علل گرسنگی مداوم و راههای جلوگیری از آن


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن است که نشان می دهد به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، معده ما می تواند سر و صدا کند و ما احساس می کنیم که کاملا خالی هستیم. گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چند ساعت بین وعده های غذایی خود بدون گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه صادق نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود ما دائماً احساس ضعف و گرسنگی کنیم ، که در زیر به آنها می پردازیم.

احساس گرسنگی می کنید

علل گرسنگی و ضعف مداوم:

1. اگر پروتئین کافی مصرف نکنید ، احساس گرسنگی و ضعف خواهید کرد

مصرف پروتئین مناسب برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین احساس گرسنگی را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند کالری کمتری در طول روز دریافت کند ، در نتیجه تولید هورمون هایی که باعث احساس سیری می شوند را افزایش می دهد. به همین دلیل ، اگر پروتئین کافی در وعده غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی گرسنه خواهید بود.

چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

غذاهای مختلف حاوی پروتئین هستند ، بنابراین قرار دادن آن در رژیم غذایی کار سختی نیست. محصولاتی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست ، آجیل و غلات نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر احساس گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب مناسب برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب مناسب از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب به اندازه یک اشتهاآور مفید است زیرا بر هورمون تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. به دلیل کمبود خواب ، این هورمون ها افزایش می یابد و فرد گرسنه می شود. برای کنترل بدن و اشتهای سالم ، 8 ساعت در شب بخوابید.

3. ما بیش از حد کربوهیدرات مصرف می کنیم

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین این مواد آرد سفید است که در تولید نان و ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این نوع کربوهیدرات ها حاوی فیلرهای فیبری نیستند و توسط بدن بسیار سریع هضم می شوند. غذاهای حاوی کربوهیدرات تصفیه شده نیز سطح قند خون را کاهش می دهند. در نتیجه می توان جایگزین ها را اندک اندک اعمال کرد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات کامل حاوی فیبر و کربوهیدرات برای کنترل گرسنگی هستند.

احساس گرسنگی می کنید

4. نقش چربی در گرسنگی

چربی نقش کلیدی در سیر نگه داشتن بدن دارد. در دستگاه گوارش ، هضم چربی بیشتر طول می کشد و در معده می ماند ، بنابراین احساس گرسنگی دیرتر ایجاد می شود. کسانی که سعی می کنند چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهند ، اشتهای قند و کربوهیدرات خود را افزایش می دهند. منابع غذایی پرچرب ، غنی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​آجیل ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست پرچرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، معمولاً عملکرد بدن را نیز بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش بستگی مستقیم به میزان آب مصرفی دارد. اگر یک لیوان آب بنوشید ، معده شما را پر کرده و احساس سیری می کنید. اگر 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که مصرف آب قبل از غذا نیز میزان کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی احساس تشنگی را می توان با گرسنگی اشتباه گرفت در این حالت ابتدا یک لیوان آب بنوشید.

6. وقتی غذا می خوریم ، حواس ما را پرت می کند

اگر یک سبک زندگی شلوغ را دنبال کنید و کارهای دیگری را در حین غذا خوردن انجام دهید ، می توانید آسیب های مختلفی به بدن و سلامتی خود وارد کنید. این رژیم در نهایت باعث افزایش کالری دریافتی و افزایش وزن شما می شود. حواس پرتی باعث کاهش آگاهی از میزان غذای مصرفی می شود ، بنابراین بدن بعدا باعث سیری می شود.

7. استرس و اضطراب زیاد

در برخی افراد ، استرس اشتها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، به احتمال زیاد گرسنه خواهید بود.

8. عوارض جانبی برخی از داروهای ما

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای ضد دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد اسپاسم و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات برای تغییر برخی داروهای خاص می توان به برخی از پزشکان مراجعه کرد ، اما در برخی موارد فقط موارد قبلی باید مشاهده شود تا اثر این عارضه کاهش یابد.

9. رابطه بین سلامت عمومی بدن و احساس گرسنگی

در نهایت ، وضعیت کلی بدن باید بررسی شود. از آنجا که ضعف و گرسنگی و افزایش اشتها می تواند نشانه هایی از مشکلات در بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن تشدید می کند. به همین دلیل ، گاهی اوقات برای جلوگیری از ایجاد مشکلات داخلی در بدن ، به بررسی کامل بدن نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید