عوامل موثر بر افزایش قد


عوامل مختلفی بر قد افراد تأثیر می گذارد که مهمترین آنها عوامل ژنتیکی هستند. تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که عوامل ژنتیکی 60 تا 80 درصد روی قد فرد تأثیر می گذارد ، اگرچه عوامل محیطی مانند تغذیه و ورزش بطور کلی درصد باقی مانده را تشکیل می دهند. افزایش قد از یک سالگی شروع می شود و تا پایان بلوغ ادامه می یابد ، بنابراین احتمال افزایش قد بعد از بلوغ بعید به نظر می رسد.

افزایش قد

عوامل موثر بر افزایش قد

با این حال ، برای اطمینان از رشد بیشتر در دوران نوجوانی و کمک به افزایش قد در این دوره ، موارد خاصی را می توان انجام داد ، بنابراین می توانید با استفاده از توصیه های زیر ، افزایش قد را به Created تغییر دهید:

تاثیر رژیم متعادل بر افزایش قد

این یکی از مهمترین و م effectiveثرترین عوامل در افزایش قد است زیرا دریافت رژیم غذایی و مواد مغذی مناسب برای بدن در طول سالهای رشد بسیار مهم است. رژیم غذایی مناسب برای این منظور باید شامل موارد زیر باشد:

  • میوه های تازه
  • انواع سبزیجات تازه
  • غلات کامل
  • پروتئین ها
  • محصولات لبنی
  • ویتامین دی

استفاده صحیح از لوازم جانبی

فقط چند مکمل ویژه وجود دارد که قد کودکان را افزایش داده و از کوچک شدن استخوان ها در بزرگسالان جلوگیری می کند. به عنوان مثال ، برای افرادی که شرایط خاصی دارند که بر تولید هورمون رشد انسانی (HGH) تأثیر می گذارد ، پزشک شما ممکن است مکمل حاوی HGH مصنوعی را تجویز کند. بنابراین ، از مکمل هایی که قول افزایش قد را می دهند باید اجتناب شود زیرا هیچ مکملی وجود ندارد که بتواند به طور مستقیم قد را در سنین بعد از رشد افزایش دهد و مکمل ها به طور کلی در طول رشد توصیه می شوند.

خواب مناسب و مناسب به طور موثر قد را افزایش می دهد

کم خوابی و خواب ناکافی معمولاً در بلندمدت بر رشد قد تأثیر نمی گذارد ، اما اگر نوجوانان کمتر از نیاز بدن خود بخوابند ، می تواند در میزان رشد آنها مشکل ایجاد کند. این به این دلیل است که بدن در طول خواب HGH یا هورمون رشد آزاد می کند و اگر خواب کافی نباشد ، تولید این هورمون و سایر هورمون ها کاهش می یابد. میزان مناسب خواب در سنین مختلف به شرح زیر است:

  • خواب کافی در نوزادان زیر 3 ماه ، 14-17 ساعت در روز است.
  • نوزادان 3-11 ماهه باید 12-17 ساعت در روز بخوابند.
  • کودکان بین 1 تا 2 سال 11-14 ساعت می خوابند.
  • کودکان خردسال 3-5 ساله نیز به 10-13 ساعت خواب در روز نیاز دارند.
  • کودکان بین 6 تا 13 سال به 9 تا 11 ساعت خواب کافی نیاز دارند.
  • خواب کافی برای کودکان 14-17 ساله نیز 8-10 ساعت است.
  • بزرگسالان 18-64 ساله به 7-9 ساعت خواب روزانه نیاز دارند.
  • برای افراد مسن نیز 7-8 ساعت خواب توصیه می شود.

فعالیت و تحرک

ورزش منظم روزانه فواید زیادی دارد ، ماهیچه ها و استخوان های شما را تقویت می کند ، به حفظ وضعیت و وزن ایده آل شما کمک می کند و تولید هورمون رشد یا HGH را افزایش می دهد. کودکان باید حداقل یک ساعت در روز ورزش کنند ، اما آموزش بزرگسالان فواید زیادی دارد و علاوه بر کمک به حفظ سلامت بدن ، می تواند خطر پوکی استخوان را نیز کاهش دهد.

به وضعیت صحیح پایبند باشید

وضعیت بد بدن می تواند شما را کوتاهتر از آنچه هستید نشان دهد و با گذشت زمان ، افتادگی یا چمباتمه زدن می تواند بر قد واقعی شما تأثیر بگذارد. بنابراین توجه به نحوه ایستادن ، نشستن و خوابیدن بسیار مهم است و در این موارد بدن باید وضعیت صحیح بدن خود را حفظ کند. برای حفظ حالت سالم ، انجام برخی تمرینات با هدف بهبود وضعیت بدن می تواند م effectiveثر باشد و شما می توانید این تمرینات را با کمک پزشک انجام دهید.

از تمرینات یوگا استفاده کنید

تمرینات یوگا برای تمام بدن می تواند ماهیچه ها را تقویت کرده و به تعادل حالت بدن کمک کرده و قد افراد را بلندتر نشان دهد. برای استفاده از تمرینات یوگا مبتدی ، همچنین می توانید این تمرینات را در خانه یا گروهی در باشگاه شروع کنید. تمرین منظم یوگا می تواند به خلاص شدن از شر بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، مشکلات وزن ، آرتروز و درد مفاصل کمک کند و به شما در آرامش و کاهش استرس کمک کند.

افزایش قد

آیا افزایش قد در بزرگسالی امکان پذیر است؟

پس از مراحل رشد بلوغ و نوجوانان ، صفحات رشد استخوان بسته می شوند و پس از آن ، حتی تغذیه مناسب و ورزش ممکن است بر افزایش قد بزرگسالان تأثیر نگذارد ، اما ممکن است با بهبود وضعیتی که به صاف شدن ستون فقرات کمک می کند ، کمی بالاتر به نظر برسد. به رشد استخوان کمک می کند در اینجا چند راه برای بهبود وضعیت بدن وجود دارد:

  • به طور منظم تمرینات کششی انجام دهید
  • صندلی را عوض کنید
  • فعالیت و ورزش منظم
  • از چمباتمه زدن خودداری کنید

چه زمانی رشد متوقف می شود؟

مهار در هر بدن مهندسی ژنتیک است و چگونه و تا چه حد تا حد زیادی توسط ژن ها تعیین می شود. کدهای ژنتیکی فرایندهای رشد فردی ما را تنظیم می کنند و هنگامی که رشد فیزیکی استخوان ها و سایر اندام ها در دوران بلوغ کامل می شود ، افزایش تولید استروژن در این دوره منجر به بسته شدن صفحات رشد استخوان می شود و سپس با بستن این محل ها ، آنها نمی توانند پاسخ دهند. به محرک های رشد در نتیجه ، احتمال افزایش قد با بستن صفحات رشد استخوان و توقف رشد بعید به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید