غذاهایی که باعث واکنش هورمونی می شوند – آن لوئیز گیتلمن


انسولین ، گلوکاگون و ایکوزانوئیدها

غذا در واقع کارآمدترین سیستم انتقال هورمون است. به بیان ساده ، انواع مختلف غذاها تحت تأثیر انواع مختلف هورمون ها که پیام رسان شیمیایی هستند قرار می گیرند. بنابراین ، اکثر برنامه ها و رژیم های غذایی من در حدود 40-30-30 خرابی است ، که به معنی 40 درصد کالری از چربی های سالم و ضروری ، 30 درصد از کربوهیدراتهای دیر اثر و 30 درصد از غذاهای پروتئینی بدون چربی است.

کربوهیدرات ها (مانند سیب زمینی شیرین ، مربا ، نخود فرنگی و کدو تنبل) ترشح هورمون انسولین را تحریک می کند ، که قند خون را کاهش می دهد و به عنوان هورمون ذخیره چربی عمل می کند. پروتئین ها (مرغ ، گوشت گاو ، مرغ ، ماهی ، تمپه و لوبیا) هورمون گلوکاگون را تولید می کنند که سطح قند خون را بالا می برد و چربی های ذخیره شده را به حرکت در می آورد.

چربی ها (بذر کتان ، تخمه کدو ، دانه های چیا ، دانه های کنف ، روغن ماهی و محصولات گیاهی مانند توت سیاه و روغن گل گاوزبان) اجزای سازنده هورمون های بافتی هستند که به ایکوزانوئیدها معروف هستند. باز هم ، این تعادل ظریف کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها سطح این هورمون ها را در بدن تعیین می کند. بیایید بسته بندی آنها را یکی یکی شروع کنیم.

نظر من در مورد انسولین

بسیاری از مردم از قبل می دانند که انسولین اساساً مهمترین هورمون است که سطح قند خون را پس از مصرف هر نوع کربوهیدرات تنظیم می کند. انسولین به بافت ماهیچه ای کمک می کند تا از سطح قند خون به عنوان انرژی استفاده کند و به دو طریق به ذخیره قند خون اضافی کمک می کند.

اول ، انسولین به کبد کمک می کند تا قند خون را ذخیره کند و انرژی را به عنوان گلیکوژن در کبد ذخیره می کند. با این حال ، بدن فقط می تواند مقدار محدودی از گلیکوژن را ذخیره کند. هر مقدار اضافی که بدن می تواند ذخیره کند ، دوباره با کمک انسولین به چربی بدن تبدیل می شود. برای افزایش گلوکاگون نسبت به انسولین و در نتیجه دسترسی بهتر بدن به چربی بدن ، بدن باید نسبت متعادل تری از کربوهیدرات ها ، پروتئین و چربی را در هر وعده غذایی داشته باشد. ورزش علاوه بر رژیم متعادل تر ، سطح انسولین را نیز کاهش می دهد.

وقتی مشتری را پیدا می کنم که در راه دیابت نوع 2 است یا مبتلا به دیابت کامل بزرگسالان است ، مطمئن می شوم که حاوی کربوهیدرات مناسب است و همچنین یک محصول تنظیم کننده انسولین مانند فرمول کاهش وزن حاوی کروم (یک ماده معدنی ضروری است که با انسولین کمک می کند تا گلوکز از خون به داخل سلول ها منتقل شود). همچنین حاوی ال کارنیتین است که برای انتقال اسیدهای چرب در هنگام تجزیه چربی مورد نیاز است و ریشه انگور اورگان ، منبع طبیعی بربرین ، یک ترکیب آلکالوئیدی است که ثابت شده است به تنظیم سطح قند خون و متابولیسم چربی کمک می کند.

گلوکاگون

هورمون پروتئینی گلوکاگون در برابر انسولین عمل می کند. آنچه انسولین ذخیره می کند ، گلوکاگون مجدداً استفاده می کند. این دو هورمون در جریان خون با هم برخورد نمی کنند زیرا وقتی سطح انسولین بالا است ، سطح گلوکاگون پایین است و برعکس.

وقتی قند خون کاهش می یابد ، لوزالمعده گلوکاگون ترشح می کند. اعتقاد بر این است که هم غذاهای غنی از پروتئین و هم ورزش این روند را القا می کنند. گلوکاگون باعث می شود گلیکوژن ذخیره شده به جریان خون بازگردد و سطح قند خون را بازیابی کند. گلوکاگون علاوه بر آزادسازی گلیکوژن ، چربی بافت چربی را نیز آزاد می کند. سپس این چربی به عنوان سوخت سوزانده می شود.

انسولین و گلوکاگون چه نقشی دارند؟ انسولین قند خون را کاهش می دهد در حالی که گلوکاگون آن را افزایش می دهد. انسولین چربی را ذخیره می کند و گلوکاگون چربی ذخیره شده را به حرکت در می آورد. انسولین توسط کربوهیدراتها و گلوکاگون با پروتئین تحریک می شود. این در مورد اطمینان از تولید کافی گلوکاگون است که برای مقاومت به انسولین بسیار مهم است. داشتن پروتئین هایی که به راحتی قابل هضم هستند مانند پروتئین وی وسواس پروتئین بدن به تثبیت سطح قند خون کمک می کند. من هر روز یک میان وعده با چربی مناسب تهیه می کنم.

ایکوزانوئیدها

همانطور که همه می دانیم ، ما برای تأمین اسیدهای چرب ضروری که بخشی از ایکوزانوئیدها هستند ، به نوع چربی مناسب در رژیم غذایی خود نیاز داریم. ایکوزانوئیدها هورمون های طبیعی هستند که توسط بدن ترشح می شوند و عملکرد بدن ما را لحظه به لحظه تنظیم می کنند.

پروستاگلاندین ها تنها ایکوسانوئیدهایی هستند که اکثر مردم در مورد آنها شنیده اند و این به این دلیل است که پروستاگلاندین ها در سیستم تولید مثل مردان مهم هستند. اما ایکوزانوئیدها نقش بسیار بزرگتری در زیست شناسی انسان نسبت به معمول دارند. در واقع ، برخی از مقامات ادعا می کنند که ایکوزانوئیدها تقریباً همه هورمون ها و کلیه عملکردهای بدن را تنظیم می کنند. شناخته شده است که آنها تحت تأثیر مواد مغذی جذب شده از غذا قرار می گیرند.

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، انواع مناسب چربی ها برای ایکوزانوئیدها ضروری هستند. چربی های سالم ، به ویژه اسیدهای چرب ضروری مانند GLA-90 و CLA-1000و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن Super-EPA، برای تهیه مواد لازم برای ساخت ایکوزانوئیدها. من اینها را به افرادی که نیاز به افزایش ایکوزانوئیدها دارند ، توصیه می کند ، که به بدن کمک می کند عروق خونی را گسترش دهد ، لخته شدن خون را به تأخیر می اندازد ، برونش ها را گسترش می دهد ، تکثیر سلولی را کند می کند و ایمنی را تقویت می کند.

ایکوزانوئیدها با التهاب مبارزه می کنند ، کلسترول را کاهش می دهند ، درد را کاهش می دهند ، هورمون های غدد درون ریز را تحریک می کنند ، تری گلیسیرید را کاهش می دهند و به مبارزه با افسردگی کمک می کنند. برای GLA-90، توصیه می کنم 2 ژله نرم دوبار در روز همراه با غذا میل کنید. برای CLA-1000، یک ژل نرم سه بار در روز مصرف کنید. و همینطور Super-EPA، پیشنهاد می کنم روزی دوبار ژل نرم مصرف کنید.

در مجموع ، غذا را م efficientثرترین سیستم تحویل تعادل هورمونی در نظر بگیرید. ما دیگر برای کالری غذا نمی خوریم ، بلکه برای هورمون های خود غذا می خوریم. به سلامتی!



دیدگاهتان را بنویسید