غذای احمقانه؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد


متوجه شده اید که بدون آن غذا می خورید واقعا آیا هنگام غذا خوردن غذا می خورید؟ این خوردن بی فکر است

خوردن بی فکر زمانی است که از تجربه غذا و بدن جدا می شوید و لذت بردن از آنچه می خورید را برای بدن دشوار می کند و می دانید چه زمانی سیر و سیر هستید.

همه ما قبلا این کار را انجام داده ایم.

شاید هنگام تماشای تلویزیون غذا بخوریم یا تمام بعدازظهرها چرانی کنیم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه هر بار که غذا می خوریم صد در صد حواسمان نیست ، اما مشکل خوردن بی فکر این است که می تواند منجر به تعدادی نتایج ناخواسته شود. از دوره های پرخوری تا سیری بیش از حد ، که باعث سوء هاضمه و حتی پشیمانی و گناه می شود ، خوردن بی فکر هرگز به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما علل متداولی را بررسی می کنیم که می توانید برای غلبه بر آنها احمقانه غذا بخورید.

6 دلیل رایج در خوردن بی فکر

درک بهتر اینکه دقیقاً چه چیزی منجر به خوردن احمقانه می شود ، می تواند به شما در تشخیص بهتر زمان وقوع آن و اقدامات لازم برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. غذا برای راحتی

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، اینطور نیست؟ خوب ، متأسفانه ، این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذاها خوشمزه و لذت بخش هستند و باید از آن لذت ببرید! با این حال ، آنچه ما نمی خواهیم این است که به غذا به عنوان وسیله ای برای آرامش نگاه کنیم ، یا به عنوان یک ساز و کار مقابله ای برای کمک به ما در کنار آمدن با سایر بخشهای غیر قابل لذت زندگی خود.

وقتی شخصی برای راحتی غذا می خورد ، معمولاً هوس غذا می کند تا احساس قبلی را از بین ببرد و با خوشحالی آن را جایگزین کند.

برای مثال ، فرض کنید بعد از کار احساس استرس شدید می کنید. ممکن است هنگام بازگشت به خانه نتوانید این احساس مضطرب را به طور کامل از بین ببرید ، بنابراین دست به دامان کیک شکلاتی مورد علاقه خود شوید زیرا می دانید که طعم کیک همیشه خوب است و به شما کمک می کند استرسی که دارید را فراموش کنید.

این امر باعث خوردن غذای نامعقول می شود.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، تمام طعم های آن را بچشید و تا آنجا که می توانید لذت ببرید! در عوض ، شما به دنبال کیک برای راحتی ، و فرار هستید. این می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات شدید – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی – رخ دهد.

2. علائم محیطی

آیا مکانهایی وجود دارد که به آنها بروید و باعث تمایل خاصی شود؟

یکی از رایج ترین چیزهایی که درباره آن می شنوم سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

حالا شما فقط می خواهید از یک وعده غذایی لذت ببرید ، به هیچ وجه شرمنده نباشید! غذا باید مغذی و لذت بخش باشد ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما در اینجا بی توجهی زمانی مطرح می شود که با وجود گرسنگی غذا بخواهیم. اگر در نتیجه یک سیگنال محیطی کاملاً سیر شده باشیم و به سادگی غذا بخوریم ، نمی توانیم به گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا میزان و زمان خوردن را تعیین کنیم. ما به سادگی برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود ، که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه که برنامه ریزی کرده بودیم ، احساس سیری ، نفخ و احتمالا کمی تاسف آور داشته باشیم.

یکی دیگر از نمونه های رایج علائم محیطی اغلب در موقعیت های اجتماعی خوردن یافت می شود. در بسیاری از این موقعیت ها ، اغلب غذاهایی وجود دارد که برای چرا نشان داده می شوند ، مانند چیپس کاسه یا تخته برش. این به سادگی می تواند باعث شود شما غذاهای خاصی را بخواهید که به طور معمول نمی گویید بیشتر راضی کننده هستند. این امر همچنین می تواند منجر به تمسخر بیش از حد شود زیرا هر بار که در کنار آن قدم می زنید چیزی را می گیرید یا به دلیل اینکه تمام شب روبروی خود می نشینید.

3. انحراف

حواس پرتی یکی دیگر از علل شایع خوردن بی فکر است. همه چیز از پیمایش در اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن شما را از تجربه شما در مورد غذا دور می کند.

هنگامی که با غذا خوردن حواس شما پرت می شود ، سخت است که از آنچه می خورید خوشحال باشید زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا کرده اید؟ قبل از اینکه متوجه شود ، اگر بیشتر پشت میز بنشیند و آنچه را که می خورد تماشا کند ، بسیار بیشتر از آنچه می تواند می خورد.

اکنون مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار بسیار خوب است! گاهی اوقات ما فقط یک شب خوب Netflix می خواهیم و هنگام تماشای چیپس می خوریم. اما اگر این بخشی از برنامه معمول روزانه شما است ، می خواهید روی این عادت کار کنید.

4. احمقانه غذا خوردن به دلیل فشار همسالان

هر کس یک دوست یا یکی از اعضای خانواده دارد ، “نه ، مطمئناً باید این را امتحان کنی ، خیلی خوب است!” ، “می دانم که گفتی چیزی نمی خواهی ، اما لطفاً با من بمان!”.

کسی آشناست؟

وقتی واقعاً تشنه غذا نیستیم یا واقعاً از غذا لذت نمی بریم ، اما همچنان غذا می خوریم ، احمقانه غذا می خوریم.

باز هم ، ما به سادگی با خوردن غذا می خوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چقدر خوشمزه است ، چه احساسی به ما می دهد یا چه بویی دارد ، بلکه ما بخاطر اینکه کسی آن را گفته است می خوریم.

5. کسالت

در حال حاضر ، این غذا بسیار شبیه غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز دیگری به دنبال عادت است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت نیاز از خلبان خودکار استفاده کنیم ، بنابراین می توانیم کارهای روزانه را به راحتی انجام دهیم. این بخش بزرگی از عادت است! اما کاری که آنها انجام می دهند گاهی باعث می شود وقتی در اطراف غذا هستیم ، ناخواسته یا بی دلیل عمل کنیم.

به عنوان مثال ، فرض کنید وقتی شما بزرگسال بودید ، وقتی کارهای خانه را تمام می کردید ، همیشه به آشپزخانه می رفتید و بازی نمی کردید یا کارهای خاصی انجام نمی دادید. تو خسته هستی! او عادت کرد که در اطراف اتاق غوغا کند و آنچه را که آنجا بود جمع کند.

خوب ، حالا که خسته شده اید ، مغز شما می تواند فوراً به سراغ غذا برود. یک عادت ایجاد شده است.

من تکرار می کنم ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و آگاهانه می خواهیم غذا را تجربه کنیم ، اما برای تأمین نیازهای دیگر که متأسفانه واقعاً نمی توانیم آنها را برآورده کنیم ، تغذیه می کنیم.

6. برنامه وعده های غذایی باعث خوردن بی فکر می شود

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی مشخص به من مراجعه می کنند باید اصرار کردن

صبحانه ، ناهار و شام هر روز در ساعات مشخص سرو می شود. چرا تونستی بپرسی؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند که باید این کار را انجام دهند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ما عمداً دوباره گرسنگی و سیری خود را نادیده می گیریم. به جای اینکه به بدن خود گوش دهیم و بر اساس آن واکنش نشان دهیم ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. وقتی احساسات غذا را کنترل نمی کنیم ، دوباره احمقانه غذا می خوریم.

چگونه از خوردن بی فکر جلوگیری کنیم

اکنون می دانیم چه چیزی باعث خوردن بی فکر می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم شما را از انگیزه های فردی خود آگاه کنیم. آیا غالباً برای راحتی غذا تماشا می کنید؟ آیا تسلیم فشار همسالان می شوید؟ آیا رژیم می گیرید؟ یا شاید خستگی یا محیط شما بر آن تأثیر بگذارد؟

اگر از آنچه باعث غذا خوردن بی فکر می شود آگاه باشید ، می توانید به طور فعال برای از بین بردن این عادت ها و ایجاد عادت های مثبت و جدید تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ابزارهای ساده اما م effectiveثری را که می توانید با وعده غذایی بعدی خود شروع کنید تا با غذاهای امروزی متعادل تر شوید و همچنین گام هایی را که می توانید برای حفظ عادات غذایی متعادل بردارید ، به اشتراک می گذاریم.

آگاهانه غذا خوردن را تمرین کنید

همچنین می توانید تمرین عمدی تغذیه آگاهانه را بیاموزید. این چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود آموزش می دهیم تا اهداف فردی خود را محقق کنند. با دور شدن از تغذیه بی فکر و حرکت به دنیای تغذیه معقول ، به شما امکان می دهد اهداف زندگی و سلامتی خود را کنترل کنید.

اگر می خواهید این مهارت را توسعه دهید اما مطمئن نیستید که گام بعدی مناسب برای شما چیست ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان رژیم غذایی ما ثبت نام کنید! شما می توانید دردها ، اهداف و آرزوهای خود را برای تصمیم گیری در مورد اقدامات بعدی مورد بحث قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید