سند راهبرد صنعتی برای تولید مشترک خودروهای تجاری در حال تهیه است


معاون وزیر صمت از تلاش این وزارتخانه برای تدوین سند راهبرد صنعتی تولید مشترک خودروهای تجاری در کشور خبر داد.

به گزارش پارچین خودرو، منوچهر لقی معاون صنعت حمل و نقل وزارت صمت در حاشیه بازدید از سایپادیزل با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به نیاز به نوسازی ۱۶۷ هزار دستگاه خودرو از ناوگان حمل و نقل عمومی، هر دو بار باربری می شوند. و مسافران، سندی را بر اساس گروه‌های مشترکی که بین خودروسازان و سازندگان قطعات یدکی ایجاد می‌شود، مونتاژ می‌کنیم تا با استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های مختلف بتوانیم محصولات باکیفیت و متناسب با نیاز جامعه تولید و عرضه کنیم. با تکیه بر کشورهای خارجی این اقدام در کنار کاهش هزینه ها، ارتقای فناوری و ایجاد شبکه پشتیبانی در دسترس، منجر به افزایش جذب و استفاده از دانش بومی و پتانسیل اشتغال خواهد شد.

وی گفت: سایپادیزل با بهره گیری از نیروهای متعهد و مجرب در بدنه خود می تواند ارزش افزوده بیشتری در صنعت خودروسازی کشور ایجاد کند. این شرکت با سابقه طولانی و توانمندی های خود در زمینه تولید خودروهای تجاری، باید با ایجاد ارتباط استراتژیک با شرکای خارجی خود، به منظور افزایش عمق ساخت داخل محصولات تولید شده از دانش بومی، یک گروه طراحی مشترک ایجاد کند. شرکت هایی که مورد تاکید قرار گرفته اند جایگاه ولی فقیه نیز بهره مندی بیشتر است.

لقی با اشاره به برنامه های حمایتی وزارت ایمنی از خودروسازان که تولید خودروهای برقی را در دستور کار قرار داده است، افزود: علاوه بر امتیازاتی که به خودروسازانی که از تبصره ۱۲ قانون شروع به تولید محصولات برقی می کنند، اعطا شده است، معتقدیم دولت نیز در دستور کار قرار دارد. باید هزینه های تامین باتری در ناوگان حمل و نقل عمومی را تقبل کند تا خودروساز بتواند درآمد حاصل از این محل را صرف پروژه های تحقیق و توسعه خود کند. البته تامین باتری نیز می تواند زنجیره ارزش مهمی برای شرکت ایجاد کند و این بحث می تواند زمینه جذابی برای توسعه کسب و کار در کشور باشد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمیم در خاتمه از نمونه های اتوبوس های مسافربری ارائه شده توسط سایپادیزل که توسط فعالان و کمیته های فنی و تخصصی حمل و نقل درون شهری رصد شده است، تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: حرکت دنیا به سمت استفاده از اتوبوس و وسایل نقلیه برقی که فواید زیادی برای جامعه و نسل های آینده به همراه دارد، در نظر داریم که حتی با محدودیت های موجود می توان تعداد زیادی از این محصولات را در چرخه حمل و نقل کشور و در درازمدت نسبت به انبوه آن وارد کرد. تولید داخل کشور حرکت کنیم.

در ادامه توضیحات محمدحسن محمدزاده مدیرعامل سایپادیزل، جایگاه سایپادیزل در سال های اخیر و اقدامات و برنامه های در حال انجام، حضور دکتر منطق در سایپادیزل را ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: سایپادیزل با حمایت وزارت ایمنی و گروه سایپا. توانسته بر شرایط بحرانی فائق آید که به دلیل محدودیت های بین المللی و در نتیجه عدم انجام تعهداتی که با آن روبرو بود، از خود فاصله گرفته و به آرامش نسبی رسیده و اکنون به دنبال تحقق برنامه های توسعه ای خود در فضایی مساعدتر از قبل است. سالهای اخیر.

محمدزاده با بیان اینکه سایپادیزل در مسیر درست و اصولی قرار گرفته است، گفت: مهم ترین موضوع برای یک مجموعه تولیدی فعال حفظ خطوط تولید است که با یاری خداوند و تلاش جمعی از همکاران، علیرغم مشکلات و موانع فراوان، این امر ادامه دارد. در حال حاضر محصولات سنگین و نیمه سنگین در حال تولید است و در حال تولید و عرضه کامیون KX و کامیون فوتون به مشتریان می باشد که از محصولات پرطرفدار بازار هستند.

گفتنی است منوچهر لقی معاون صنعت حمل و نقل از شرکت سایپادیزل بازدید و از محصولات این شرکت بازدید و در جریان آخرین تحولات تولید خودروهای تجاری در این مجتمع صنعتی قرار گرفت.