غلات کامل را برای کودکان افزایش دهید


با رعایت این نکات تغذیه ای غلات کامل را در رژیم غذایی فرزندان خود برای سلامت مطلوب افزایش دهید.

با ارائه غلات سبوس دار سالم به فرزندان خود در هر وعده غذایی ، درست در کنار میوه ها و سبزیجات ، غلات کامل را برای کودکان خود افزایش دهید. راه های زیادی برای آوردن این نیروگاه ها – که برای تغذیه و سلامت مطلوب گیاه در حال رشد بسیار مهم است – وجود دارد. تشویق کودکان به خوردن و یادگیری دوست داشتن غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی یکی از محبت آمیزترین و م effectiveثرترین هدایایی است که می توانیم به آنها هدیه دهیم. علاوه بر سبزیجات و میوه ها ، غلات کامل باید بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی کودک باشد. غلات سبوس دار حاوی مقدار زیادی فیبر و مواد مغذی هستند که در این مرحله از رشد و نمو سریع بسیار مهم هستند ، چه برسد به سوخت ، برای حفظ انرژی بی حد و حصر کودک! تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی کودکانی که غلات کامل مصرف می کنند با مصرف مواد مغذی بیشتر و کیفیت رژیم غذایی به مراتب بهتر در مقایسه با کودکانی که آنها را مصرف نمی کنند مرتبط است. با این وجود ، تعداد کمی از کودکان غلات کامل می خورند ، به این معنی که آنها از خواص غلات کامل غافل می شوند. شروع کودکان با غلات کامل به آنها آنچه امروز نیاز دارند تغذیه می کند و پایه و اساس یک رژیم غذایی مادام العمر سالم را پایه ریزی می کند.

پنکیک های گندم کامل دوستدار بچه ها ، مانند این پنکیک بادام زمینی با دستور هلو زنجبیلی را امتحان کنید.

چرا غلات کامل از ابتدا؟

بلافاصله پس از شیر مادر یا شیرخشک نوزاد ، اولین تجربه غذایی کودک شما شامل غلات کامل مانند برنج ، جو دوسر و کینوا است. ما می خواهیم اولین غذاهای آنها تمیز ، سالم و مغذی باشد ، همانطور که طبیعت آنها را آفریده است – و این وقتی بچه می شوند تغییر نمی کند. در حقیقت ، این امر حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا بچه های کوچک شرکت کننده فعال در وعده های غذایی خواهند بود. این در تمام دوران کودکی ادامه دارد. در صورت امکان غلات سبوس دار – غلات کامل ، نان و غلات کامل – به آنها توصیه کنید زیرا حاوی مواد مغذی بسیار بیشتری نسبت به غلات تصفیه شده هستند. در حالی که هر چشم از سه قسمت تشکیل شده است: سبوس ، غنی از فیبر خارجی ، سرشار از ویتامین B و مواد معدنی است. جوانه غنی از ریزمغذی ها حاوی ویتامین B ، ویتامین E ، مواد شیمیایی گیاهی و چربی های سالم ؛ و آندوسپرم حاوی نشاسته ، که حاوی پروتئین ها و ویتامین های خاصی است ، فقط غلات کامل هر سه را سالم نگه می دارد. غلات تصفیه شده (مانند نان سفید ، ماکارونی سفید و برنج سفید) فقط حاوی آندوسپرم هستند. سبوس و جوانه حاوی مقوی ترین مشت و حاوی فیبرهای غذایی مهم ، ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی هستند که برای سلامتی مفید هستند.

این دستور العمل بسته بندی شده برای بچه کیک هویج یک شب یک راه عالی برای تهیه غلات کامل است.

مصرف غلات سبوس دار دارای تعدادی اثر محافظتی از جمله کاهش وزن و خطر چاقی ، دیابت نوع 2 ، برخی سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی است. دستورالعمل های رژیم غذایی آمریکایی ها توصیه می کند که کودکان بین 1 تا 18 سال از 1.5 تا چهار غذای غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل استفاده کنند که نیمی از آنها باید غلات کامل باشند تا فیبر غذایی افزایش یابد و معده طبیعی ایجاد شود. عملکرد (به عنوان مثال برای جلوگیری از یبوست) و پیشگیری از بیماری های مزمن.

برنج (در مزرعه برنج در تصویر بالا نشان داده شده است) ، گندم و سایر غلات کامل حاوی فیبر و ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی مهم هستند که رشد سریع کودکان را تغذیه و تغذیه می کنند.

تنوع غلات کامل-از جو دوسر آشنا و برنج قهوه ای گرفته تا آمارانت و تیفه کمتر شناخته شده-را بیاموزید و از آزمایش آنها به عنوان جایگزین غلات یا با امتحان چیز کاملاً جدید لذت ببرید. هدف این است که تا آنجا که ممکن است به آنها پیشنهاد دهیم و از آنها به عنوان یک خانواده لذت ببریم تا بچه ها آنها را بشناسند و سلیقه آنها و در نهایت عشق آنها در این گروه غذایی سالم شکل بگیرد. بسیاری از غذاهای بسته بندی شده مناسب از غلات کامل وجود دارد. بچه ها عاشق غلات کامل ، بیسکویت ، مافین و تنقلات هستند. فقط برچسب ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از غذاهای کامل ، بدون مواد نگهدارنده یا مواد مصنوعی تهیه شده اند.

از غلات کامل مانند جو دوسر در غذاهای مورد علاقه بچه های خود استفاده کنید.

تحقیقات نشان می دهد که حتی کودکان 2-3 ساله غذاهای غنی از مواد مغذی بسیار کم ، از جمله میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل مصرف می کنند. با این حال ، آنها بیش از حد چربی اشباع و سدیم را مصرف می کنند ، که عمدتا به شکل میان وعده است. به عنوان مثال ، بیشترین مصرف سبزیجات سیب زمینی سرخ کرده بود و در روز فراخوان 24 ساعته رژیم غذایی ، تقریباً 90 درصد از کودکان خردسال از نوشیدنی ، شیرینی یا میان وعده شیرین شیرین استفاده کردند ، در حالی که 30 درصد حتی آن را مصرف نکردند. یک وعده غذا بخورید از سبزیجات یا میوه ها در مورد غلات ، تقریباً همه کودکان 2-3 ساله از نوعی غلات یا محصول غلات استفاده می کردند و تقریبا 60 درصد از غذاهایی که حداقل 50 درصد غلات کامل داشتند ، استفاده می کردند. با این حال ، از غذاهایی که بیشتر مصرف می شوند ، مانند غلات ، پاستیل ، بیسکویت ، پنکیک و ماکارونی ، تعداد کمی از کودکان غلات کامل مصرف می کردند.

انواع غلات کامل را از میان وعده های مورد علاقه دم خود انتخاب کنید ، حتماً برچسب مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی غلات کامل هستند.

پیتا سبوس دار را با هموس به عنوان یک میان وعده سالم سرو کنید.

راهکارهایی برای سرو غلات کامل

برای خوردن غلات کامل کودک تلاش زیادی لازم نیست. این ایده های ساده و کودک پسند را برای افزایش غلات کامل برای کودکان خردسال بررسی کنیدبه

بچه ها عاشق اسپاگتی با سس گوجه فرنگی هستند – بنابراین کامل باشید!

خمیر را جایگزین کنید! انواع ماکارونی سبوس دار – آرد کامل ، کینوا ، جو ، گندم سیاه – را به جای ماکارونی سفید در غذاهای مورد علاقه فرزندتان مانند اسپاگتی انتخاب کنید. سس ها و سوپ ها آنقدر آشنا هستند که آن را امتحان می کنند و احتمالاً حتی متوجه تفاوت آنها نمی شوند.

فاررو یک جایگزین کامل عالی برای برنج سفید یا ماکارونی سفید است.

صفحات را بالا بیاورید. آن را با برنج سفید ساده یا به عنوان یک ماده سرخ شده با غلات کامل مانند آرد ، کینوا یا برنج قهوه ای جایگزین کنید و فیبر و ارزش غذایی را در چند ثانیه افزایش دهید.

مافین بچه بری Yummy Oat حاوی جو دوسر کامل ، میوه ها و سبزیجات است-این یک روش گیاهی برای تغذیه غذای اولیه است.

پخت و تغییر دفعه بعد که توتو هوس یک حیوان خانگی پخته را کرد ، مقداری از آرد سفید را با بلغور جو دوسر کامل یا آرد گندم سیاه جایگزین کنید و یک وعده کلوچه ، شیرینی ، پنکیک یا وافل متناسب با هر دو را بپزید. دستور تهیه کلوچه بچه گری جو دوسر خوشمزه بری یا کوکی های کابوی تصویر بالا را امتحان کنید.

بیشتر غلات سبوس دار مصرف کنید ، مانند این دستور سرگرم کننده برای گرانولای زغال اخته اسطوخودوس.

آن را در غلات بفروشید.بچه ها در حال حاضر جو دوسر غلات کامل را دوست دارند ، بنابراین سرو یک کاسه با سس مغذی مانند میوه و آجیل آسان است. چرا یک کاسه گندم ، کینوا یا خامه گندم ارائه نمی دهید؟ می توانید با مخلوط کردن یک دانه کامل جدید با یک دانه آشنا شروع کنید.

از نان های سبوس دار برای همبرگر با سبزیجات استفاده کنید!

همیشه 100٪ WG را انتخاب کنید شما همیشه می توانید یک محصول غلات کامل را انتخاب کنید ، به دنبال آن باشید! نان سبوس دار برای ساندویچ ، پیتا سبوس دار و مافین انگلیسی برای پوسته پیتزا ، تورتیلا برای کوسادیلا و بسته بندی ، بیسکویت کامل و تنقلات. مطمئن شوید که مواد روی برچسب غلات کامل یا 100٪ غلات کامل باشد.

برای ایده های بیشتر در مورد غلات سبوس دار برای بچه ها ، این دستور العمل های غلات کامل دوستدار بچه ها را بررسی کنید:

مافین ارزن بلوبری وگان
اسکون کدو جو دوسر وگا
جو دوسر سرخ کرده نارگیل موز توت فرنگی

نوشته شده توسط Lori Zanteson ، Sharon Palmer ، MSFS ، RDN
عکسهای شارون پالمر

دیدگاهتان را بنویسید