سطح ۱، سطح ۲، یا سطح ۳؟ شارژرهای خودروی الکتریکی توضیح داده شده است


ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی با دو کابل برق متصل.
بوفالو / Shutterstock.com

شبکه های ایستگاه های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EV) در سال های اخیر رشد کرده اند، اما پیمایش بین انواع مختلف می تواند گیج کننده باشد. در اینجا انواع ۱، ۲ و ۳، فیش های رابط آنها و بهترین موقعیت ها را برای آنها توضیح خواهیم داد.

چه نوع ایستگاه های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی وجود دارد؟

سه نوع یا «سطح» از ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در دسترس هستند: نوع ۱، نوع ۲، و نوع ۳. نوع ۱ کندترین است، در حالی که نوع ۳ می‌تواند باتری خودروهای برقی را در بیشتر اوقات در حدود یک ساعت شارژ کند. ساعت

قبل از غواصی، باید چند اصطلاح را مرور کنیم. ایستگاه های شارژ به نام های متعدد نامیده می شوند، و همه آنها به یک معنا هستند، که می تواند سردرگمی در مورد انتخاب ایستگاه را افزایش دهد. به عنوان مثال، ایستگاه نوع ۲ را می توان ایستگاه “سطح ۲” نیز نامید. هنوز هم همان توان خروجی را دارد و به همان معنی است. سایر اصطلاحات رایج برای ایستگاه های شارژ عبارتند از:

  • پورت شارژ
  • دوشاخه شارژ
  • بندر حمل و نقل
  • شارژر
  • EVSE (تجهیزات تامین وسایل نقلیه الکتریکی)

همه اینها معنی یکسانی دارند. نکته مهم این است که به دنبال نوع (یا سطح) ترمینال باشید، زیرا این همان چیزی است که خروجی برق و کانکتوری را که برای اتصال باید استفاده کنید به شما می گوید.

مربوط: یک ماشین الکتریکی چگونه کار می کند؟

شارژرهای نوع ۱: دوشاخه دیواری اصلی شما

شارژرهای نوع ۱ فقط پریزهای دیواری معمولی هستند، همان چیزی که گوشی خود را برای شارژ به آن وصل می کنید. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، شارژ باتری EV با شارژر نوع ۱ زمان زیادی می برد – حدود ۲۰ ساعت برای شارژ ۱۲۰ مایلی.

شارژرهای نوع I از برق AC استفاده می کنند و توان خروجی از ۱ کیلو وات تا ۷.۵ کیلو وات متغیر است. کانکتورهای نوع ۱ که به آن دوشاخه های “تک فاز” نیز می گویند، برای خودروهای الکتریکی ساخت ایالات متحده و ژاپن استاندارد هستند.

این نوع پریز برای شارژ منظم خودروهای برقی در خانه، حتی در طول شب، بسیار کند است، اما برای خودروهایی با باتری‌های کوچک‌تر مانند هیبریدی‌های پلاگین می‌تواند مناسب باشد. با این حال، همچنان باید سعی کنید هر زمان که می توانید از شارژر نوع ۲ یا ۳ استفاده کنید.

همه خودروهای برقی با یک آداپتور کابلی به فروش می رسند که به آنها امکان استفاده از شارژرهای سطح ۱ (پریزهای دیواری) و یک کابل جداگانه با آداپتور J1772 برای استفاده در ایستگاه های شارژ سطح ۲ را می دهد. تسلاس از دوشاخه مخصوص شارژرهای خود استفاده می کند اما همچنین دارای یک کابل جداگانه است. آداپتور، به رانندگان تسلا اجازه می دهد از ایستگاه های شارژ عمومی سطح ۲. ۲ خارج از شبکه شرکت استفاده کنند.

شارژرهای نوع ۲ در اکثر ایستگاه های شارژ عمومی یافت می شوند

شارژرهای نوع ۲ نیز از برق متناوب استفاده می کنند و به دلیل افزایش توان خروجی، امکان شارژ سریعتر را فراهم می کنند. این شارژرها حدود ۲۴۰ ولت برق ارائه می دهند و می توانند باتری EV را در هر مکانی ۵ تا ۷ برابر سریعتر از یک شارژر نوع I شارژ کنند.

شارژرهای نوع ۲ از نوع متفاوتی از دوشاخه برای اتصال نسبت به شارژرهای نوع ۱ استفاده می کنند زیرا برای حمل برق اضافی به دوشاخه سیمی اضافی نیاز دارند. این دوشاخه کانکتور SAE J1772 نامیده می شود و تا لحظه نگارش این مقاله استاندارد تمام خودروهای الکتریکی تولید شده در آمریکای شمالی است. بسیاری از خودروهای الکتریکی که امروزه فروخته می شوند با نوعی کانکتور J1772 پوشیده شده اند. اگر این کار را نکردند، معمولاً می توانید به صورت آنلاین از سازنده خریداری کنید.

شارژرهای نوع ۲ را نیز می‌توان برای شارژ سریع‌تر بدون اتکا به ایستگاه عمومی در خانه نصب کرد. ممکن است گران باشد، اما دردسر شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در خانه را تا حد زیادی کاهش می دهد. سرعت ایستگاه شارژ نوع ۲ منزل شما به شارژری که نصب کرده‌اید و شبکه برق محلی شما بستگی دارد، اما همچنان می‌توانید انتظار زمان شارژی مشابه یک ایستگاه شارژ عمومی نوع ۲ را داشته باشید.

شارژرهای نوع ۳: شارژر EV Trip Road

شارژرهای نوع ۳ که با نام های شارژ سریع DC یا شارژرهای DCFC نیز شناخته می شوند، سریع ترین شارژ را در بین هر ایستگاه شارژی در اختیار شما قرار می دهند. آنها از برق جریان مستقیم (DC) استفاده می کنند و برای اتصال به دوشاخه های خاصی نیاز دارند که با استاندارد J1772 متفاوت است. سه نوع سوکت اتصال وجود دارد که با ایستگاه های شارژ نوع ۳ کار می کنند:

  • شادیمو: توسط شرکتی کاملاً متفاوت از شرکتی که استانداردهای SAE را تعیین می کند ایجاد شده است و بنابراین از ساختار آب بندی متفاوتی استفاده می کند.
  • SAE. ترکیبی (همچنین CSS، سیستم شارژ همراه یا فقط “combo” نامیده می شود): کانکتور SAE استاندارد که یک دوشاخه کوچکتر J1772 را با یک کانکتور DC ترکیب می کند تا برق اضافی را ارائه دهد.
  • کانکتور تسلا: با شبکه شارژ نوع ۲ خود شرکت و ایستگاه های شارژ نوع ۳ شرکت کار می کند.

ایستگاه شارژ نوع ۳ می تواند باتری EV را در حدود نیم ساعت به ۸۰ درصد برساند. اگرچه این شارژرها هنوز کمی طولانی‌تر از یک گاز معمولی هستند، اما بهترین گزینه موجود برای سفرهای طولانی‌تر هستند که ممکن است نیاز به شارژ سریع باتری داشته باشید، مانند درایوهای بین‌المللی. توان خروجی آنها معمولا بین ۲۰ تا ۵۰ کیلو وات است که معادل ۳ تا ۲۰ مایل در دقیقه زمان شارژ را فراهم می کند. ایستگاه‌های شارژ نوع ۳ را در امتداد بزرگراه‌های اصلی در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها و پمپ بنزین‌های سنتی که به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند، پیدا خواهید کرد. همچنین در گاراژهای عمومی و پارکینگ های در محل در دسترس تر می شود.

در حالی که این شارژرها سریع‌ترین هستند، اما بالاترین دور در دقیقه را در بین سه نوع ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی دارند. شارژ با یکی از این دستگاه ها معمولاً شما را به همان قیمت باک بنزین می رساند.

تا زمانی که پول زیادی نداشته باشید، احتمالاً نمی توانید شارژر نوع ۳ را در خانه نصب کنید، زیرا ممکن است هزاران هزینه برای شما داشته باشد. با این حال، یک شارژر خانگی سطح ۲ تقریباً برای هر راننده EV خانگی کافی است.

بنابراین، چه نوع شارژری را باید انتخاب کنید؟

نوع ایستگاه شارژی که استفاده می کنید به وسیله نقلیه و نیاز شما بستگی دارد. شما باید نزدیکی، میزان رانندگی و مدت زمان شارژ آن را در نظر بگیرید. هر کدام را که انتخاب می کنید، به خاطر داشته باشید که کمی زمان می برد. بهتر است قبل از اینکه در یک رستوران برای صرف غذا بنشینید یا در شروع روز کاری تحویل بگیرید، به عنوان مثال، می توانید اجازه دهید ماشین برای مدت زمانی که برای دویدن نیاز دارید بنشیند.

هر سه نوع ایستگاه شارژ قابل اجرا هستند. اگر هیبریدی دارید که باتری کوچکی دارد، شارژ نوع ۱ ممکن است تمام چیزی باشد که نیاز دارید. برای خودروهای تمام برقی، تیپ ۲ و ۳ همان چیزی است که بیشتر از همه استفاده می کنید. برای دارندگان خودروهای برقی معمولی، از جمله رانندگان تسلا، ایستگاه‌های شارژ ردیف ۲ فراوان‌ترین و راحت‌ترین ایستگاه‌ها برای استفاده خواهند بود، به خصوص اگر بتوانید یک ایستگاه خانگی ردیف ۲ نصب کنید. ایستگاه‌های ردیف ۳ برای پر کردن و شارژ سریع در سفرهای طولانی خوب هستند. آنها سریعترین نرخ را ارائه می دهند.

مربوط: چگونه ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی را در نقشه گوگل پیدا کنیم