سم زدایی و پاکسازی بهاره روش آیورودا


در آیورودا، تغییر فصل اهمیت ویژه ای دارد، زیرا انرژی هر یک از ما با آن تغییر می کند و همچنین نحوه ارتباط ما با محیط اطرافمان تغییر می کند.

بهار زمان تجدید و فصل رشد است. اعتدال بهاری نشانه آغاز امیدهای جدید است و با عبور خورشید از خط استوا و سفر به نیمکره شمالی، نفسی از زندگی به ارمغان می آورد. با شروع فصل زمستان، باید صفات و صفات این زمان سردتر و تاریک تر را از خود دور کرد تا با پیشروی بهار، تعادل را بازیابی کرد.

اواخر زمستان و اوایل بهار، زمان‌های کافا در سال هستند، زیرا با ویژگی‌های مرطوب، روغنی، سیال، خنک، نرم و متراکم همراه هستند. این بدان معنی است که این کیفیت ها در طول انتقال بین زمستان و بهار در بالاترین حد خود قرار دارند. بتا تا اواخر بهار ظاهر نمی شود زیرا خورشید قوی تر و شدیدتر می شود و دما دائماً بالاتر می رود.

از آنجایی که کافا در این زمان از سال بسیار برجسته است، شرکت در سم زدایی بهاری برای ایجاد تعادل با تغییر فصل مفید است. اگر صفات کافا قوی بمانند و در بهار کشف نشوند، این می تواند تعادل را به هم بزند و مشکلاتی را در بدن، ذهن و روح ایجاد کند.

با تغییر فصول، ویژگی های سرد و مرطوب زمستان باید با گرمی و خشکسالی مواجه شود. به همین ترتیب، یک مایع غلیظ باید با سبکی و قابض و یک مایع روغنی باید یک بار با زبری تطبیق داده شود. از آنجایی که زمستان نیز زمان کسالت و رکود است، این باید با افزایش حرکت و تحریک بیشتر هم برای بدن و هم برای ذهن متعادل شود.

آیا می خواهید در مورد تکنیک های آماده سازی سم زدایی مناسب برای ساختار منحصر به فرد خود بیشتر بدانید؟ یک پزشک ماهر آیورودا آماده است تا به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را از پاکسازی خود ببرید. برای یافتن اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نکاتی برای گذار شما به بهار

اگرچه برای مقابله با سرمای زمستان باید تا حد امکان گرم بمانید، اما گذراندن زمان بیشتری در بیرون از خانه برای قرار گرفتن در معرض آفتاب مهم است.

ویتامین D یک ماده مغذی ضروری است کار تقریباً هر عضوی است و بسیاری از افراد به خصوص در فصل زمستان دچار کمبود می شوند. حتی یک بتا هم از گذراندن وقت در آفتاب سود می برد، به خصوص در زمان های خنک تر اوایل بهار.

برای کاهش کیفیت های سنگین، کسل کننده و مرطوب در اواخر زمستان، شیوه های غذا خوردن و ورزش خود را تغییر دهید. از خوردن غذاهای سنگین به جای غذاهای سبک و گرم که به هضم غذا کمک می کنند خودداری کنید. ورزش یا یوگا شما ممکن است در زمستان متوقف شده باشد، اما اکنون ورزش برای سم زدایی بدن و کاهش کسلی و بی حالی ضروری است. ورزش‌های هوازی و قلبی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری، وینیاسا (یوگای جریان)، و حتی پیاده‌روی همگی می‌توانند به حرکت مایعات بدن کمک کنند و بعد از کسالت زمستانی دوباره به ماهیچه‌ها انرژی می‌دهند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر