غذاهای کاهنده کلسترول که باید از امروز شروع کنید


بیماری قلبی نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان یک مشکل جدی است. با توجه به CDC ، الف منجر به مرگ و میر در آمریکا بر اثر بیماری قلبیبه و این عامل اصلی مرگ در سایر نقاط جهان است. بنابراین ، اگر به سلامت قلب خود توجه نکرده اید ، وقت آن است که این کار را شروع کنید و در صورت نیاز به کاهش کلسترول ، باید یک مرحله مهم را در نظر بگیرید.

کلسترول و سن

با افزایش سن ، بسیاری از افراد متوجه می شوند که سطح کلسترول آنها افزایش می یابد. این به این دلیل است که با افزایش سن ، بدن او تمایل به تولید کلسترول بیشتر دارد.

بنابراین ، بسیار مهم است که با افزایش سن ، میزان کلسترول خود را به طور منظم بررسی کنید. هرچه زودتر متوجه مشکلات کلسترول خود شوید ، احتمال کاهش آن قبل از اینکه مشکلات از دست شما خارج شوند و حل آنها دشوارتر باشد ، بیشتر است.

افراد زیر 18 سال معمولاً فقط باید چند بار سطح کلسترول خود را بررسی کنند مگر اینکه در خانواده خود دچار بیماری قلبی شدید شده باشند. با افزایش سن ، توصیه می شود سطح کلسترول خود را هر چند سال یکبار بررسی کنید. اما باز هم ، اگر بیماری قلبی دارید ، ممکن است بخواهید آنها را بیشتر چک کنید.

کلسترول و وزن

سن تنها عامل مراقبت از کلسترول نیست. وزن می تواند نقش زیادی در کلسترول بالا داشته باشد ، که حتی در کودکان نیز ممکن است رخ دهد.

کودکانی که غذاهای فراوری شده زیادی مصرف می کنند در معرض خطر کلسترول بالا هستند. و البته بزرگسالان نیز.

بنابراین ، مهم است که فعال بمانید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید تا وزن خود را تحت کنترل داشته باشید ، که به نوبه خود می تواند سطح کلسترول شما را پایین نگه دارد.

دو نوع کلسترول

بر اساس CDC لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) اغلب به عنوان کلسترول “بد” نامیده می شود. بیشترین کلسترول را در بدن تشکیل می دهد و سطوح بالای آن خطر بیماری های قلبی و سکته را افزایش می دهد.

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) اغلب به عنوان کلسترول “خوب” نامیده می شود. این نوع کلسترول است که کلسترول را جذب کرده و به کبد می برد و سپس از بدن دفع می شود. سطوح بالای این خوب زیرا به کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته کمک می کند.

کلسترول و بیماری قلبی

تجمع کلسترول می تواند منجر به تنگی عروق شود

هرچه LDL (کلسترول بد) شما بیشتر باشد ، خطر بیماری های قلبی ، حمله قلبی ، سکته مغزی و موارد دیگر نیز بیشتر می شود. این به این دلیل است که این کلسترول بد در دیواره رگ های خونی تجمع می یابد و یک “پلاک” ایجاد می کند که باعث می شود داخل عروق خونی به مرور زمان باریک شود. این تنگ شدن جریان خون را از قلب و سایر اعضای بدن شما سخت تر می کند و به طور بالقوه باعث حمله قلبی می شود.

به طور خلاصه ، شما نمی خواهید خود را در موقعیتی قرار دهید که این موارد امکان پذیر است ، به ویژه اگر یک شیوه زندگی سالم را انتخاب کنید.

یک شیوه زندگی سالم شامل ورزش منظم در زندگی با فعالیت هایی مانند پیاده روی ، یوگا ، پیلاتس و موارد دیگر است. این را با یک رژیم غذایی بهبود یافته همراه با غذاهای مناسب ترکیب کنید و متوجه شوید که برای کلسترول سالم کار می کنید.

در زیر برخی از غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید برای حفظ سطح کلسترول در محدوده سالم ذکر شده است.

غذاهایی که به کاهش کلسترول کمک می کنند

اگرچه غذاها لزوماً درمان مشکلات کلسترول نیستند ، اما یک نقطه شروع عالی هستند. در اینجا برخی از مهمترین غذاهایی که باید برای کنترل سطح کلسترول خود در رژیم غذایی خود استفاده کنید ، آورده شده است.

جو دوسرجو دوسر

جو دوسر یک صبحانه خوشمزه و ساده است که روز را در مکان مناسب شروع می کند. جو دوسر حاوی فیبر محلول است که دارای مزایای دیگری است.

حبوبات

حبوبات خانواده ای از غذاها هستند که شامل لوبیا ، نخود فرنگی و عدس است. حبوبات حاوی مقدار زیادی فیبر ، پروتئین و سایر مواد معدنی هستند که بدن را شاد و سالم می کند.

آووکادوبرش های آووکادو می تواند کلسترول را کاهش دهد

از آووکادو به دلیل چربی آن نترسید. چربی های موجود در میوه تک اشباع نشده اند و برای کاهش سطح LDL و افزایش کلسترول خوب HDL ایده آل هستند.

گردو

مطالعات نشان می دهد که مصرف مغزها مانند بادام ، گردو و بادام زمینی برای قلب مفید است. فقط مطمئن شوید که می خواهید 2 اونس آجیل در روز دریافت کنید.

میوه

اکثر میوه ها حاوی فیبر محلول هستند که به کاهش کلسترول کمک می کند. این به این دلیل است که فیبر به بدن کمک می کند کلسترول را تخلیه کند ، که باعث حرکت همه چیز می شود. توت ها به ویژه میوه های بسیار خوبی در افزایش HDL و کاهش LDL هستند.

ماهی چرب

ماهی قزل آلا کبابی روی تخت سبزیجات می تواند به کاهش کلسترول کمک کند

خوردن ماهی های چاق تر مانند ماهی آزاد باعث کاهش سطح LDL – کلسترول خوب – می شود. این به دلیل اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی است.

سبزیجات

زنی که یک جعبه سبزیجات در دست دارد به کاهش کلسترول کمک می کند

سبزیجات برای بسیاری از موارد مفید است ، اما بسیاری از مردم در مورد کلسترول فکر نمی کنند. با این حال ، آنها برای پایین نگه داشتن سطح کلسترول عالی هستند زیرا سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند. برخی از سبزیجات به ویژه دارای پکتین بالا هستند که فیبر محلول است و به کاهش کلسترول کمک می کند. سبزیجات غنی از پکتین شامل هویج ، سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل ، نخود فرنگی و لوبیا سبز است.

جو و سایر غلات کامل

جو ، جو و سایر غلات کامل می توانند کلسترول را کاهش دهند ، که به نوبه خود خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این به دلیل فیبر محلول آنها است.

مراقبت از سلامت قلب ما با فعال بودن و تغذیه سالم ، به ویژه در دوران سالمندی بسیار مهم است. اگر متوجه شدید که از بهترین سلامت برخوردار نیستید ، برای کاهش کلسترول خود و بازگشت به سلامت قلب اقداماتی انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

شناخت و پیشگیری از بیماری های قلبی

قلب خود را در جایی که دهان شماست بگذارید!

چگونه در هنگام تنهایی از حمله قلبی جان سالم به در ببریم

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (به صورت رایگان!) و ما هر هفته مقالات فوق العاده ای را برای شما ارسال می کنیم. به طور رایگان اینجا ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید