیرا بیماری های قلبی همچنان علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است ، با وجود این واقعیت که با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی می توان از 80٪ از حوادث قلبی عروقی جلوگیری کرد.


میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان های قوی هستند. آنها همه چیز را از بینایی گرفته تا سیستم ایمنی بدن ما پشتیبانی می کنند.

با وجود این مزایا ، آمریکایی ها به میزان توصیه شده روزانه خود برای میوه یا سبزیجات دست پیدا نمی کنند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط CDC در سال 2018

فقط 10 بزرگسال آمریکایی مقدار توصیه شده روزانه میوه و سبزیجات مصرف می کنند

جوانان برای دستیابی به میزان مصرف میوه ، هندوانه می خورند

مصرف میوه و سبزیجات جوانان به همان اندازه کم است ، الف فقط 2٪ دانش آموزان دبیرستانی واجد شرایط دریافت سبزیجات روزانه خود هستند و فقط 9 درصد از آنها روزانه میوه دریافت می کنند.

توصیه های فعلی میوه و سبزیجات چیست؟

بر اساس 2020-2025 راهنمای تغذیه برای آمریکایی ها، به بزرگسالان توصیه می شود روزانه موارد زیر را مصرف کنند –

  • 1.5-2 فنجان میوه
  • 2-3 فنجان سبزیجات

این دستورالعمل های رژیم مدیترانه ای ما توصیه می کنیم که میوه ها و سبزیجات را با بیشتر وعده های غذایی ، با تأکید شدید بر گنجاندن بسیاری از غذاهای گیاهی بیشتر در رژیم غذایی خود قرار دهید.

نکاتی برای مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

کاسه تربچه

در اینجا چند نکته ساده برای دریافت بیشتر میوه و سبزیجات در روز آورده شده است:

  • افزودن اسفناج یا سبزی به اسموتی صبحانه
  • هنگام ناهار سبزیجاتی مانند کاهو ، خیار و جوانه را روی ساندویچ بوقلمون قرار دهید
  • میوه (تازه یا یخ زده) با ماست برای یک پارافیت سبک مخلوط می شود
  • هر هفته سبزیجات جدید را در فروشگاه بچینید و روشهای جدیدی برای تهیه آنها بیابید
  • هفته ای یکبار سبزیجات را به عنوان ستاره برنامه برای شام a دوشنبه بدون گوشت غذای الهام گرفته
  • هفته ای یک بار یک ورق کامل سبزیجات را سرخ کنید تا در آخرین لحظه برای خوردن در دسترس باشید
  • هنگام پختن شام یک سینی سبزیجات پهن کنید تا یک میان وعده تهیه کنید
  • مخلوط کنید میکس پیاده روی خانگی با میوه های خشک مانند زردآلو ، زغال اخته یا گیلاس
  • ترکیب میوه ها در قنادی مانند هلوهای کبابی با ماست یا سالاد میوه نعناع

تعهد گیاه باشید

برای کمک به هرکسی که میوه ها و سبزیجات بیشتری را در شیوه زندگی خود بگنجاند ، PBH جنبشی سرگرم کننده به نام “Have A Plant Challenge” ایجاد کرده است. امسال ، ما تشویق می شویم که از تخیل خود استفاده کرده و خود را برای تجربه میوه ها و سبزیجات در سراسر جهان آماده کنیم. به افتخار مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، که سال 2021 را به عنوان سال جهانی میوه و سبزیجات نامگذاری کرده است ، جشن امسال شامل فعالیتهای دیجیتالی و اجتماعی هیجان انگیز ، محتواهای الهام گرفته شده در سطح جهان ، دستور العمل ها و موارد دیگر است.

یک چالش گیاهی وجود دارد

من شما را تشویق می کنم که قبول کنید تعهد گیاه باشید و خودتان را به چالش می کشید که هر روز و در طول ماه میوه و سبزی دیگری به برنامه معمول خود اضافه کنید.

این وب سایت Plant داشته باشید پر از منابع ، دستور العمل ها و اطلاعات عالی در مورد میوه ها و سبزیجات.

برخی از دستور العمل های میوه و سبزیجات رژیم مدیترانه ای مورد علاقه ما

دیدگاهتان را بنویسید