لاغری دانه های چیا چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟


چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای چه؟ آیا از خواص چیا اطلاع دارید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. این دانه های گیاهی حاوی مواد مغذی زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند. اگر می خواهید با خواص لاغری و حفظ سلامت دانه های چیا آشنا شوید ، انتهای مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا با وجود کوچک بودن ، مخازن مواد مغذی هستند و این مواد مغذی آنها را به ماده ای مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا فیبر بسیار بالایی دارند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا را به یک ماده رضایت بخش تبدیل کرد. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما از نظر ماهیت با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر تفاوت دارد. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند ، ژله لوبیا را تشکیل می دهند. این باعث می شود دیرتر گرسنه شوید و برای مدت زمان طولانی تری احساس بهتری داشته باشید.

چیا ماگ ؛ کالری بسیار کمی دارد

یکی دیگر از مزایای دانه های چیا ، که به کاهش وزن کمک می کند ، کالری بسیار کمی دارد. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا فقط 101 کالری دارد و یکی از مغذی ترین دانه های کم کالری است. با وجود سیری زیاد ، این مقدار کالری بسیار ناچیز است.

چیا ماگ ؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن ، از جمله پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و. ، به طور غیر مستقیم سیری را افزایش می دهد.

چیا ماگ ؛ متابولیسم خود را افزایش دهید

دانه های چیا منبع خوراکی چربی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، تری گلیسیریدها را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

چیا ماگ ؛ کنترل سطح قند خون

محتوای بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش سطح قند خون کمک می کند و به تنظیم و درمان دیابت نوع 2 کمک می کند.

چیا ماگ ؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و تنظیم فشار خون می شود.

چیا ماگ ؛ به هضم غذا کمک کنید

فیبر موجود در دانه چیا باعث بهبود هضم و بهبود هضم می شود. هضم بهتر غذاها معادل نفخ ، احتباس آب و کاهش وزن است.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی دیگر از خواص دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر بالای موجود در دانه چیا حرکت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. به همین دلیل است که می توانید از تمام مزایای تغذیه ای رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

حساسیت به گلوتن یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، گزینه مناسبی برای ترمیم و درمان گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از خواص چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان آن است. آنتی اکسیدان های موجود در چیا از اکسیداسیون چربی در دانه ها جلوگیری می کند.

اگرچه مفید بودن مکمل های غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها هنوز مورد بحث است ، اما محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند ، باعث پیری زودرس می شوند و باعث بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون در بدن توسط تریپتوفان ، یک اسید آمینه تولید می شود. دانه های تریپتوفان چیا به شما کمک می کند تا بخوابید و استراحت کنید. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

اگر سطح HDL یا کلسترول خوب را در بدن افزایش دهید ، طبیعی است که سلامت قلب حفظ شود. بنابراین ، اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید سعی کنید دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

7. جایگزینی تخم مرغ

لایه بیرونی بذر چیا وقتی با مایعات مخلوط می شود متورم می شود تا ژلی در اطراف آن ایجاد شود. برای کاهش کلسترول و افزایش میزان مواد مغذی در میان وعده ها ، کیک ها و شیرینی ها می توانید از این تخم مرغ به جای تخم مرغ استفاده کنید. برای تهیه جایگزین تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و بگذارید 15 دقیقه بماند.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست بسیار مهم است. توانایی بدن در جذب ویتامین E را می توان با خوردن روزانه دانه های چیا افزایش داد ، زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مقدار سلنیوم برای هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد با این دانه های کوچک بسیار آسان است ، اما مطمئناً نمی توانید تنها به این سوپر غذا اعتماد کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی موجود در دانه چیا مانند ویتامین B ، تیامین و نیاسین ، غذاهای موجود در بدن را به انرژی تبدیل می کنند. این افزایش انرژی باعث بهبود خلق و خو ، افزایش فعالیت های روزانه و نشاط می شود

10-پوست خود را جوان کنید و به رشد موها و ناخن ها کمک کنید

پروتئین ها و آنتی اکسیدان های موجود در دانه چیا باعث کلاژن سازی پوست می شوند و در نتیجه آن را جوان می کنند. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء اصلی غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید